borstvoeding

Ik geef ook bv.. Ethan is na 130gram afgevallen weer aan het stijgen het gaat nog wel te langzaam in 3dagen 65 gram dus hier is het om en om van aan de borst en gekolfde via fles zo dat we er meer controle over hebben.. Hij krijgt tussen de 8 en de 10 voedingen

Ik geef flesvoeding!kyan krijgt nu 6 flesjes van 120 cc en drinkt dit meestal op! We doen er sinds een paar dagen nutriton ( Johannes brood pit meel) doorheen! Zo spuugt hij niet en trekt hij t makkelijk om om de vier uur te drinken! Vd week sliep hij zelfs de nacht van elf tot zes!! Dat was ff lekker bijtanken!

Liefs tamjo

We zitten nu op dag4 in de kraamweek en heb gisteren stuwing gekregen.
De bv loopt qua voeding voor mijn gevoel wel goed maar heb erg zere tepels.
Het zag er naar uit dat er gelijk kloven kwamen maar heb echt supergoede begeleiding en met hulp van haar en tepelhoedjes gaat het nu redelijk.
(had bij ons zoontje gelijk dag 1 kloven dus was daar giga huiverig voor toen het gelijk weer zo'n pijn deed)
Hopelijk blijft het goed gaan en vinden we samen er een ritme in,

Liefs Marina

pascal kreeg eerder alleen borstvoeding uit de borst. maar ik had het idee dat hij niet genoeg kreeg. toen de nachtvoedingen (2) met de fles gaan geven. dus eerst kolven en dat dan met de fles geven om een beter beeld te krijgen van wat hij binnen krijgt.
vandaag gekeken wat ik nu precies kan kolven.
pascal krijgt om de 3 uur kolfmelk met de fles, terwijl ik elke 2 uur kolf.
eerst liep ik op hem voor. toen kon ik precies bijhouden wat hij moest drinken, en nu moet ik in mijn volgende kolfbeurt 80 cc kolven anders heb ik niet genoeg voor hem.
ik denk dus echtr dat ik niet genoeg borstvoeding voor hem heb.
whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

smooty

Hoi smooty,
Een kindje heeft vaak na 10dgn en na drie weken al regeldagen maw, ze hebben meer melk nodig om harder te kunnen groeien..
Een aantal dagen vaker aanleggen zorgt ervoor dat jou melkvoorraad weer op hetzelfde peil zit als hij nodig heeft.
Daarnaast krijg je met een kolf je borsten niet zo goed leeg als je kindje dat kan, ook is het bij bv zo dat je niet naar cc hoeft te kijken omdat per dag en zelfs per voeding verschil zit in de samenstelling van de melk, de ene keer zitten er dus meer voedingstoffen in dan de andere keer! dus de ene keer drinkt hij bijv 100cc en de andere keer 80cc maar de hoeveelheid voedingsstoffen kan dan gelijk zijn!!
Te weinig melk komt echt heeel weinig voor (geloof bij 2% van de vrouwen) het is echt een kwestie van de tijd nemen om hem je melkvoorraad te llaten 'opkrikken' door hem vaker aan te leggen.
Als je kindje 5-6plasluiers heeft per dag en in gewicht aankomt en zich 'normaal' gedraagt, dus niet sloom is dan krijgt je kindje echt genoeg melk!
Heel verhaal, maar ik zou gewoon de voeding door hemzelf laten drinken en zijn plasluiers en gewicht (hebben ze weeguurtjes voor bij het cb) in de gaten houden, denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken..

ps; kolf je s'nachts ook?? want als er s'nachts niet gekolft en/of gedronken wordt zorgt dat er juist voor dat je melkproductie naar beneden gaat, dus je kunt hem beter laten drinken s'nacht!!

haha, sorry als ik teveel schrijf, probeer alleen ff mee te denken/helpen!!

Liefs MJ

Hier trouwens de eerste 2wken ook opstartprobleempjes gehad hoor!! weer flinke kloven, veel stuwing, maar gelukkig dit keer geen borstontsteking gehad, heb ik bij allebei de jongens wel gehad en nu dus gelukkig niet ;-))
iemand vroeg nog of ik kolf trouwens, maar daar ben ik nog niet ee begonnen, wil ik met 6wk gaan doen, alleen maar om wa op voorraad te hbben voor het geval dat.
Daarnaast heb ik een klein beetje kant en klaar melk van nutrilon staan, just in case, maar die heb ik altijd kunnen weggooien, maar goed dat liever dan niks hebben staan als ik weg ben en niet thuis kan komen, zit mn man hier,,whaha
Liefs

antonio krijgt ook bv, ongeveer om de 3 uur wordt hij wakker e soms zit er minder tijd tussen. geef op verzoek. snachts komt hij de ene keer 1 keeer en andere keer 2. hij maakt trouwens veel geluid als hij eet en snachts klinkt dat erg hard als iedereen slaapt hihi.
moet deze week wel beginnen met kolven want moet in juni weer gaan werken. mijn andere 3 kids wilde geen fles dgene die oppaste was wel een uur bezg met voeden moet dit keer dus het kolven en vooral het oefenen van een flesjer echt doorzetten was de vorige 3 keren niet nodig. ben benieuwd of hij wel het flesje/speen accepteert.
even wwn andere vraag hoe krjgen jullie de boertjes eruit bij hem zitten ze soms echt dwars en dan kan ik kloppen wat ik wil maar krijg het er niet uit maar ze zitten hem nwel dwars

Hoi,

Giacomo krijgt ook borstvoeding, maar hij eet maar 5x per etmaal! Waarvan 1x 's nachts. Wij slapen dus lekker, en volgens de vroedvrouw en de kinderarts kan het geen kwaad omdat hij wel gewoon voldoende groeit. Hij eet dan ook echt best lang elke keer, soms zijn we (met pauzes) wel anderhalf uur bezig.

In het begin wel veel pijn gehad en nog wel af en toe, maar Giacomo doet het goed en ik heb ieg geen kloven meer.

Nou, hij laat zich alweer horen ;-)
Doei! Ilse C.
(zag dat er nog een andere Ilse was..)

Terug
Bovenaan