Hoihoi,
Hier nog een borstvoedingsvoorstander. Het mooiste wat er is! Geen borstonstekingen (die je trouwens ook kan krijgen als je geen BV gaat geven) en op een paar kloofjes na geen grote problemen. Wel vond ik het pas echt lekker na een week of 3, dus het is wel even doorbijten in het begin. Overigens schijnt het echt maar in enkele gevallen voor te komen dat een vrouw echt niet in staat blijkt haar kind te voeden.
Bij mij is het, denk ik vooral zo goed gelukt, omdat ik 1. goede bv-borsten heb (Ik had genoeg melk voor een tweeling zei de kraamzorg en geen ingetrokken tepels ofzo) daar moet je geluk mee hebben en 2. ik echt een geweldige kraamverzorgster had met verstand van zaken. Alle tips en trucs wist ze en dat scheelt echt veel!
Mijn dochtertje ging met 5 maanden het ziekenhuis in voor het RS-virus. De dokters voorspelden dat ze daar een week tot 10 dagen moest blijven, maar na 4 dagen was ze thuis! Volgens de doktoren vanwege de BV. Jou lijf, maakt dan weer antistoffen aan voor de baby (gaaf he?)
Overigens wil ik wel 1 misverstand uit de wereld helpen. BV is juist geen gedoe, en flesvoeding is een hoop meer werk en onzekerheid, vind ik dan. Is het flesje te warm, te koud, is de speen te groot of te klein, is het gaatje in de speen te groot of te klein, heb ik het juiste merk voeding, drinkt ze niet teveel/te weinig. En je moet van alles altijd bij je hebben! BV moeders hebben het in mijn ogen makkelijker. Ik heb eens pech gehad midden op de snelweg, helemaal alleen met mijn dochtertje. Geen probleem eten kon ze in ieder geval! Geen magnetron of kokend water nodig!
Overigens zou ik wel aanraden om vanaf het begin ook af en toe een flesje te geven. Dat is inderdaad wel zo leuk voor papa (en mama) en dan went de baby ook aan de fles.
Ik ben trouwens met 7,5 maand gestopt, omdat mijn dochtertje toen al 4 tanden (!!) had en beet. Dat ging te ver, toen ben ik gestopt! Misschien (hopelijk) krijgt deze baby wat later tandjes! hahaha!
Dames die voor de fles kiezen, vind ik niets mis mee. Het is jou lijf! Ik kan me er alleen niets bij voorstellen! Had het niet willen missen!
Groetjes Ella