Hi bebek, daar heb je een punt.
twee van mijn beste vriendinnen hebben beide een oudere zus. En toevallig overleed bij 5 jaar geleden bij de ene de moede ren bij de ander de vader aan ziekte, ongeveer rond het zelfde moment.
Rondom het sterfbed kwam bij allebij de gezinnen opeens naar buiten dat de beide oudste zussen inderdaad een andere vader hadden. Nu was het bij mijn ene vriendin al langer een ding wat we allemaal wel dachten maar waar de ouders dus nog nooit (ruim dertig jaar) eerlijk over waren geweest. Bij de andere familie sloeg het bij de kinderen en desbetreffende oudste zus helemaal in als een bom.
In beide gevallen had de moeder een relatie, raakte zwanger van iemand die het kind niet wilde of kon accepteren. Zwanger en wel trouwden beide moeders vervolgens met een andere man, die bewust de adoptief vader werd en met wie beide moeders vervolgens nog drie kinderen kregen ( het was zo gek dat er zoveel paralellen waren bij deze twee vriendinenn)..
zowel de adoptief vaders als de moeders hielden dit geheim tot vlak voor de dood zo gezegd.
een enorme shock kun je wel zeggen in beide families!
In mijn geval weet ik precies wie de vader is en mocht hij uit mijn leven verdwijnen ( waar een grote kans toe is) dan zal ik dit vaderschap altijd delen met mijn kindje. ik ben nu al bezig met het verzamelen van foto's etc en info.
Mijn ene vriendin is half indonesische en haar halfzus is dus halfindiaas. vandaar dat in eerste instantie ze allemaal wel op elkaar leken maar ik toch altijd duidelijke verschillen zag tussen de oudste zus en de drie jongere broers en zussen.
Haar vader is destijds met de noorderzon naar Inda vertrokken en nu is er zelfs geen foto van hem.
De zus van mijn andere vriendin heeft nu dus wel, na 35 jaar, weer contact met haar echte vader, gelukkig!
mijn vriend komt uit Pakistan en gelukkig hebben wij al ruim 3 jaar een relatie dus mocht hij opeens metv de noorderzon vertrekken danheb ik wel genoeg fotomateriaal etc. van hem.
ik ben benieuwd naar andere verhalen!!!!
groetjes mm, 24+4