Brood geven aan baby van 4.5 oud

Ps  die van mij heeft moeilijke stoelgehang van fles voeding nu net hapjes niet daar voor deed ik gedroogde pruimen inbeetje kokend water 50 cc dat pletten tot de sap uit komt zeven en in fles doen bij rest van fles voeding en dat geven poept die van probeer dat even of beetje zonnebloem oli  dat doe ik ook helpt 
 
Dat een kindje later niks lust heeft niets te maken met hoe vroeg je begint met brood of hapjes. Het lijkt er met op dat familie leden hun eigen angst of iets wat gespeeld heeft in het verleden op jou projecteren. Lekker je eigen gevoel volgen meid! Echt het beste! 
Als je zoontje nog genoeg heeft aan bv zou ik geen rijstebloem toevoegen. Dat is vooral bedoeld ter aanvulling voor kindjes die hongerig zijn. 
Zelf begon ik 1 a 2 x per dag met gekookte en gepureerde wortel, bloemkool en pompoen. Bruine bonen vond mijn dochter helemaal het einde. Maar die haalde ik uit en olvaritpotje (de bonen moeten geschild zijn ivm velletjes die kunnen blijven hangen in hun keel, maakte alles vers maar bonen schillen gaat me ver). Na 2 a 3 weken, toen mijn dochter wat gewend was aan vast voedsel, begonnen met gepureerde of geprakte banaan en peer. En zelfgekookte appelmoes. 
Onze tweede dochter is nu 3.5 maanden en kijk uit naar de eerste hapjes. De blokjes wortel liggen al in de vriezer te wachten ?
 
Ik sluit me aan bij al het bovenstaande en zou brood echt niet geven voor de 6 maanden.
 
Ik vraag me wel af wie jou vertelt dat je hiermee moet beginnen. Familie? Vrienden? Hebben zij zelf ook kinderen in deze leeftijd? Hoe komen zij aan deze wijsheid?
 
[quote quote=10314098]ja ik weet het.. maar er word telkens gezegt dat als ik het niet laat proeven dat die het later niet gaat eten… ik denk dat persoonlijk mijn baby er pas aan toe is vanaf 6 maanden. want hij groeit nog goed op de bv en is er nog tevreden mee[/quote]
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn hoor. Hier begonnen rond de 6 maanden met brood en ze eet nu gewoon brood hoor. Ze leren eten door te proeven. Zo had mijn dochtertje van 1.5 nog nooit soep gegeten, tot afgelopen week. Ineens wilde ze het eten en ze vind het heerlijk. Uiteindelijk gaan ze dus echt alles wel eten hoor. 
 
Nou inderdaad. Gewoon je gevoel volgend dus. Het is jou kindje. Ik vraag me wel af ook hoe ze bij deze wijsheid komen. vanaf 4 maanden eten zr maar een paar hapjes groente of fruit per dag. En dat gaat dan steeds beter. 
 
Hier bij allebei de kids pas met 6 maanden begonnen en de 1e is echt een betere eter dan de meeste kindjes van 2,5 bij de tweede weet ik het nog niet maar we zullen zien. Denk dat de startdatum er weinig mee te maken heeft. Als je borstvoeding geeft krijgt je kindje al verschillende smaken aangezien je borstvoeding varieert in smaak bij kunstvoeding smaakt dit altijd hetzelfde.
lekker beginnen wanneer jij wil, eerste jaar is melk hetgeen waar ze van groeien en dus ook hoofdvoeding.
 
Ik heb mijn dochter ook vanaf zo'n 6 maanden pas brood gegeven en dat ging prima :) Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat'ie het straks niet eet. Broodkorsten gaan er nog steeds af en geef ik af en toe als snack. Daar sabbelt ze op maar spuugt ze ook weer uit. Prima ?
Ik ben pas met 5,5 maand begonnen met hapjes, maar ze is een echte smulpaap en eet alles (nu 7 maanden).
Ik gaf in het begin veel pompoen, broccoli, courgette, zoete aardappel, bloemkool en pastinaak. 
Alles paar minuutjes met klein beetje water koken en dan pureren met de staafmixer.
Qua fruit veel banaan, peer, pruim, mango, appel, en kiwi gegeven. Geraspt of geprakt. 
 
Lekker doen wat je zelf wilt hoor! Mijn familie kon ook zo lekker zeuren... Oh krijgt hij nou nog steeds geen hapjes, arm kind je zal wel honger hebben. Pff bemoei je met je eigen slecht etende etters dacht ik dan! 
Ik ben met net geen 6 maanden begonnen met hapjes, wat hij meteen goed en aardig wat van at en een week of 6 later met brood, wat ook meteen goed ging. Kind eet nu zo goed als alles, is echt gek op eten! Eet liever fruit dan een koekje, dus ben blij dat ik naar m'n eigen gevoel heb geluisterd!
Je kan de mening van andere altijd overwegen, maar jij hebt het voor het zeggen over je eigen kind! 
 
Terug
Bovenaan