Brandmelders!

@do; het is niet zozeer alleen voor gevaarlijke stoffen maar er staat ook op wat je moet doen bij sommige planten die ze innemen, als ze gedronken hebben van de badschuim (hebben we met Daniel gehad) wat je moet doen bij het snoepen van medicijnen, afwasmiddel, parfum, lenzenvloeistof, wc blokje, make-up, deoderant, sigaretten e.d.

Daniel kan hier in principe niet bij de medicijnen en bij de schoonmaakmiddelen dit staat allemaal in een kastje boven in het aanrecht, moet zelf op krukje gaan staan met mn 1.60. haha
Maar Daniel is gewoon heel ondernemend en moet overal aan zitten wat hij ziet, en het is meer voorzorg als dat er iets gebeurt en ik met mn handen in het haar sta.

Verder hoeft het ook niet aan jouw te liggen, mn schoonzusje bewaart haar schoonmaakmiddelen etc allemaal boven in de aanrechtkastje, maar de buurman had zn wasbezine niet opgeruimd en dat stond zo dat toen mn neefje buiten aan het spelen was hij er door het hekje heen bij kon en van gedronken heeft, ze zag het gebeuren waardoor hij maar 1 slokje gedronken heeft maar zo zie je maar weer.
Er was gelukkig niets erg

Liefs Marina

@ trudi

hahahaha wat een domme achtie van mij weer :p
ik dacht dus dat dat was om bv over de pan heen te slaan ofzo, en zo t vuur te bestrijden hahahaha.
voel me nu wel erg blond hoor :p ( ben ik gelukkig ook dus dat scheelt wel weer :p)
mmm toch maar eens nadenken om wel zo'n ding te halen hahaha.
tnx voor de uitleg :p

@marina/ mj.

ja, dat is ook wel zo, t hoeft niet altijd aan ju te liggen.
shag en sigaretten kan nathalia nooit bij, en iedereen die hier over de vloer komt weet gelukkig ook wel dat dat hoog moet liggen, liefst gewoon in je jaszak op de gang.
planten... ja daar heb ik idd nog nooit over nagedacht, dat sommige daarvan ook giftig zijn.
maar wat is die kool dan? die jullie altijd in huis hebben? is dat echt gewoon een kool zoals spitskool of wat dan ook, wat je na een week weg kan gooien om vervolgens een nieuwe te kopen, of zijn dat medicijnen ofzo?
ik heb op de kinder ehbo (aantal jaren geleden) wel geleerd waneer een kindje moet braken, waneer niet, waneer je melk moet geven enz, dus die kennis heb ik wel in mn zak, maar daar houd t ook wel mee op hahaha.

jeetje mina, voel me wel ontzettend dom na dit berichtje :p
maar heb er wel weer een hoop van geleerd hahahahahahaha.

liefs, do

Hoi,
Active kool is net zoiets als bijv ors, kant en klaar je hebt verschillende, drankjes ,capsules je kunt het bij de drogist of apotheek krijgen, pas als het over de datum gaat koop je nieuwe, dus dat houd zich wel even!
En shag in de jas in de gang,,haha die ken ik, dat is ideaal voor kindjes, ze piepen de gang op en kijk eens daar,! hier ook al eens gebeurd alleen vonden ze de portomonee gelukkig interessanter!!!
En een gifwijzer moet ik ook kopen ik weet wel veel nu ik er gister over nadacht, vet na badschuim ed, maar in paniek wil ik niet me eigen vergissen, dus die heb ik op mn lijstje staan en haal ik dit weekend!
Planten zijn heel vaak giftig dus idd goed opletten dat ze niks in de mond stoppen!

Je hoeft je echt niet dom te voelen hoor, als je iets niet weet en het vraagt krijg je tenminste antwoord!
Gr MJ

Ik heb een branddeken aan een haakje in de keuken hangen.Met 1 beweging trek je hem uit de verpakking( tip:als je hem ophangt dan trek je hem dus als je hem nodig hebt snel uit zijn verpakking) op elke verdielping, in elke kamer een rookmelder, op elke etage een poederblusapparaat....Lijkt misschien een beetje veel, maar wij zijn helaas ervarings-deskundige...2,5 Jaar gelden is er bij ons brand utgebroken, in mijn slaapkamer, toen ik sliep.Ben door de hitte (of instinctief) wakker geworden, mijn (toen nog) 2 kinderen uit bed gesleurd, met de jongste onder mijn arm de trap af gedenderd..Mijn man (o nee toen nog vriend, 't gebeurde 2 weken voor onze trouwdag) stond net in de woonkamer de lichten uit te doen (het was 23:30 uur, ik was een paar uur eerder al naar bed gegaan), ik stond 10 cm voor hem en gilde in zijn gezicht 'Brand brand boven!'.Hij sommeerde me 112 te bellen en aan te bellen bij de buren.Die bleken al voor de deur te staan (buurman met emmers water ha ha!!) waren wakker geschrokken door mijn gegil (had boven al naar beneden staan gillen)
Enfin, manlief met de brandblusser van de 1e etage uiteindelijk zelf nog de brand geblust.Ben onwijs trots op hem, de halve slaapkamer stond in de fik.Na 5 minuten arriveerde de brandweer, de politie (heerlijk zeg, die mannen in leren pakken!), nee, mijn halve straat stond vol, sirenes, zwaailampen, hele buurt in pyama effe komen kijken....ik en de oudste 2 meisjes werden opgevangen bij mijn lieve buurtjes, had mijn ouders gebeld, kwamen daar binnen lopen, met mijn broer...die zag ons en viel flauw...toen riep ik nog 'Ik ben hier het slachtoffer!Oke, ik was al een uur aan aan het hyperventileren he!Maar draaide helemaal door)
Dussss, brandweer naar boven, mijn man nog helpen met de laatste bluswerkzaamheden en toen ben ik met mijn meisjes en mijn broer en moeder naar haar haar huis gegaan, kids ge-bedaard en in bed gelegd, manlief met m'n vader de boel open gezet en daar geslapen..alles moest open blijven staan maar manlief durfde niet zijn huis 'alleen' te laten op die manier.Dag erna schade bekeken, verzekering gebeld etc.
Mijn oudste dochter heeft nog 3 maanden bij de kinderpscholoog gelopen, durfde net meer naar bed en alleen te zijn (onder de douche, op 't toilet etc) maar alles is goedgekomen.
Dus, hier extra veel voorzorgsmaatregelen, (touwladders boven, overal rookmelders,-hadden we toen ook al-, een mobieltje met simkaart op de 1e etage,branddeken in de keuken en dus op elke etage een poederblusapparaat)
Gr.Roos.

bbbrrr kippenvel van jouw verhaal roos!
das echt iedereen zijn/haar grootste nachtmerrie geloof ik. en jij hebt t helaas mee moeten maken.
godzijdank dat je wakker werdt, en dat er niemand gewond is.

weet je hoe de brand is ontstaan?

groot gelijk hoor, al die voorzorgsmaatregelen!

liefs, do

Dit zet je wel weer effe aan het nadenken!
Wat een schrik zeg!

Gelukkig dat niemand (op psychisch na dan) wat mankeerde!

@do/en de rest; kerststerren zijn bijv heel giftig! Terwijl iedereen ze met de kerst in huis heb staan.
Tis mar een voorbeeldje...

Liefs Marina

Hey marina,
Ja dat weet ik ja, ik vind ze zo leuk met kerst, maar kijk wel uit waar ik ze neerzet, maar van mijn bloemen en planten moeten ze afblijven, dat doen ze gelukkig ook heel erg goed..
Gr MJ

Terug
Bovenaan