Brood geven aan baby van 4.5 oud

Volgens mij is je gevoel uitstekend en moet je die lekker volgen.
Mijn zoon is bijna 7 maanden en krijgt af en toe een broodkorstje maar verder nog geen brood. Ik ken echt niemand die geen brood lust.
Groenten zijn wij wel met 4 maanden begonnen. In de hoop dat hij aan de smaken went kreeg hij steeds pureetje van 1 groente en dat 3x achter elkaar en dan een volgende smaak. Met 5,5 maand ben ik pas fruit gaan doen met het idee dat hij dat toch wel lust. Sinds deze week krijgt hij af en toe een mengsel (groenten met aardappelen of couscous etc).
Of het werkt weten we natuurlijk pas echt over paar jaar maar voorlopig eet mijn zoon alles met veel smaak. Pas over paar weken wil ik echt met brood beginnen.
Er staat op Voedingscentrum een handig schema voor wanneer je kunt beginnen met fruit, groenten, brood en wanneer het echt maaltijden worden. Wij houden dit aan als leidraad. Ik negeer dus ons CB die zegt dat hij nu al alles mag hebben.
Gewoon je eigen gevoel hierin volgen. Mama knows best!
 
Weet je, buitenstaanders hebben altijd zo veel 'goed bedoelde' adviezen.. Ik vond het soms echt om gek van te worden. Je zal dit soort dingen echt nog wel veel vaker mee maken 'oh, je kind rolt nog niet!' 'oh je kind leest nog niet!'  Alles leuk en aardig, ik was in het begin ook erg onzeker maar ondertussen ben ik zo ver dat het het ene oor in, het andere oor uit gaat. Mijn kids zijn gezond, ontwikkelen zich goed en het belangrijkste voor mij is dat mijn man en ik op 1 lijn zitten qua opvoeding (en ook voeding; wat wel, wat niet). 
Ga op je eigen gevoel af, jij kent je kindje beter dan al die anderen! 
En ja, ik vind 4.5maand ook erg vroeg voor brood :) de eerste hapjes hier ook met 4maand begonnen, een paar lepeltjes en dan steeds verder opbouwen. Ik heb een boekje gekregen van een vriendin met recepten voor hapjes en ook verschillende dagmenu's voor de verschillende leeftijden (maanden), dat hielp mij erg. 
 
Mijn dochter is nu 6 maanden. Nog geen brood gegeven. Wel fruit en groente. Ze eet sinds deze week rond de 100 gram per soort. Begonnen met 20 gram, 1 ijsklontje en nu eet ze er net 4. Fruit kan ze iets meer van op.
 
Nou dames, heeel erg bedankt voor de tips en tops.
Ik wordt er idd erg onzeker over.. het is mijn 1e kindje en iedereen heeft wel wat te zeggen. Je weet zelf wat goed en fout is, maar omdat iedereen er elke keer een mening over heeft begin je aan je zelf te twijfelen. voor nu voorlopig maar geen brood dan (gelukkig). De kleine hapjes daar is die wel dol op en verteerd die ookal goed. ik weet ook niet hoe ze erbij komen. ik denk dat elke kind anders is en niet elke kind alles lust. het heeft volgens mij echt niks te maken met hoe vroeg je begint. Tot augustus heb ik nog geen werk, maat voorlopig ben ik daar nog wel heel blij mee omdat mijn schoonmoeder mijn kindje nu al wilt volproppen?. en ik daar heel bang voor ben als ik weer aan het werk ben.
Liefs
 
Terug
Bovenaan