Bruinig slijmpropje in een lading gewone afscheiding???????

Hello meiden,

Ik ben behoorlijk confused nou...
Zoals jullie weten verlor ik gistermorgen een bruin propje slijm, de rest van de dag helemaal niets meer tot gisteravond 12.00 uur toen liep ik een rondje met de hond en ineens voelde ik het lopen.. Ik dacht: Oh nee, de RD's zijn gearriveerd! haha.. Maar toen ik keek was het heel veel doorzichtige afscheiding met weer een klein propje bruin bloed/slijm

Wat zou dit kunnen zijn?? Voortekenen RD's, innesteling of zou het misschien kunnen dat het een vervroegde miskraam is (iets wat niet geaccepteerd is door de baarmoederwand)
Ik hoop dat jullie het antwoord weten....

Kus, Es

Hallo,

Ik weet niet in welke "fase" je zit van je cyclus maar ik had vorige maand ook een bruinige slijmprop. In mijn topic *slijmprop, wat is dit (oid)* kreeg ik de tip dat dit kan een slijmprop is die je verliest en dat 2/3 dagen later de eisprong plaatsvindt. Bij mij was dit achteraf ook zo (heb dit nageteld toen de RD kwamen).

Ook het "waterverlies" kan een teken zijn van de eisprong. De meeste dames hebben rekbaar slijm en anderen "watervloed".

X Pip

PS. zelf had ik gister ook "waterverlies"?? maar zit nu op dat 12 van m'n cyclus dus wat dat was??

Hey pipstip,

Ik zit op dag 28 van mijn cyclus vandaag, dus misschien is het wel gewoon de naderende ongi.... Ik heb denk ik al wel mijn eisprong gehad zo'n 7 dagen geleden, dan nog enig idee???

xx Es

Hoi Esther,

volgens mij verlies je voor je ongi ook een soort van slijmprop zodat het bloed uit je baarmoeder kan. weet het niet zeker, volgens mij kan dat het zijn. ik heb dit ook gehad een aantal weken terug. heb je de link gezien die ik een paar dagen geleden op ons andere topic heb geplaatst? ik hoop voor je dat de rd's uitblijven en dat je baarmoeder gewoon een beetje van slag is, maar het lijkt me sterk dat het een nieuw ei is. die had je toch al gehad?

liefs,

Sara

Hoi Esther,

Je ongi volgt tussen de 11 en 14 dagen na je eisprong. Dus als je je ei 7 dagen geleden hebt gehad, dan is je nod over 4 tot 7 dagen.
Het kan natuurlijk zijn dat je zwanger bent en dat je lichaam de resten oud bloed van de vorige menstruatie aan het wegwerken is.
Iedere ongi had ik aan het begin bruin verlies met nieuw bloed erbij. Toen ik zwanger bleek te zijn had ik alleen bruinverlies. Er zat dus geen nieuw bloed bij.
maar ja, met zekerheid kun je helaas niets zeggen tot je nod is geweest.

Succes met afwachten!

Groetjes,
mv Tijs

Hello mv Tijs,

Zo, jij hebt er echt al een beetje verstand van zeg!! Helemaal superrrrr......
Ik moet gewoon maar ff rustig afwachten, ik heb nog totaal geen nieuw bloed gezien, dus dan is er nog hoop zoals ik lees in jou berichtjes..... Ik heb eigenlijk verder ook helemaal geen klachten behalve dan het verkrampte gevoel in mijn onderbuik, dus....
het zal wel niet, maar je hebt me wel een sprankje hoop teruggegeven....

Hoe is het met jou, ook in afwachting??

Kus, es

Hoi Esther,

Ik weet er het een en ander van aangezien het bij ons 26 maanden heeft geduurd voor ik zwanger was van Tijs. De stap naar de gyn. was gezet, maar heb de afspraak op de dag zelf afgebeld, omdat ik de avond ervoor met een positieve test in mijn handen zat.

Ik wist zeker dat ik ongi zou worden en had de hoop alweer opgegeven. Alle symptomen waren er. Ook omdat we in de bewuste cyclus allebei heel moe en verkouden waren geweest en bijna niet gevreeën hadden geloofde ik er niet in. Maar zo zie ja maar weer dat het toch een wonder is en blijft. Maar ik heb dus alleen een dag of 6 bruinverlies gehad en begon langzaamaan misselijk te worden.

Tijs is nu net 1 en we gaan na deze pilstrip voor een tweede kindje. Hopelijk mag het nu wat sneller lukken. Ik hoef in ieder geval niet meer uit te puzzelen hoe mijn cyclus inelkaar zit. Die is onregelmatig en meestal voel ik mijn eisprong.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi Esther,
Dat is een mooi bericht van mv Thijs. Ik ook weer wat geleerd. Ik ben druk aan het duimen dat je over een paar dagen een positieve test in handen hebt.

Ik had nog wel een vraagje aan mv Thijs. Ik zit inmiddels op dag 53 van normaal een cyclus van max 32 dagen. Ik heb 3 weken terug 2 dagen een heel klein beetje oud bloed verloren, niet eens genoeg voor een inlegkruisje. Verder had ik afgelopen dinsdag nog een negatieve zwangerschapstest.... Kan het dan toch zijn dat ik zwanger ben (en gewoon nog geen positieve test heb gekregen) of heb ik inderdaad om de een of andere reden een ronde overgeslagen? Ik ben er uiteindelijk maar vanuit gegaan dat ik een ronde over heb geslagen....

Liefs,

Sara

Terug
Bovenaan