Borstvoeding?

Hoi,

OOk ik heb mijn oudste BV gegeven (8 mnd)! Dat ging heel natuurlijk! Niemand heeft mij hoeven te wijzen"hoe"het moest! Het ging gewoon vanzelf! Ik heb geen kloofje of ontsteking gehad!

Het enige was dat mijn zoontje vijf dagen oud met spoed opgenomen werd voor vijf dagen. Toen was het kolven geblazen. maar ook dat liep goed.

Het belanrgijkste vind ik dat je een happy mama bent en of dat nu met BV of met FV is dat maakt niet zo heel veel uit.Je moet er gewoon een beetje het type vioor zijn!
Alle bijkomende praktische voor- en nadelen zijn bijzaak, vind ik!

Het grootste nadeel van BV vond ik nog dat je niet mag lijnen!
En dat je afvalt van BV is een fabeltje althans het klopte bij mij niet!

Groetjes!

Hallo..

Jeeeemig wat zijn er veel mensen die borstvoeding gaan geven,, haah ik zou haast denken dat ik gek ben dat ik het niet doe. Ik ga dus flessen;. Puur om persoonlijke redeen. dat gefriemel eraan vind ik helemaal niks..Het is ook veel makkelijker om te flessen ( vind ik)
nou   ben benieuwd wie er ook zo over denken ..

groetjes suuz   27wk5dg

Hoi Suus,
Ik wens je heel veel sterkte met het steeds weer moeten uitleggen waarom je deze keuze maakt Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het goed dat jij JOUW keuze maakt. Maar je hoort toch wel vaak dat vrouwen heel erg gepushed worden door ziekenhuis/verloskundige/kraamzorg om toch borstvoeding te proberen of door te zetten als het niet meteen lukt. Gelukkig is dit niet overal zo, en wordt de eigen mening van de moeder steeds vaker gerespecteerd. Maar je zult waarschijnlijk wel merken dat de vraag waarom je vaak gesteld zal worden.

Ik wil het zelf zeker wel proberen, maar niet tegen elke prijs. Als het niet gaat, dan gaat het niet. Ik hoor wel vaker verhalen dat ze knidjes een week lang honger laten lijden, omdat ze anders daarna niet meer aan de borst zouden kunnen drinken. Dat dus nooit!

haha ja dat klopt. de verloskundigen heeft erg gezeurd en gepusht, totdat ik erg boos werd.. nu weet ze ook dat het mijn keuze is en dat dat ook niet zal veranderen. ik snap best dat mensen bortsvoeding geven hoor.. m aar ikz eg altijd maar zo. ieder zijn eigen keuze. en je hebt het helemaal goed mama t dat je het niet voor elke prijs doet want dat ik pas echt slecht ..

liefs suuz   nu 29wk2dg

Goed zo Suuz,

Het is JOUW keuze. en als jij je daar beter bij voelt dan is het voor je kind ook goed.

Ik heb overigens vannacht gedroomd dat ik mijn kindje aan het voeden was. Het was de eerste keer dat ik echt over hem gedroomd heb. En ik ben zo heerlijk wakker geworden vanmorgen.

Suuz, je moet inderdaad gewoon doen wat jij wilt hoor!
En Mamat, ik zie ook wel hoe het gaat, als het niet gaat is het jammer, dan gewoon de fles ook prima. Ik ga in geen geval maar een beetje zitten aanmodderen en het kindje honger laten lijden. Daar wordt toch niemand blij van?

Terug
Bovenaan