borstvoeding

Hai
Ik geef ook bv en gaat best goed. Zit op 1 nachtvoeding en 1 hele vroege ochtend voeding.
Fedde komt afgelopen week 7 tot 10 keer op een dag.

Binnenkort moet ik ook beginnen met kolven ben benieuwd hoe dat gaat.

Florian krijgt ook borstvoeding! Hij is nogal een clusteraar en krijgt denk ik zeker een voeding of 10 per dag..waarvan 4 flinke en 6 kleine. Ongeveer 1 of 2 snachts.

Ik werk nu niet, maar is prima te doen hoor met borstvoeding. Je kunt een kwart van je werktijd krijgen de eerste 9 maanden om te kolven of zelf te voeden (is verplicht voor je werkgever) en er moet ook een goede ruimte beschikbaar gesteld worden om te kolven.
ZOu zelf zorgen voor een voorraadje melk in de vriezer (kolven moet je ook leren) en vanaf 4-6 weken gaan oefenen met flesje geven (min. 1 per week!).

Hola.
Juliaan krigt borstvoeding maar ook flesvoeding sinds 3 weken.
fles voeding omdat ik veel pijn had aan mijn tepels en kont niet vaak aanlegen en was aan de lage kan in gewicht dus moest ik kolven om de kleine en gewicht te houden en dat was een goede oplossing als je bv wil graag geven.

GRT EMi

Hier ook borstvoeding!
In het begin ging het allemaal erg stroef; Gideon krijsen van de honger, mama te vlakke tepels, dus het was niet bepaald een pretje in de kraamweek.
Gelukkig heeft de kraamhulp alle foefjes uit de kast getrokken om het toch te doen slagen en dat is uiteindelijk gelukt met gebruik van een tepelhoedje!

Ons manneke meld zich keurig om de 3 uurtjes voor een voeding, dus heb het er best druk mee haha

A.s. dinsdag ga ik voor het eerst naar het weeg-uurtje van het consultatiebureau, dus ben erg benieuwd naar zijn gewicht.
Geboortegewicht was 3960, 3 dagen later 3760 en einde van de kraamweek weer 3960. Het is een flinke eter en ik heb melk voor een heel weeshuis, dus maak me geen zorgen dat ie te weinig binnen krijgt ;-)

xxx

Ik geef ook bv al is het misschien niet de meest voor de hand liggende manier van bv geven voor ons werkt het prima.

In het zh wilde Jamie namelijk niet happen en vocht met iedere zuster die wilde helpen!! Ik ben toen gelijk gaan kolven en het in flesjes gaan geven.
Ik kolf bijna iedere voeding vers af dat neemt zo'n 10 minuutjes in beslag aangezien ik 2 borsten te gelijk kolf. Momenteel zit ik zo rond de 100cc per flesje precies op schema en als ik onverhoopt wat te kort kom kan ik het aanvullen met rest bv van een keer ervoor of een bijvoeding van flesvoeding.
Het voordeel van bv via fles is dat het hele gezin toch gewoon een flesje kan geven en Jamie toch bv krijgt met alle goede dingen erin...

Dus iedereen tevreden ;)!!

jayden krijgt flesvoeding dit omdat hij bij de geboorte te moe was om aan de borst te drinken en met kolven kwam mijn voeding niet op gang zat na 15 minuten kolven telkens maar 3 druppels in het flesje en als ik met mijn handen mijn tepel masseerde dan had ik meteen natte tepels dus er was wel voeding.
na een dag of 3 was ik er klaar mee en ben ik dus op de fles over gegaan.
hij krijgt nu 6 flessen met 110 ml.
hij wil vaak wel meer maar ik ben vorrige week terug gefloten door de kinderarts in het ziekenhuis omdat hij te veel krijg( hij dronk toen 7x 120ml).
hij kwam namelijk te veel aan hij kwam namelijk gemiddeld 500 gram aan per week. terwijl ze ongeveer maar 200 gram magen aankomen per week.
moet over 3 weken weer naar het cb voor zijn prikje en om te wegen dus ben benieuwd of hij nu minder hard aan komt.

Connor krijgt ook bv en het loopt geweldiig. hij drinkt ongeveer 7 x per dag. laatste rond 12 uur / half 1, eerste weer rond half 7 's ochtends. heerlijk hoor met een mannetje van iets meer als een week oud.
Ik heb zoveel voeding dat hij zich regelmatig verslikt, da's soms wel zielig. Dan kan ie het gewoon niet voor drinken en hoest zich een ongans..... nou ja, hoop dat dat snel over is.

Liefz Esz

Terug
Bovenaan