Borstvoeding zwanger worden?

<p style="text-align: left;">Hey,</p><p>Ik heb een vraagje aan de vrouwen die borstvoeding geven en zwanger zijn geworden of ongesteld zijn geworden. Ik weet dat het bij iedereen anders dus ook bij mij weer heel anders kan zijn. Mijn zoontje is 11 maanden en drinkt nog steeds bij mij ongeveer 4x per 24 uur inclusief 1x in de avond 23 uur en 4 uur in de nacht. Ik ben nog steeds niet ongesteld maar we willen graag voor een tweede. Wanneer kwam het bij jullie weer terug jullie ongesteldheid of wanneer waren jullie zwanger? Hoe merkten jullie dat jullie weer ongesteld gingen worden? </p><p> </p>

Hoi, ik geef nog steeds bv (2x per dag). Ik werd na 9 maanden weer ongesteld en ben 1x ongesteld geweest voor ik zwanger was van nr 2. Ben nu dus 26 weken zwanger en dochter krijgt nog bv. 

Hi! 
Wat leuk dat jullie voor een tweede willen gaan! Ik was na 8 maanden weer ongesteld en toen mijn dochter 11 maanden was stond ik met een positieve test in handen. Twee keer ongesteld geweest dus. Ik merkte dat ik  pijnlijke tepels kreeg tijdens voeden zo'n twee weken voorafgaand aan mijn menstruatie. Ik denk dus dat dat mijn ovulatie is geweest. 
Ik geef overigens ook nog steeds bv. Meestal twee keer per dag, mijn dochter is nu 13 maanden. Ik ben nu 15 weken zwanger, de eerste 12 weken waren geen pretje wat bv betreft. Erg pijnlijk vond ik het, en productie was sterk verminderd. Nu hoor ik haar nog maar af en toe slikken tijdens drinken, maar ze krijgt het nu vooral als rustmoment voor het slapen gaan (soms valt ze in slaap aan de borst) en af en toe nog een keer 's nachts. De ochtendvoeding  heb ik er afgehaald toen het voor mij te zwaar werd..
Ik hoop voor jullie dat het snel op gang komt!

TJF dat klinkt heel positief! Gefeliciteerd met je zwangerschap :)! Wist jij wanneer je je ovulatie had?
Gebruiker10066454 Gefeliciteerd met je zwangerschap ook! Merkte je al snel dat je productie was verminderd met de zwangerschap en deed het al snel zeer? Lijkt me niet zo fijn maar hoor het wel meer. Had jij een regelmatige cyclus dus gelijk? Hiervoor was ik namelijk best wel regelmatig maar geen idee of dit nog een keer gebeurd of dat ik echt volledig moet stoppen gaf je toen ook nog nachtvoedingen?

@gebruiker wat leuk om te lezen dat er toch wel andere zijn die nog bv geven tijdens de zwangerschap. Veel vrouwen stoppen als ze 't ontdekken. Zelf wil ik doorgaan tot m'n dochter vanzelf stopt. Zou jij uiteindelijk willen doorgaan tot je bent bevallen?

@hetmeisje, ik was er eerlijk gezegd nog helemaal niet zo mee bezig. Ik heb nooit een regelmatige cyclus gehad dus had ook geen idee wanneer ik moest testen. Dacht ook eerlijk gezegd dat 't niet zo snel zou gaan (heel naïef, ik weet het). Dus eigenlijk meer een verrassing dat ik zwanger bleek te zijn.. 

@hetmeisje ja, dat merkte ik al vrij vlot (achteraf, toen wist ik nog niet dat ik zwanger was). Normaal had ik namelijk echt wel een zoogcompres nodig aan de kant waar ik niet voedde, toen ineens niet meer. We waren toen toevallig net op vakantie dus ik vond dat wel makkelijk, geen gedoe meer met die compressen, haha. Echt pijnlijk werd het pas toen ik een week of 5 zwanger was. Vóór mijn eerste zwangerschap had ik een redelijk regelmatige cyclus van ongeveer 32 dagen. Wij waren toen gelukkig ook zwanger in ronde 1, super blij mee! De cycli na mijn zwangerschap waren ook 30-33 dagen, alleen die derde dus niet. Die was ineens een stuk korter ? Ik denk 26 ofzo. Het was dan ook, net zoals bij @TJF een verrassing dat het zo snel al weer was 'gelukt'. Ik lees ook wel vaak dat je tot een jaar na je bevalling oid heel vruchtbaar bent. Blijkbaar ?
@TJF nou, dat vind ik dus ook leuk om te lezen! Ik heb dat ook. Ik vind het zelf een heel fijn moment altijd, zo 's avonds even alleen met mijn dochter. Ik wil het ook van haar laten afhangen. Ik ben benieuwd of ze door blijft drinken, met een maand of 6-7 zou de productie helemaal stoppen volgens LLL. Er zijn kindjes die stug door blijven drinken (droogdrinken) maar ook die dan stoppen. En als de productie dan weer terugkomt smaakt het anders  (meer colostrum). Als aan mij ligt wil ik dat tandemen best wel proberen. Jij?

Gebruiker10066454 klinkt heel goed! Ik ben ook van plan door te gaan met voeden als ik zwanger ben maar ik wil voor het derde trimester stoppen zodat er geen vroeggeboorte is. Ik heb daar namelijk meer kans op omdat mijn zoontje te vroeg kwam.
TJF vind ik niet zo naïef hoor! Ik denk ook dat het bij mij niet zo'n vaart loopt maar vooral omdat ik nog niet ongesteld ben geweest wel.. ik hoop dat het snel terug komt. Zou ervan balen als ik echt moet stoppen om het terug te laten komen.

@hetmeisje, spannend hoor! Ik hoop ook voor je dat je niet hoeft te stoppen om je cyclus weer op gang te krijgen. Wel vervelend dat je dan moet stoppen in 't 3e trimester. Maar als 't is zoals @gebruiker aangeeft, stoppen veel kindjes dan ook vanzelf.
@gebruiker ik ben nu bijna 6 maanden dus ben heel benieuwd of ze gaat stoppen. Tot nu toe is ze juist beter gaan drinken sinds ik zwanger ben haha. Denk niet dat ze heel veel meer binnen krijgt, maar de momentjes zijn inderdaad nog zo fijn. En de verloskundige zei nu ook dat de kans op kloofjes/ontstekingen ect kleiner is als ik nu doorga met (droog) voeden. Toevallig doet mijn zus ook aan tandemvoeden dus kan bij haar zien hoe dat gaat. Haar zoontje schrok eerst wel van de nieuwe smaak en hoeveelheid melk die eruit kwam, maar drinkt nog wel. Ik vind het wel spannend hoe het gaat lopen, maar sta er ook best open in. Ik zie vanzelf hoe 't allemaal gaat. Tot nu toe gaat 't prima dus ga ik lekker door. (wat andere er ook van vinden/zeggen). 

Terug
Bovenaan