Borstvoeding zwanger worden?

Ik geef nog steeds borstvoeding, ze is nu bijna 11,5 maand. Helaas nog niet ongesteld maar wel een sterke wens voor een tweede kleintje. Ik vind het best wel lastig dat het nog niet op gang is gekomen. Ze krijgt 2 voedingen per dag (ochtend en avond).
Ik voel wel vanalles in mijn buik maar hou mezelf flink voor de gek volgens mij. Ik hoop elke keer dat de ongesteldheid op gang komt.
Ik test met regelmaat omdat we geen anticonceptie gebruiken. 
Het kan zijn dat ik nadat ze een jaar oud is de BV opgeef. Ze hoeft dan geen opvolgmelk meer.
Hopelijk hou ik over niet al te lange tijd een positieve test in handen. Gelukkig heb ik een stabiele baan en ik heb het gevoel dat ik daar voldoende ruimte heb/krijg om aan een tweede te beginnen. 
Soms kan ik er wel wat emotioneel van worden, gelukkig zijn we al wel gezegend met een prachtig lief meisje. Maar ergens maak ik me zo druk dat het nog heel lang gaat duren, of juist niet meer lukt. (Ik was altijd erg onregelmatig ongesteld. ) 
Hetmeisje: ik hoop dat het jou snel lukt! 

Na 1 jaar weer ongesteld. Wel eerst om de 6 weken, pas na 1 jaar weer elke maand. Nu 2 jaar na 1e zwanger, wilde niet eerder ook. Ze krijgt btw nog steeds bv. 
Het is bij iedereen heel anders, afwachten dus. 

Ik was na de 1e bevalling na 6 weken weer ongesteld. Terwijl ik wel borstvoeding had op verzoek. Toen dochtertje 5 maanden was raakte ik zwanger van nummer 2. Dochter heeft de hele zwangerschap borstvoeding gedronken. En nu doe ik alweer bijna 5 maanden tandemvoeden. Toen de 2e 3 maanden was werd ik weer ongesteld.
@hetmeisje hopelijk hoef jij niet lang meer te wachten op je menstruatie 

@TJF nou ik ben nu toch aan het afbouwen ineens sinds 2 weken sinds we zoontje op zijn eigen kamer hebben gelegd komt hij heel de nacht niet meer en geef ik nog maar 1x per dag borstvoeding nu. Met 1 jaar wil ik gestopt zijn. Hij eet nu zo goed en vind het op dit moment nog niet zo erg dus wil ik dan maar gestopt zijn. Ben ook weer ongesteld geworden 2 weken terug echt toen hij net op zijn eigen kamer lag... 
@sylvestertje ah zonde voor je. Maar misschien hoef je niet te stoppen. Bij mij kwam het dus ook met 11 maanden weer terug en mijn zoontje is nu ook ongeveer 11 5 maand. Ik ga nu wel afbouwen omdat ik het idee heb dat het nu wat makkelijker gaat en hij ander drinken goed neemt waaronder opvolgmelk. 1x per dag zit ik en ik hoop snel weer regelmatig ongesteld te zijn of zwanger natuurlijk liever zwanger. Ik was dat voor de zwangerschap ook. Ik hoop het ook voor jou! En dat we snel in de zwangerschapsgroep zitten. Maar ik snap je wel ik dacht ook dat het niet zou komen. 
@Mama J zo dat klinkt wel heel lang na 2 jaar dus weer regelmatig ongesteld.. 
@mammie van twee wondertjes wow dat is erg snel zeg! Was je qua borstvoeding ook minder in de nacht aan het geven? 

Mijn dochter sliep na 5 en halve week voor het eerst door. 2 nachten achter elkaar. Daarna kwam ze regelmatig wel weer 's nachts. Maar toch redelijk regelmatig ongesteld gelijk. Mijn zoontje heeft ook even doorgeslapen. Dus misschien dat het bij mij wel op gang komt als ik een paar nachten goed heb kunnen slapen. Mijn zoontje komt nu bijna iedere nacht weer meerdere keren. En ik ben ook nog geen 2e keer ongesteld geweest. (Maar we bedachten van de week dat dat ook welleens een andere reden kan hebben?) van het weekend maar eens een test doen. 
Fijn dat je weer ongesteld ben. Als het snel weer regelmatig is weet je weer een beetje wat je kan verwachten. 

@mammie van twee wondertjes. Wow snel wel! Daar ben ik ergens wel jaloers op. Ik hoop dat het bij ons ook weer snel is want dit is officieel ronde 1 maar ik ben al wel bijna 4 maanden gestopt met de pil.. Dus ik ben er wel klaar voor eigenlijk. Ben heel benieuwd naar de uitslag van jullie test! 

Wat fijn dat dit forum geopend is. Ik geef ook nog volledig bv aan mijn dochter van bijna 7 maanden. Nog steeds niet ongesteld geworden maar wij willen wel graag een 2e op korte termijn. Wie heeft er ervaring met ovulatie testen?

Ik heb nog geen ovulatietesten gebruikt. Maar ben wel naar de verloskundige geweest in oktober. Alles was op dat moment in rust. Wel was er een follikel te zien?
Ik probeer nu de avondvoeding te laten vervallen, maar onze dame vindt het nog maar niks. Hopelijk lukt het deze week volledig. Daarna wil ik ook de ochtend laten vervallen. 
Ik ben nog steeds niet ongesteld. Eind december nog een testje gedaan, niet zwanger!
Ik heb er nu wel zin in dat het op gang komt. Hoop dit jaar nog zwanger te raken..
Het kan dus best verschillen wanneer je weer ongesteld wordt. 

Terug
Bovenaan