Bugaboo cameleon willen kopen , wie heeft er ervaring met bugaboo's

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje en wij vinden de bugaboo cameleon helemaal geweldig.Eerst vond me man ze maar spuglelijk maar nu hij de nieuwste uitvoeringervan heeft gezien is hij toch  360 graden omgedraaid.Het zijn onwijs gave kleuren en er zitten zoveel handige dingen op.Maar nu is mijn vraag zijn en mensen die ook een bugaboo hebben en die graag een reactie willen geven of ze de wagen fijn vinden rijden en ook graag de nadelen er van.Wat wij hadden eerst een x-adventure maar achteraf heb ik toch heel veel spijt dat we toen geen bugaboo hebben gekocht,want deze vind ik achter toch wel hel erg breed.En hij is ook niet echt compact voor in de achterbak.Je moet hem bijna helemaal uit elkaar halen en dan is hij wat compacter(niet echt handig).Maar mij lijkt het juist ook weer een nadeel te hebben en dat zijn de kleine wieltje voor de dat niet handig rijd in de sneeuw of onverharde wegen..P.s ik wil geen tweedehands bugaboo want die zijn van het oudere model de frog en daar pas de nieuweste bekleding niet op.Dan kan ik nog geen regenboog aan kleuren erop doen.En weten jullie misschien ook hoeveel wacht tijd erop zit op de bugaboo cameleon?. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat het misschien wat makkelijker word.

Groetjes haagsemama
26 weken

Hey meis,

Wij hebben een maand geleden de Bugaboo Cameleon gekocht.
Ik ben nu bijna 33 wkn zwanger dus echt rijervaring (hihi) heb ik
er nog niet mee. Wel vind ik het nu al een super leuk en handig
ding. Wat er ook allemaal op zit... niet te geloven. Wij zijn klein
behuist en ik moet de wagen kwijt in de schuur dus vandaar dat
wij ook hebben gekozen voor deze wagen. Erg prijzig vond ik hem
wel. En oja wij hadden een levertijd van 10 wkn. Succes xxx isa.

Hoi hoi!

Weet je dat je ook kan rijden met de grote wielen voor? Deze 'stand' gebruik je als je verre afstanden gaat wandelen, de kleine wieltjes voor is voor tijdens het winkelen of bijv. in de stad.

Groetjes!!

Ik heb zelf geen bugaboo (vond hem toch wel erg prijzig), maar ik heb wel begrepen dat hij heel fijn rijdt. Volgens een kennis (die er wel een heeft) is het een van de fijnste kinderwagens die er op het moment zijn.

Hallo allemaal,

Nou voor mijn man is de keuze al heel duidelijk,maar voor mij nog niet 100%.Want ik blijf steeds twijfelen het is toch wel heel veel 900 euro.Maar ja hebt er wel een super gave wagen voor terug.En een hoop bekijks als je een  felle kleur neemt.En als we hem niet meer nodig hebben kunnen we hem weer verkopen en dat brengt ook weer wat geld op.Maar we willen van het weekeind eens gaan kijken of onze dochter er goed in past,want ik heb een leen wagen gehad en daar paste ze niet meer zo goed in dus dat vind ik wel belanrijk dat ze niet met haar hoofd in de kap zit.Ja ik wist dat je de wieltjes kan omdraaien maar ja door de hormonen kan ik soms niet meer logisch nadenken.

Maar bij mij gaat het ook vooral om dat je hem heel klein kan inklappen,en dat hij niet veel plek in de gang inneemt want die is al niet al te breed.En dat hij klein in de auto kan want ik ga een keer per mand naar mijn ouders en die wonen niet echt dichtbij,dus altijd veel spullen mee nemen.

Alvast bedankt voor jullie mening.
Groetjes haagsemama

Wij hebben hem ook gekocht. Hij rijdt werkelijk super! Maar wel flinke nadelen vind ik:

1) nauwelijks ruimte voor boodschappen. Ik doe altijd lopend boodschappen, maar een pak luiers en was flessen frisdrank meesjouwen lukt niet, dus moeten we 1x per week met de auto. Dat vind ik wel een groot nadeel, want andere wagens hebben veel meer ruimte omdat de bak hoger bevestigd is en omdat ze vaak een verstevigde platte bodem hebben. Dus denk goed na over hoe je je boodschappen doet.

2) toen het tijd werd dat de baby niet meer in de bak hoefde maar wat rechterop kon, hebben we 'm omgebouwd maar toen was 't niet zo makkelijk om dat weer terug te draaien, nogal een gedoe. Ik vond het zelf niet handig dat ik ineens geen bak meer had en dus niet meer kon kiezen. Als ik bv een lange wandeling wilde maken rond z'n slaaptijd, had ik liever nog de bak gehad, maar door de dierentuin etc vond ik dat rechtop zitten wel leuk.

3) en dat die beentjes dan in die rare knik liggen vind ik ook niet echt prettig; als ze nog heel klein zijn steken die bijna de lucht in! Mijn zusje heeft een Mutsy (3-wielen) en die kan het zitvlak in verschillende standen verzetten, wat heel handig is.

Kijk nog 's in de winkel of je die Mutsy wat vindt. Eerlijk gezegd heb ik een beetje spijt af en toe...

Hoi,

Boodschappen doe ik altijd met de auto en als ik wat vergeten ben ik er met 5 minuten lopen.Maar de grote boodschappen haal ik 1 ker per week.Dus dat is voor ons niet z'n probleem gelukkig.

En van de wagenbak in vond het toen der tijd wel fijn dat die niet meer mee hoefde.Want die moest je er helemaal los afhalen en dat was een behoorlijke klus vooral in je eentje.

Maar wat me dan wel zorgen geeft dat je kindje wat raar komt te zitten met zijn/haar beentjes.Maar ik had bij de geboorte al een vrij lang kindje en deze is ook weer aan de lange kant,dus misschien is het bij mij niet het geval.Maar ik ga het van het weekeind even vragen in de babyzaak of ze daar een oplossing voor hebben.Ik hoop het wel want deze is toch wel mijn favoriete.

Groetjes Haagsemama

Hoi, wij hebben de Frog en gebruiken hem nu voor onze tweede. Ik ben erg blij met deze wagen, hij is zo geweldig wendbaar en licht (kan hem ook zonder hulp in de bus en van stoepjes af tillen enzo) en bovendien geven ze prima service. Ik bleek laatst bij het terugfabrieken van stoeltje naar bak een onderdeeltje kwijt te zijn. Een e-mailtje naar Bugaboo en een paar dagen later lag het al in de bus, zonder rekening!

De mijne kon ik twee jaar terug uit voorraad kopen bij Prenatal. Ik heb niet gemerkt dat de ligstand van het stoeltje ongemakkelijk was voor mijn oudste. Die zat er al vanaf een maand of 5 in,  hij lag  zich in die bak namelijk  stierlijk  te vervelen omdat hij niet om zich heen kon kijken. Onze tweede hoop ik wat langer in de bak te houden omdat het dan wat makkelijker warm inpakken is zo in de winter.

Kortom, een zeer tevreden Bugaboo gebruikster. En de kleine nadeeltjes (inderdaad het boodschappenmandje) neem ik dan maar op de koop toe.

Succes met je keuze. Groeten, Annemarie

Terug
Bovenaan