Borstvoeding

Hoi Marion,
Ik heb sinds 2 sept een dochtertje Eva.Omdat ik vanwege pijn alleen met tepelhoedje kon voeden, ben ik dat gaan doen. Nu heb ik het probleem dat Eva het tepelhoedje is gaan zien als lollie, en elk voeding steeds langer ging duren (45 min). Tevens kwam ze s'middags ook elk 2 uur. Dat werd me dus wat te gortig. Aangezien ik per kolfsessie (15 min) effectiever kolfde dan Eva dronk heb ik ook besloten voortaan de voeding af te kolven en met de fles te geven. dan is ze verplicht te drinken en ze is in 15 min klaar. De borst gewoon geven wou bij mij ook niet. Het levert je heel veel stress op als het niet lukt om gewoon te voeden, en dit komt de melkproductie nou niet bepaald ten goede. Doe vooral wat je intuitie zegt, dit is een hele goede raadgever.Succesmet Isabella en groetjes !
 
Hallo.

Ik ben sinds 4 oktober de trotse moeder van mijn dochter Mila.
Ik heb ook veel problemen gehad met het aanleggen en had zelf het idee dat ik gewoon niet genoeg voeding had.
Toen ben ik gaan kolven, maar geef daarbij ook kunstvoeding. En jawel....in een fles!
Ik heb inderdaad gehoord dat dat niet goed zou zijn ivm met tepel-speen verwarring maar daar heeft mijn dochter absoluut geen last van.
Ze krijgt nog steeds gewoon haar voedingen uit de fles,maar afwisselend leg ik haar ook gewoon aan en dit gaat prima! Ze pakt mijn tepel zonder problemen.

Mijn kraamhulp zei ook al; je kan beter de fles geven als het niet lukken wil (want ook ik was radeloos in het begin omdat Mila mijn tepel niet pakte), want anders loopt je productie terug door de stress EN ze voelt dat jij gespannen bent, waardoor zij dat ook word.

Sorry,maar ik vind het ook zo'n onzin dat je maar ' kosten wat kost' borstvoeding ' moet' geven. Het moet wel leuk zijn.
Ik ben het met Francine eens, vertrouw op je intuitie, en als je vind dat het niet gaat...gewoon lekker overgaan op de fles!
Succes!!
 
Ik ben het niet eens met de mama van Mila. Je moet niet te gemakkelijk op de fles overgaan. Fles is niet 'gewoon', borst is gewoon. Aan flesvoeding zitten gezondheidsrisico's (krantenberichten de afgelopen tijd: bacterien in flesvoeding - daar is vorig jaar mei in Belgie nog een jongetje aan overleden, en de babies in Israel ernstig ziek en zelfs overleden)!
 
Hoi Marion, er is een mailinglijst speciaal voor moeders die veel kolven. Sommigen omdat hun kindje (nog) niet uit de borst kan drinken; anderen ivm. hun werk.
Voor aanmelding ga je naar http://groups.yahoo.com/group/kolvende-moeders/ en klit op [Join].

Misschien tot daar!
 
Terug
Bovenaan