Borstvoeding?

Ik ben de eerste in het rijtje die geen borstvoeding gaat geven!

Ik heb het bij onze dochter ook niet gedaan, en dat was een bewuste keuze.
De gedachtte alleen al kreeg ik kriebels van!
Ik heb er gewoonweg niks mee, en met flesvoeding worden ze ook groot.

Gelukkig is er bij mij  nooit iets aangedrongen.
Je hoort verhalen van verloskundige en het consultatiebureau.
Als ze zouden beginnen over dat het beter is..ja misschien wel..maar ieder zijn keus.
Respecteer dat maar!

Hoi hoi,

Ook ik heb 8 maanden lang BV gegeven en vond het geweldig. Maar moet zeggen, ik had ook meer dan genoeg, kolfde binnen 15 minuten 2 flessen vol en heb geen borstontsteking gehad...kortom, dan is BV ook gewoon geweldig als het zo goed gaat toch? Maar idd niet iedereen gaat het geweldig...je hebt het niet altijd voor het zeggen he, maar ik zou zeggen probeer het 1 maandje ( want de 1ste 2 weken is altijd wennen en lastiger, daarna gaat het pas lekkerder lopen vond ik) en denk dan na wat je wil, kun je altijd nog overstappen mocht je problemen ondervinden van BV geven. En dan heeft je kindje toch de 1ste maand BV gehad met alle antistoffen erin die het nodig heeft.

succes!! en vooral, BV moet leuk en mooi en fijn zijn, geen martelgang omdat het het beste zou zijn...anders houdt je het toch niet vol!

liefs sweety, 25 weken

Ik heb borstvoeding gegeven 4 maanden lang. Ging opzich goed had veel melk , wel was ik blij met de uitvinding tepelhoedjes in het begin met die stuwing en als het aanleggen niet wou als de kraamzorg weg was was dit middel een hele geruststelling voor mij. En op een avond ging het opeens helemaal goed en heb ik die dingen   nooit weer gebruikt. Het neemt wel veel tijd in beslag en je bent gebonden, maar het intieme daarintegen is ook geweldig.
Ik zat zo'n 45 min ongeveer als onze zoon wou drinken net als mijn buurvrouw ( die heeft altijd met tepelhoedjes de borst gegeven anders wou niet echt). Mijn vriendin daarintegen maar een kleine 15 a 20 minuten. Een andere vriendin lukte het niet had tepelklover werd ziek en is lekker op de fles over gegaan, zo zie je maar weer bij iedereen is het anders. Wel ga ik het deze keer ook proberen!

Ga nog na eenborstvoeding cursus, hebben ze handige folders die je ook op internet kan downloaden, voor onderwerpen zoals hoe aanleggen, teveel melk, te weinig melk enz enz heb ik wel wat aan gehad toen de kraamverzorgster weg was.

Groeten

Diarich

Dag allemaal,

Bedankt voor jullie berichtje so far. Ik ga het gewoon proberen en dan zien we wel. Toch overwegend positieve verhalen hier! Ik denk ook niet dat, als het niet zou lukken, ik daar ontzettend veel moeite mee zou hebben, maar da's ook weer per persoon anders...
Ik ga ook nog naar zo'n voorlichtingsavond, ben benieuwd!

Liefs Kat

Hallo medezwangeren en nijntje,

Ik ga flesvoeding geven. Ik moet het altijd uitleggen waarom, maar ook de derde keer kies ik hiervoor. Bij mij vliegen de kilo's er vanaf na de geboorte; een kind eet mij ongeveer op. Ik heb zelf de tijd nodig om weer aan te sterken. Verder kan ik dan mijn migrainemedicijnen weer gebruiken (en kan mijn huishouden met dan 3 kinderen weer doorgaan). Ook willen mijn man en dochter (van 6) heel graag de fles geven. Mijn dochter en zoon hebben het heel goed gedaan op flesvoeding en hebben heel veel baat gehad bij de regelmaat ervan; ze sliepen snel door.

Ik vind het wel knap als je bewust voor borstvoeding kiest hoor! Maar ik vind ook dat je voor flesvoeding mag kiezen (al probeert iedereen me weer op andere gedachten te brengen...).

Nijntje, herken jij dit???

Groetjes, Sheila.

hoi sheila,

wij zijn tot nu toe wel de enige!
kan me voorstellen als je medicijnen gebruikt je dat met 3 kids wel snel wil gebruiken.
migraine is geen pretje!!

ik vind het ook fijn dat mijn man straks flesje kan geven, en onze dochter van 2 mij kan helpen met flesje geven!
okee, je kan kolven, maar het idee alleen al!
ik weet niet wat dat is bij mij, maar ik gruwel van de gedachtte!!

als je daar wel een goed gevoel bij hebt: doen!!!

gelukkig ben ik er nooit op aangesproken.
2 andere vriendinnen hebben ook geen borstvoeding gegeven.
die zagen dat ook niet zitten!
dus wat dat betreft kan ik daar wel met ze over praten.
(ik ben van die 2 de eerste geweest die een kindje kreeg, dus het is niet geweest van: omdat zij het niet deden doe ik het ook niet)
en andere vriendinnen en schoonzusje hebben wel borstvoeding gegeven. die hebben mij er nooit op gewezen wat het beste zou zijn ofzo!

maar heb jij dan wel veel rare reacties gekregen?

Ik ga zeker te weten borstvoeding geven en hoop het nog langer vol te houden dan bij de eerste twee
Bij mijn oudste ging het erg moeizaam, maar met een goede begeleiding is het toch goed gekomen. Voor die zwangerschap maakte het me niet uit, borst of fles. Maar ben me nu bewust dat het toch echt het beste is voor je kind. Bij de oudste ben ik al wel snel een fles gaan bijgeven, maar mijn jongste heeft misschien 4 flessen flesvoeding gehad en deze wil ik zeker geen flesvoeding gaan geven

Ik heb een tijdje opgepast op een kindje wat een darmprobleem had en toen die overging op de fles, werd het veel erger, zo zielig!!
Alleen omdat de moeder niet wilde kolven

De oudste heeft uiteindelijk 8 maanden gehad en de jongste bijna een jaar
Bij deze wil ik misschien wel doorgaan tot 2 jaar (tussen 1-2 jaar dan alleen 's morgens en 's avonds)

Hoihoi,
Hier nog een borstvoedingsvoorstander. Het mooiste wat er is! Geen borstonstekingen (die je trouwens ook kan krijgen als je geen BV gaat geven) en op een paar kloofjes na geen grote problemen. Wel vond ik het pas echt lekker na een week of 3, dus het is wel even doorbijten in het begin. Overigens schijnt het echt maar in enkele gevallen voor te komen dat een vrouw echt niet in staat blijkt haar kind te voeden.
Bij mij is het, denk ik vooral zo goed gelukt, omdat ik 1. goede bv-borsten heb (Ik had genoeg melk voor een tweeling zei de kraamzorg en geen ingetrokken tepels ofzo) daar moet je geluk mee hebben en 2. ik echt een geweldige kraamverzorgster had met verstand van zaken. Alle tips en trucs wist ze en dat scheelt echt veel!

Mijn dochtertje ging met 5 maanden het ziekenhuis in voor het RS-virus. De dokters voorspelden dat ze daar een week tot 10 dagen moest blijven, maar na 4 dagen was ze thuis! Volgens de doktoren vanwege de BV. Jou lijf, maakt dan weer antistoffen aan voor de baby (gaaf he?)

Overigens wil ik wel 1 misverstand uit de wereld helpen. BV is juist geen gedoe, en flesvoeding is een hoop meer werk en onzekerheid,  vind ik  dan. Is het flesje te warm, te koud, is de speen te groot of te klein, is het gaatje in de speen te groot of te klein, heb ik het juiste merk voeding, drinkt ze niet teveel/te weinig. En je moet van alles altijd bij je hebben! BV moeders hebben het in mijn ogen makkelijker. Ik heb eens pech gehad midden op de snelweg, helemaal  alleen met mijn dochtertje. Geen probleem eten kon ze in ieder geval! Geen magnetron of   kokend water nodig!

Overigens zou ik wel aanraden om vanaf het begin ook af en toe een flesje te geven. Dat is inderdaad wel zo leuk voor papa (en mama) en dan went de baby ook aan de fles.
Ik   ben trouwens  met 7,5 maand gestopt, omdat mijn dochtertje toen al 4 tanden (!!) had en beet. Dat ging te ver, toen ben ik gestopt! Misschien (hopelijk) krijgt deze baby wat later tandjes! hahaha!

Dames die voor de fles kiezen, vind ik niets mis mee. Het is jou lijf!  Ik kan me er alleen niets bij voorstellen! Had het niet willen missen!
Groetjes Ella

Terug
Bovenaan