Borstvoedngvraag: geven naar behoefte of regelmatig?

Vandaag had ik de laatste dag kraamzorg. Vandaag echter een ander dan de rest van de week, wat een verademing! Ik heb heel veel van de eerste geleerd, en ben best heel tevreden over haar, maar die van vandaag heeft zo ongeveer al mijn twijfels weggenomen.

Ik doe het nu zo: Jesse komt uit zichzelf overdag zo om de drie uur, maak hem eigenlijk nooit wakker, drinkt dan 20 min. aan de ene borst en als toetje nog ongeveer 5 min. aan de tweede. 's Middags hou ik hem dan beneden, lekker in zijn wippertje, als hij door het wakker zijn al heel vroeg weer voor een voeding komt geef ik hem een speentje en probeer toch tot bijna drie uur te rekken.
's Nachts komt hij alleen uit zichzelf en doet dat tot nu toe ook zo'n beetje om de 3 á 4 uur. Soms nog iets langer, maar dat is echt luxe.

Voel me er ineens veel beter bij. Gewoon door de relaxte houding van een kraamverzorgster die mijn gevoelens kon verwoorden!

Petra: ik eet sinds de geboorte van Jesse elke dag groente met aardappelen/rijst. Niet al te gekruid. Ik heb geleerd dat wat je at in de zwangerschap je nu ook kunt eten.

Leuk om te lezen hoe iedereen het doet. Ik hoop dat ik er net zo relaxt in ga staan als jullie!

Liefs, daantje

Voor Patje:

Ik heb geen ervaring met een slaperige baby (juist omgekeerd) maar wat betreft dat spuiten uit je borsten. Je zou voor het voeden wat melk kunnen afkolven onder een warme douche. Dan is de ergste druk eraf en hoeft je beeb ook niet zoveel voormelk te drinken voordat ze bij de wat voedzamere melk is.

Succes!

Hoi Daantje,

Ik wil je graag de volgende tip geven: lees het boek Rust, regelmaat en inbakeren eens. Het is geschreven door Ria Blom. Dit boek geeft veel uitleg over het aanbieden van regelmaat en ritme én behandeld het fenomeen inbakeren voor onrustige kindertjes. Ik denk dat het je veel houvast kan geven en veel onzekerheid kan wegnemen.

Ik ben zelf van het oktober forum, verwacht eind oktober mijn eerste kindje. Heb zelf vanuit mijn werk veel ervaring opgegaan met baby'tjes en hun verschillende ritmes. Ben zelf erg pro dit boek en heb vanuit mijn eigen ervaring meegemaakt dat dit een hele goede denkwijze is voor jonge baby's. Je moet natuurlijk zelf eruit pikken wat je aanspreekt en waar je je goed bij voelt.

Heel veel plezier en geluk met je kindje en probeer niet al te onzeker te zijn, het komt wel goed ook al is het nu even moeilijk en onwennig.

Groetjes, Marijne

Terug
Bovenaan