Brandmelders!

Hoi,
Zat daarnet een serie te kijken waar een gezin omkwam in de brand, toen dacht ik gelukkig hebben we brandmelders in huis en de oudste weet dat hij via zijn raam het dak op kan met zijn broers en daar de grond kan bereiken!
En nou was ik eens benieuwd of jullie brandmelders/blussers in huis hebben!
En evt andere dingen waarvan je denk die mogen niet ontbreken in huis?!
En wat zijn dingen die jullie je kinderen bij brengen(evt in de toekomst) over brand, alarmnummer, vreemde mensen enz!
Gr MJ

Wij hebben halve wegen de trap naar boven een brandmelder hangen en op zolder hebben wij een brandmelder hangen.
Wat bij ons in huis nog ontbreekt en dat moeten we ook nog steeds halen is een blusdeken.
En wat we in de toekomst moeten vertellen over een aantal zaken weet ik nog niet.
Ik wacht wel af op meerdere reacties hoe hun er mee om gaan.

Groetjes Willy

We wonen nu anderhalf jaar in dit huis en steeds denk ik weer ofja, we moeten nu echt rookmelders kopen. En een branddeken hebben we ook nodig. Maar de meeste branddekens zijn veel te klein. Ik wil er echt een van 180 cm of iets dergelijks, meestal zie je ze alleen van 100 cm. Deze week nou echt eens doen!
Wat betreft vreemde mensen denk ik dat het belangrijk is dat ze leren dat niet iedereen aardig is. Verder wil ik de afspraak maken dat mijn dochters het altijd komen zeggen als ze ergens anders gaan spelen. Dus als ze bij een kindje binnen gaan spelen, maar ook als een volwassene vraagt of ze binnen komen, wil ik dat ze zeggen dat ze dat eerst tegen ons moeten komen zeggen. Emma is nu 4 jaar en mag deze zomer voor het eerst alleen buiten gaan spelen in het speeltuintje vlakbij huis en dan gaan we deze afspraken maken met haar.
En het alarmnummer en bij brand dat komt later nog wel. Ik denk bij brand naar buiten en het alarmnummer alleen bellen als het nodig is en er geen volwassenen zijn die kunnen bellen.

Ja dat zijn dingen waar je liever niet aan denkt he, maar wel heel belangrijk zijn.
Wij hebben de brandmelders ook hangen. Eentje beneden in de kamer en eentje boven aan de trap. Die laatste kan dan ook afgaan mocht er brand op de zolder zijn. We wilden er ook nog een in de kelder ophangen, omdat daar de wasmachine en de droger staan. Maar als ik die alletwee aanheb dan wordt het iets te warm en dan begint dat ding al te loeien dus dat doen we maar niet.
Een branddeken hebben we ook, die hangt/staat hier in de keuken. Want daar heb je toch het meeste met vuur te doen.
Wat de rest betreft daar heb ik nog niet echt over nagedacht. Onze meid wordt bijna 2 dus ja afspraken met haar maken daarover helpt nog niet echt. En op dit moment gaat ze ook nog niet met vreemde mensen zomaar mee, want die zijn gelukkig nog veel te eng.

Groetjes Anne

ook wij hebben overal rookmelders hangen.
t begint helemaal beneden, bij de deur.
daar hangt er 1.
dan op de 1e etage, daar woont mn onderbuurman.
er hangt er 1 op de gezamelijke gang, en in zijn woning ook een paar.
dan de 2e verdieping (ons huis) in de keuken 1 en op de overloop 1.
op de 3e verdieping (slaapkamers/badkamer) hangt er ook 1.

blusdeken ofzo hebben we niet, ik ga t vuur niet tegemoet. vlam in de pan is makkelijk op te lossen zonder branddeken, en mocht t vuur heel snel uitslaan naar andere dingen, is het hier rennen geblazen.
ga echt niet t vuur tegemoet, dat is me niet waard!
wij hebben 2 vluchtroutes.
gewoon via de trap naar beneden toe, naar buiten, of via de trap boven, naar t dak toe.
dus waar de brand ook uitslaat, we kunnen weg komen.
t vlcuhtplan was eigenlijk t eerste waar ik naar keek toen we dit huis gingen bezichtigen. klinkt stom, maar een voorbereid mens telt voor 2 hahaha.
wel heb ik altijd een vlucht tasje klaar staan.
daarin zitten de belangrijkste dingen.
wat geld, kleertjes voor nathalia, luiers, en kopien van onze id kaarten en zorgpassen. toen ze nog klein was, zat er ook standaard een blik voeding in en een flesje.

zo lang ik me kan herrinneren, keek ik altijd als ik bij iemand binnen ging, hoe ik er ook weer uit zou kunnen bij nood. das t zelfde als altijd kijken welke straten je langsloopt in een onbekende buurt hahah doe ik ook altijd, is gewoon standaard bij mij :p

liefs, do

Wij hebben in de woonnkamer een brandmelder hangen en 1tje op de overloop boven.
Verder hebben we een brandblusser bij de meterkast hangen, dat is precies in het midden van de kamer/keuken/ badkamer en boven.
Een blusdeken hebben we niet, Daniel is nu nog beetje klein om te vertellen hoe hij naar buiten moet maar als hij groter is gaan we dat zeker doen.

Op het gebied van verdere gevaren; ik heb de gifwijzer/slang in huis en ook altijd geactiveerd kool, vet en laxeermiddel in huis.
De gifwijzer hang in het keukenkastje.
Binnenkort ga ik waarschijnlijk ook nog mn ehbo voor kids halen, heb vroeger wel veel ehbo gehad en werk in de zorg dus het zegt me allemaal wel het een en ander haha, maar ja toch voor de zekerheid.

Liefs Marina

Wij hebben toevallig gisteren een blusdeken gekocht bij de ikea. Ook overal rookmelders en een kleine blusser in de meterkast.
Eerslijk gezegd vind ik die dingen zo duur.... klinkt misschien stom.
Wij hebben boven geen vluchtroutes, maar ik weet dat een deur de brand 10 minuten tegen kan houden, dus dames:
ALTIJD de deur achter je dicht bij brand!!!

Wij hebben ook brandmelders hangen. Verder eigenlijk geen andere dingen ervoor in huis.
Wel hebben we met de oudste die op zolder slaapt, besproken wat hij moet doen, mocht er brand zijn, We hebben vorig jaar brand in onze straat gehad en zijn er best van geschrokken.
Liefs, Sophie

Terug
Bovenaan