Welnee joh, dat is meestal echt niet het geval. De eerste dagen is het belangrijk om regelmatig aan te leggen. En dan liever wat vaker en kort dan lange pauzes ertussen en lang drinken. Als je regelmatig aanbiedt, komt de productie sneller op gang. Maar in principe is dit om de 3 uur, tenzij de baby vaker wil... Het ligt dus helemaal aan je baby. Ik heb onze dochter 9 maanden borstvoeding gegeven. De eerste 2 dagen kwam ze overdag om de 2,5/3 uur, 's nachts was dit direct al om de 4 uur. En aan het einde van de kraamweek was dit overdag om de 3 uur en nog maar 1 nachtvoeding. Dus echt niet om de 2 uur hoor! En is had ontzettend goede productie, zelfs overproductie...
Mocht je kindje te vroeg geboren zijn, slecht drinken, productie slecht op gang komen etc, kan het helpen om even een paar dagen alle zeilen bij te zetten en om de 2 uur te doen. Maar als dit lang door zou gaan, zou ik ook gek worden en had ik nog eens overwogen of ik door was gegaan ?
Mijn advies: gewoon lekker beginnen en proberen. Kijk naar je kindje en hopelijk heb je inderdaad een goede kraamzorg. Borstvoeding is investeren, vooral de 1e week, voor sommigen iets langer. Pas na een tijdje wordt het makkelijk, dus niet direct bij de 1e tegenslag opgeven, het is iets wat je mort leren, samen met je kindje en geef dat de tijd. Maar probeer er relax in te staan, de meeste kinderen komen echt niet weken lang om de 2 uur ?