Borstvoeding; wat nodig?

Voor als je af gaat kolven: ik heb zakjes van Ikea. Hebben een dubbele strip die je dicht drukt, goed lekvrij. Ik leg ze plat in de vriezer, neemt weinig ruimte in beslag.

Tepel creme onmisbaar! Ik geef nu 7 maanden borstvoeding en havermout schijnt je melk productie een boost te geven dat eet ik dus iedere ochtend en ik bak er koekjes van, ik en drink overigens alleen soya producten vanwege allergieën voor de kleine ! Heel veel succes borstvoeding is het mooiste wat je als moeder mag ervaren goed voor de hechting en dat jou mini mensje op jou melk groeit zo mooi en natuurlijk

Hier een mama die al 18 maanden BV geeft. Wat heb je nodig: in het begin jezelf en de baby! Zoogcompressen onmisbaar, voedingsbh, strakke topjes, voedingskussen van Doomoo! Op marktplaats voor 5 euro gekocht in het begin onmisbaar. Borstvoedingthee, super handig in het begin. Tepelzalf idd ook heel goed om te hebben. Voor later zijn bewaarbakjes van Avent handig! Kun je ook de eerste hapjes en daarna invriezen/bewaren als je zelf voeding maakt wat ik deed tm 11 mnd. Kolf!! Medela freestyle dubbele kolf. Heb er een van avent gehad echt een ramp.. 

Inderdaad alleen lanoline voor op je tepels en zoogcompressen. Ik vind wasbare echt heel fijn. 
Daarnaast is het misschien handig om vast het telefoonnummer van een lactatiekundige in de buurt op te zoeken. Als het dan toch niet helemaal lekker loopt (wat vaak gebeurt in het begin dus geen zorgen als dat bij jou ook zo is!) kun je die snel inschakelen. Echt niet blijven doormodderen met kraamzorg en verloskundige hoor, die hebben vaak toch net niet genoeg verstand ervan.
Verder kun je als je wilt je aanmelden bij het borstvoedingsforum op facebook. Hele fijne groep waar je alles kunt vragen en veel ervaringen kunt lezen. Realiseer je wel dat vooral mensen met problemen posten en je dat dus vooral leest.
Succes met de laatste loodjes!

Het is zo persoonlijk! Kijk inderdaad eerst of het allemaal lukt en dan wat voor jou nodig is. Je hebt het zo in huis. Zelf heb ik ruim een jaar borstvoeding gegeven, en hooguit 4 zoogcompressen gebruikt.. Ik was wel fan van Medela Purelan (pas later gebruikt) en hydrogel tepelcompressen, die zorgen voor verkoeling. Besteld via bol.com, dus ook de volgende dag in huis. Veel succes!

Voor de eerste week; koolbladeren! Heel gek, maar zo fijn. In de koelkast bewaren en dan, als je stuwing krijgt, zo'n koolblad keuzen en in je bh stoppen. Verlicht enorm.

Lanoline voor tepelkloven, silvercaps als je echt borstvoeding wilt gaan geven (duur maar ideaal en later om te smelten ?)  en op tijd aankloppen bij een lactatiekundige als je problemen ervaart...het is het zo waard!

Terug
Bovenaan