Bruinig slijmpropje in een lading gewone afscheiding???????

Hoi Hopey

Ik snap je punt ik dacht ook dat het hormonaal was en dat het niet klopte bij mij enz. Ik kreeg ook altijd zeker borsten na de eisprong en dat ging weg. Dat komt omdat het progestron gehalte in een klap stijgt en dan krijg je dit. Vaak nemen de klachten bij daling van die spiegel af en wordt je ongi. Echter ik heb nooit gevoelige borsten gehad toen ik net zwanger was dus ook dat zei niets, wat echt wel wat zegt is je temperatuur. Die ben ik gaan bijhouden en die moet een dag of 10 hoog zijn na je eisprong en volgens mij zit het hormonaal gezien dan meestal wel goed althans je hebt dan waarschijnlijk een goede eisprong gehad. Ech testen kunnen ze dat aan de hand van je bloedspiegel.
Als je echt wilt weten of het klopt zou je dat kunnen proberen en dan zul je zien dat ie gewoon hoog blijft ondanks dat bruinverlies en dat zal je dan misschien wel geruststellen althans dat deed het bij mij wel.

Succes
Lies

Hallo Lies,

Bedankt voor je reactie!

Mijn temp. is deze maand na mijn eisprong niet aldoor denderend hoog en mijn borsten zijn nog steeds nauwelijks gevoelig. Heb ik anders altijd wel en eerder...
Ik ben al maanden aan het temperaturen en mijn temp is meestal de eerste helft van de cylsus netjes laag (36,4 /36,5) en de tweede helft netjes hoog (meestal 36,8 of hoger). Maar nu is mijn temp. na mijn eisprong: 36,8 - 36,7 - 36,7 - 36,9 - 36,7 - 36,7
Die 36,7 vind ik niet bijster hoog...wat kan dat nu weer betekenen? Zal mijn temp nu wel hoog genoeg zijn voor de tweede helft van mijn cyclus? Normaal schommelt ie tussen de 36,8 en 37,1.

Wat dat betreft kan ik haast niet wachten totdat we de mesiche molen in gaan, dan kunnen ze dit soort dingen nader onderzoeken en krijg ik misschien wat meer antwoorden.

Maar wat denk jij als je mijn temp ziet van de laatste dagen?

Groetjes Hopey

quote: leeuwtje06 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-08-2007 20:21:44'));

Hoi Hopey,

Ik heb nagenoeg altijd last van bruinverlies voor ik ongi word. Het verschil met toen ik zwanger was, was dat het echt alleen bruinverlies was. Anders zit er al heel snel heel donkerrood bloed bij en dat was toen ik zwanger was niet. Zoals Lies ook al zei is het bruinverlies oud bloed van je vorige ongi.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi Leeuwtje. Ben nu 5 weken zwanger, en hoop ook beetje bruine afscheiding. Dit is dus niets ernstigs? Had al met assistente van ha gebeld, en dit hadden meer vrouwen, vandaag zei andere assistente dat ik t wel in de gaten moest houden als t heel lang ging duren, of erger werd. Volgens haar kon t ook innesteling zijn. Pff ben er net achter dat ik zwanger ben, dus nog erg onzeker
Hoelang had jij die bruine afscheiding dan?

Hoi Hopey en Bieb,

Hopey, Het heeft bij ons 26 maanden geduurd voordat ik zwanger was. Ik heb in die tijd ook geen (vroege) miskraam gehad.

Waarom het "oude" bloed van de vorige menstruatie er dan pas uitkomt, ik heb geen idee. Ik weet alleen dat er behoorlijk wat vrouwen zijn die dat hebben. En de innesteling is bij ons gewoon goed gegaan, ondanks het bruinverlies. Zolang je geen (donker)rood bloed ziet, is de kans aanwezig dat je zwanger bent.

Bieb, probeer te gaan genieten van je zwangerschap. Want onzeker zul je nog regelmatig zijn, was ik nl ook. Ondanks alle aanwezige verschijnselen had ik toch soms m'n twijfels.

Bij 9 weken heb ik helder bloedverlies gehad, was niet veel, maar je schrikt je helemaal rot. Een paar dagen later zou ik een echo hebben, dus die heb ik afgewacht. Ik dacht immers: Als het niet goed is, maken die paar dagen ook niet meer uit. Vol spanning dus gewacht, gelukkig bleek alles goed te zijn.

Bij 17 weken dacht ik ineens spontaan dat het helemaal mis was. Wat denk je, alsof dat kleine ukje dat gemerkt had. Op dat moment heb ik hem voor het eerst gevoeld.
Vanaf het moment dat je kindje aan het schoppen is, maak je je zorgen als je hem/haar een dag of een paar dagen minder of helemaal niet voelt. Dus je blijft toch onzeker, omdat je weet dat het altijd nog mis kan gaan. Je hoopt alleen dat het jou niet zal overkomen. Dus meid, probeer van alles te genieten, anders heb je daar straks spijt van. Als het mis gaat, dan gebeurt dat toch en kun je er niets aan doen, maar dan heb je in ieder geval genoten.

Groetjes,
mv Tijs

quote: leeuwtje06 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-08-2007 13:55:07'));

Hoi Hopey en Bieb,

Hopey, Het heeft bij ons 26 maanden geduurd voordat ik zwanger was. Ik heb in die tijd ook geen (vroege) miskraam gehad.

Waarom het "oude" bloed van de vorige menstruatie er dan pas uitkomt, ik heb geen idee. Ik weet alleen dat er behoorlijk wat vrouwen zijn die dat hebben. En de innesteling is bij ons gewoon goed gegaan, ondanks het bruinverlies. Zolang je geen (donker)rood bloed ziet, is de kans aanwezig dat je zwanger bent.

Bieb, probeer te gaan genieten van je zwangerschap. Want onzeker zul je nog regelmatig zijn, was ik nl ook. Ondanks alle aanwezige verschijnselen had ik toch soms m'n twijfels.

Bij 9 weken heb ik helder bloedverlies gehad, was niet veel, maar je schrikt je helemaal rot. Een paar dagen later zou ik een echo hebben, dus die heb ik afgewacht. Ik dacht immers: Als het niet goed is, maken die paar dagen ook niet meer uit. Vol spanning dus gewacht, gelukkig bleek alles goed te zijn.

Bij 17 weken dacht ik ineens spontaan dat het helemaal mis was. Wat denk je, alsof dat kleine ukje dat gemerkt had. Op dat moment heb ik hem voor het eerst gevoeld.
Vanaf het moment dat je kindje aan het schoppen is, maak je je zorgen als je hem/haar een dag of een paar dagen minder of helemaal niet voelt. Dus je blijft toch onzeker, omdat je weet dat het altijd nog mis kan gaan. Je hoopt alleen dat het jou niet zal overkomen. Dus meid, probeer van alles te genieten, anders heb je daar straks spijt van. Als het mis gaat, dan gebeurt dat toch en kun je er niets aan doen, maar dan heb je in ieder geval genoten.

Groetjes,
mv Tijs

Dank je wel voor je berichtje. Wordt toch zo onzeker van alles. Probeer wel te genieten hoor, maar dan opeens ben ik weer onzeker. Ach, ik weet t net een paar dagen, gewoon nog even wennen.
Mijn vriend is vandaag jarig en heb een speen gekocht met daarop ' voor de liefste papa van de wereld'.   Wilde eigenlijk romper maar hadden ze niet meer. Haha, daar kan ik dan echt van genieten.
Ik ga toch wel deze week verloskundige bellen, gewoon voor mij gevoel. En misschien is het heel normaal om bij haar met 10 weken te komen ofzo. En dan kan ik ook nog wat vraagjes stellen. Ga er vanuit dat zij meer weten dan de assistente van  de huisarts.

Leuk cadeautje voor je vriend. Ik heb mijn man toen het boekje "Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" van Kluun gegeven. Dat is een erg leuk boekje.

Je kunt rustig vast de verloskundige bellen. Bij de praktijk waar ik was, was het zo dat ze eerst een echo laten maken en dat je daarna de eerste afspraak hebt. Ik had dus een echo bij 10 weken en met 11 weken de eerste afspraak. Maar dat is per praktijk verschillend. En zij kunnen je inderdaad meer vertellen dan je huisarts en zijn assistente. Heb je je huisarts wel al op de hoogte gesteld? Dit i.v.m. eventuele medicatie e.d. als je iets hebt. Staat het vast in zijn/haar pc. Verder is het bij mijn ha gebruikelijk om daar eerst langs te gaan als je net zwanger bent. Hij gaf mij een pakket aan folders e.d. met daarbij ook een lijst van alle vk-praktijken bij ons in de buurt.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi Leeuwtje,

Had dus ha al gebeld, assistente had genoteerd dat ik zwanger ben, Ga deze week verloskundige bellen, misschien kan ik bij haar eerder komen dan die 12 weken. Had net nog steeds bruine afscheiding! Vindt t gewoon eng. Heb wel al gelezen en gehoord dat het bij meer vrouwen voorkomt, maar ben er gewoon niet gerust op. Raar he? Nouja, zolang het geen bloed is, moet ik maar gewoon afwachten.
Had dus 2 verschillende assistentes aan de lijn, de ene zei dat het vaker voorkomt, en zelfs over paar weken nog. Maar de ene zei echt dat ik t in de gaten moest houden, ook als t meer werd. En die begon ook echt van dat t nog heel vaak mis kan gaan. Leuk hoor, alsof ik dat niet weet. Maak me nog onzekerder zeg. Stom mens. Nouja, ik probeer blij te zijn, maar lukt me niet altijd....

Hoi Hopey

Volgens de regels heb je gewoon een eisprong ook al is  je temp  misschien maar 2 a 3 tiende hoger dat is genoeg. Gewoon weer kans dus.
Na mijn laatste miskraam heeft het bij mij ook 8 maanden geduurd. Die MM daar ging ik ook net in vond dat wel balen maar aan de andere kant geeft het rust en duidelijkheid stel dat er wat is kunnen ze je helpen en als er niets is weet je dat het waarschijnlijk dus gewoon ooit gewoon gaat lukken.

Liefs
Lies

Terug
Bovenaan