Borstvoeding...

Yes, ook wij gaan er dit keer weer met volle moed tegen aan!

Nu me iets meer geduld, hopelijk ook vanuit de kraamhulp (want onze vorige was dus niet zo bv minded).

Nu onze kleine meid alweer bijna 15 maanden is denk ik écht; waar blijft de tijd? Als de dag van gisteren kan ik mij herrineren hoe ze voor het eerst op mijn buik lag. De avonden die we samen alleen doorbrachten i.v.m. het voeden... héérlijk!
Maaaaaar vééééls te snel voorbij gegaan. Met een paar maanden kon mw. zitten en was mama niet meer interessant genoeg. Toen wilde ze mee kijken naar de tv of andere dingen en waren deze intieme momenten alweer voorbij.

Dus dit keer ga ik het rustig aan doen, ws is het ook ons laatste kindje dus éxtra genieten!

Groetjes

Ik ben er nog niet uit.
Bij Lorenzo heb ik het 4 mnd vol gehouden in
combi met kunstvoeding.
Dat was in het begin erg vernoeiend want na elke voeding
moest hij ong.30/50cc bij hebben na een poosje ging het
om en om.
Ik heb een borstverkleining gehad en een moeizame start
met de bv. dus ik denk dat ik daardoor niet volledig kon geven.

Ik moet ook bekennen dat ik me er niet prettig vond om te voeden
waar iedereen bij was als ik op visite was dan vroeg ik meestal of
ik even op een slaapkamer ofzo mocht was ik meer ontspannen
Afijn ik heb nog even om erover na te denken.

groetjes
Bianca mv Lorenzo.

BORST! zeker weten.
Of het moet door een of ander medisch reden niet mogelijk zijn. Ik ga het dit keer een jaar proberen vol te houden.

Bij mijn dochter heb ik het (helaas) maar 6 mndn kunnen doen. Mijn werk was zo hectisch dat ik nooit tijd had om te kolven.

Ivm een borstverkleining bestaat de kans dat het niet lukt, maar proberen kan altijd. Ik zal wel zorgen dat ik ook flesvoeding in huis heb, voor het geval dat!
Mocht het anatomisch aan mij liggen, dat mijn tepels niet voldoende zijn ontwikkeld ofzo en kolven lukt wel, dan wil ik dat wel proberen, want er zitten toch een hoop stofjes in die erg belangrijk zijn voor een baby!

Sas

Ik heb nog wel een goede tip tegen kloven:
Smeer je tepels na iedere voeding in met speciale tepelcreme!! (bv. bepanthen of avent tepelcreme)
Ik heb hierdoor geen enkele kloof gehad!
Uiteraard is het ook van groot belang om je kindje goed aan te leggen.

Hoi,

ook ik heb totaal geen last van kloven gehad, misschien dat dit te maken had met kolven?
Hier voor heb ik niets te hoeven smeren, het enige wat ik doe is mijn lichaam insmeren met bodymilk na elke douche beurt.

Groeten Gaby

Tja, lastig; natuurlijk wil je je kindje het beste geven (=BV), maar ik hou nooit zo van al die polonaise aan m'n lijf! Heb altijd geroepen dat ik voor FV zou gaan, maar nu ik zwanger ben, voelt het toch anders..
Neig naar BV proberen, maar zie mezelf ook niet aan zo'n kolfapparaat zitten; ben toch geen koe die gemolken moet worden?!
Dus wellicht wordt het BV tot ik weer aan het werk moet en mits dat allemaal wil lukken.
Misschien beetje egoïstisch, want natuurlijk wil je je kindje het beste van het beste geven, maar mijn moeder heeft ook nooit BV gegeven en ik ben kerngezond!

hallo,

ik ga ook borstvoeding geven, maar wel met de fles bijvoeden, hyprallergeene voeding.
de andere twee dochters hebben allergie en koemelk -lactose intollerantie.
dus ik neem geen risico.
ze dronken slecht en bleven huilen,( daarom bijvoeden met de fles.)
omdat het niet goed liep, was het toen wel stressig..
hoop dat het nu beter gaat.

groetjes niek 17 weken zwanger van de derde

Terug
Bovenaan