Borstvoeding; wat nodig?

<p>Dag allemaal,</p><p>Over een paar weekjes verwacht ik mijn eerste kindje en ik ben van plan borstvoeding te gaan geven.</p><p>Nu lees ik van alles over wat ik nodig zou hebben. Welke producten heb ik echt nodig en welke merken/soorten/producten zouden jullie aanraden?</p><p>Dan bedoel ik niet zozeer een kolf, maar dingen als bewaarzakjes, flesjes en andere benodigde accessoires.</p><p>Hoor graag, bij voorbaat dank!</p><p>Groeten, Nicole </p>

Om te beginnen heb je alleen jezelf en zoogcompressen nodig. En een voedingsbh en kussen is heel handig. Grote kans dat het gewoon lukt hoor, maar mocht dat niet zo zijn is het toch zonde als je de hele mikmak al aan heb geschaft. 
En de eerste weken ga je waarschijnlijk toch nog niks invriezen of kolven. Anders is het met een druk op de knop zo in huis.
Succes! 

Ik gebruikte in het begin gewoon de flesjes en die bewaarde ik in de ijskast.. zo hoef je niet meteen super veel aan te schaffen en kun je kijken of het wel lukt met de melkproductie, je kan het altijd nog achteraf bestellen.
Ik hoorde veel goede verhalen van de medela zakjes.
Tepelcreme van medela, zoogcompressen(genoeg!!), Voedingsbh(ik moest dag en nacht een bh aan met zoogcompressen want het lekte enorm!)

Voor het kolven zou ik nog niks in huis halen wie weet komt het niet op gang.
wat hierboven beschreven wordt en klovencreme/tepelcreme, dat hielp bij mij wel. 

Inderdaad zoogcompressen en voedingsbh. Ik heb wasbare zoogcompressen, want na 4 maanden nog steeds 24/7 nodig en anders is t wel heel duur en veel afval. Verder kan je eventueel tepelhoedje enzo altijd nog kopen. Kolven deed ik pas vanaf 4 weken ofzo dus eerst kijken of alles goed op gang komt. Tepelcreme zelf nooit gebruikt dus zou je ook pas later kunnen aanschaffen.

Zoogcompressen en tepelcreme zijn in het begin erg handig. En natuurlijk een voedingsbeha. Flesjes en bewaarzakjes koop je pas als je gaat beginnen met kolven. 

Zoogcompressen en tepelzalf. Ik had purelan van Medela. Deze kun je namelijk gebruiken zonder je borsten voor voeding te moeten reinigen.
Ik zou persoonlijk nog niets kopen. Ik heb eerst een kolfapparaat gehuurd. Dit kan vaak via dezelfde organisatie waar je ook je klossen moet halen. Ik heb dit overigens pas geregeld toen ik bevallen was. Je kunt dit vaak dezelfde dag of de volgende ochtend ophalen. Daarnaast bestel je vanavond online en morgen is het binnen.
Ik gebruikte de bewaarzakjes van Medela. Erg fijn, zeker toen hij naar de opvang ging. Datum, naam en hoeveelheid erop en ze kunnen gewoon weg gegooid worden. In eerste instantie heb ik gewoon kleine bewaarbakjes gebruikt van de Hema. Het duurde bij mij wel een tijd voordat ik zo'n voorraad had opgebouwd dat ik meer bakjes nodig had. 

Ik heb zelf alles van Medela. Bij mijn kolf zitten vier flesjes en ik heb nog twee flesjes van het setje bij de gehuurde kolf. Ik heb daar een half jaar gebruik van gemaakt en dat was meer dan voldoende.
Ik had een voedingstopje ipv BH.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes met de laatste loodjes en geniet ervan!

Terug
Bovenaan