Brandend maagzuur

Sinds een tijdje heb ik last van brandend maagzuur,
vooral 's avonds en 's nachts.
Heb inmiddels gelezen dat dit normaal is, maar kon weinig tips vinden.
Wil liever niet te veel rennie's eten, en pepermunt helpt wel, maar voor korte duur.

JA! Ik heb er ook vreselijk veel last van. Soms is het net of mijn keel de hele dag in brand staat. Ik heb op mijn eten gelet en ik kan nu niet echt zeggen dat bepaald voedsel het erger maakt hoor...het lijkt gewoon of ik er gewoon elke dag last van heb, ongeacht wat ik eet of drink.

Het is gewoon een vervelend gevoel, zeker als je wilt slapen.

Ik heb bedacht dat ik as dinsdag maar even met de vk moet overleggen, want net als jij wil ik niet teveel troep er tegen nemen. Misschien heeft zij nog tips.

Gelukkig komt het bij mij vooral 's avonds en 's nachts, en niet de hele dag.
Kreeg ook de tip vanillevla, maar nog niet geprobeerd.
Verder nog gelezen dat stukjes brood, havervlokken en rauwe amandelen kauwen helpt.
Maar dat trekt me niet zo, oja, en kleine maaltijden ipv 3x een grote maaltijd schijnt ook beter te zijn.

af en toe een slokje cola kan bij sommigen helpen. Ik heb er de eerste 16 weken voornamelijk last van gehad en als ik dan af en toe een slokje cola nam werd het wel minder. Ook water deed het redelijk bij mij. Ben benieuwd wat me nog te wachten staat, want ze zeggen dat het voornamelijk verder in de zwangerschap op kan treden.

Groetjes en sterkte ermee,
Sandra

Goed nieuws!
Bij mij is het helemaal over. Heb inmiddels gelezen dat het een teken is dat alles
dan even erg snel groeit en daardoor wat weggedrukt wordt.
Wat dat betreft maar positief bekijken, want een groeiende baarmoeder/baby is toch iets om blij mee te zijn!
Las ook dat hoe verder de zwangerschap hoe meer kans op brandend maagzuur,
dat is inderdaad minder leuk nieuws.
Misschien wel een goede motivatie om nog bewuster met eten om te gaan.
(zaterdag een heerlijke bak patat stoof gehad, is vast niet zo goed voor de baby,
lichamelijk ook niet voor mij; maar geestelijk wel )

Ik ben zowiezo voorzichtig met Rennie en ook met pepermunt aangezien daar toch suiker in zit.
Maar begreep van de site dat het veilig is.
Zie www.rennie.nl/brandend_maagzuur/zwangerschap.php
En het staat me bij dat bij een informatie bijeenkomst van de verloskundigen maatschap ook een opmerking over gemaakt werd door een vrouw die haar tweede verwachtte.
Zij dacht bij de eerste ook dat het niet mocht, maar volgens de verloskundigen wel.
Toch nog maar even na vragen bij de volgende controle...

Terug
Bovenaan