Brandend maagzuur

Hallo allemaal,

Nou wie heeft er tips ???

22 weken zwanger en het brandenmaagzuur is niet meer leuk.
Ik eet de hele dag door (kleine beetjes) zodat er wat in mijn maag zit. Geen gekke dingen die het juist opwekken, enz... alles wat ze maar schrijven heb ik al geprobeerd maar het helpt niet echt.  s nachts in bed liggen en de hele tijd het maagzuur in je keel voelen is geen pretje.

Nou heb ik buiten de zwangerschap er ook regelmatig last van. Een rennie werkt dat prima. Maar die dingen mag je nou niet meer nemen.   Of toch ????

Grotejes Jeanine

Er zijn wel middeltjes tegen maagzuur die je tijdens de zwangerschap mag gebruiken. Ik heb  hier zelf ook veel last van gehad. Bij mij was het in bepaalde periodes wel erger, waarschijnlijk had dit dan te maken met de groei van de baarmoeder. Ik heb toen Gaviscon gehaald bij de drogist. Volgens de medewerkster mag je dit gewoon gebruiken. En als je twijfelt even de ha bellen om advies te vragen.

Ik ben nu bijna 24 weken zwanger en ontzettend last van maagzuur.
Ik gebruik gewoon de rennie en dat helpt perfect.
Zowel mijn vk als mn huisarts zeiden dat dat gewoon kan tijdens zwangerschap.
sterkte ermee

gele vla schijnt ook wonderen te doen of je niet steeds medicijnen in te nemen want maalox, rennies, gaviscon ed zijn toch medicijnen en komt in je systeem terecht. Al zeggen de gebruiksaanwijzingen dat het zover bekend geen kwaad kan.

Hallo,
Wat bij mij goed hielp is s'avonds niks meer te eten of te drinken, alleen voor het naar bed gaan een glas warme melk.
Ik ben nu bijna uitgerekend, en merk dat ik zelfs op bed nog last heb van de dingen die ik s'middags vroeg gegeten heb........
Gisteren at ik bijvoorbeeld om 13.30 uur barbeque/ham chips, en daar heb ik de hele nacht nog last van gehad. (ik proefde de smaak nog in m'n mond).
Ook moet ik koffie en chocola vermijden.
Als het héél erg is neem ik een halve rennie, dat doet wonderen.
Er staat op de bijsluiter dat je die gewoon in mag nemen tijdens je zwangerschap, maar ik ben er erg voorzichtig mee, het is geen snoep he!
Sterkte!

Ik had van mijn verloskundige en de apotheek begrepen dat Rennie's afgeraden worden omdat er zout in zit en dit dus nadelig kan werken op je bloeddruk.

Ikzelf heb bij mijn eerste zwangerschap een vloeibaar middeltje bij de apotheek gekregen, maar ik weet helaas niet meer hoe het heet. Ik nam het alleen als het echt heel erg was.

Het begint nu bij mij een beetje, met name na het avondeten. Als het erg is neem ik een beker warme melk, dan gaat het meestal wel weer. Maar ik weet haast zeker dat het in de komende weken wel een stuk gaat toenemen.

Groetjes, Marisa

Hoihoi,

Ik begin nu ook al af en toe een beetje last te krijgen, maar met een rennie is het zo weer over. Die gebruik ik alleen voor het slapen gaan want het blijft idd medicijn ook al zeggen ze dat het geen probleem is. Het schijnt zo te zijn dat gaviscon nog beter helpt, maar dat was vloeibaar en kreeg ik niet weg.

Wat bij mij ook hielp was het ophogen van de bovenkant van m'n bed. Helaas had ik niet de luxe van een verstelbare lattenbodem dus deed ik een kussen onder m'n matras, zodat je hoofd wat hoger ligt en het maagzuur minder makkelijk terugstroomt. En toen ik echt veel last kreeg nam ik voor ik naar bed ging een glas melk met een countrycookie van de AH. Dat hielp erg goed, maar waarom precies weet ik ook niet.

Succes ermee! En als je echt veel last hebt zou ik gewoon naar ha gaan. Die kan je misschien wel wat voorschrijven wat beter werkt dan dat wat je bij de drogist kan krijgen!

Groetjes
Jo

Terug
Bovenaan