Brandend maagzuur

Hoi,

Ik wil wel even melden dat melk maar tijdelijk helpt en daarna vaak het maagzuur verergert.
Dit komt omdat er vet in melk zit en je hebt gal nodig om vet af te breken  (dit begint in je maag)  en dat veroorzaakt meer maagzuur.
Gele vla helpt idd wel, maar als tip neem dat smorgens op nuchtere maag, het schijnt dat het een soort filmlaagje in je maag achter te laten waar je dan profijt van hebt.
Bij mij is het met vlagen en ik weet hoe erg het is. Kussen onder je matras of je hoofdeind iets omhoog kan ook al helpen.
Ik drink bijna geen prik meer en sap moet ik ook laten staan, dus veel water en thee op dit moment en af en toe limonade. Kruidig eten en vet eten  laten staan.

Succes ermee

Ik ben nu 27 weken zwanger en heb al de hele zwangerschap last van brandend maagzuur.

Verschrikkelijk !!   Dat brandend gevoel in je slokdarm.

Chocolade en prikdrinken vermijd ik nu wat en natuurlijk alles wat zuur is.

Want ik ben er achter gekomen dat ik daar last van krijg.

Ik vind s`avonds zoet wel lekker.

B.v. perzikken of fruit uit blik, is lekker zacht en zoet.

En hou ik veel last houden dan neem ik een rennie.

Zal blij zijn als dat   brandend maagzuur over is.

ik herken het ook, dat maagzuur, ben zelf 7 weken zwanger en heb er al geregeld last van. wat bij mij helpt is een bakje yoghurt of een beker melk! heel simpel en lekker. weet niet hoelang dat blijft helpen natuurlijk, maar voorlopig werkt het.

als dat niet helpt en rennie twijfel je over, ga dan even naar de aphotheek, zij kunnen je precies vertellen wat je wel en niet mag.

Weet van mijn vriendin die heeft in beide zwangerschappen een drankje gebruikt waar ze erg baat bij had. ook via de apotheek. ben alleen de naam kwijt, maar was een roze drankje.

sterkte allemaal
Liefs Sylvia

ooooh ja, voordat ik het vergeet.....

COLA! dat helpt ook! klinkt gek, maar cola heeft de zelfde zuurgraad als je maaginhoud en kan dat onder controle houden, werkt ook bij diarree en misselijkheid.

liefs

dag dames,

Ook ik heb heel erg veel last van maagzuur en heb Antagel gekregen van de apotheek.
Ik heb een doosje maalox in mijn tas omdat dat vloeibare spul niet makkelijk mee te nemen is.
Die Antagel neemt bij mij meteen het ergste gevoel weg...dat is mijn "borreltje" zeg maar!!! hahahaha

Terug
Bovenaan