Buikslapers?

Hoi meiden,

Ik ben het inbakeren aan het afbouwen. Mijn dochter draait zich met doeken en al om op dr buik en kan daarna niks meer, omdat dr armpjes vast zitten. Eng idee dus weg met die doeken.
Nu hebben we zonder slaapzak geprobeerd, dat vond mevrouw geen goed idee. Krijsen en in paniek.
Dus toch maar een slaapzakje (en dat met dit hete weer, pfff)
Maar goed ze draait nu dus ook op dr buik en valt dan pas in slaap. Ze wil niet op dr rug slapen.
We hebben haar zelfs met een langer slaapzakje in bed gelegd zodat ik de onderkant vast kon leggen onder dr matras, maar dat was dus ook krijsen.
Op dr buik dus.
We gaan de strijd niet aan leggen haar maar gelijk op dr buik, maar eng vind ik het wel. (cb kan je ook lekker angst aanpraten wat dit betreft)
Ik wordt dus om 3u wakker en ga kijken of ze nog ademt. Ze ligt als een prinsesje.
Zijn er meer buikslapers?

Liefs Reneke

heyhey.

ja, ik vind het dus ook een heel eng idee.
nathalia kan der ook al omrollen en valt dus regelmatig op haar buik in slaap.
s;nachts gelukkig niet dan blijf ik haar net zo lang op haar rug leggen totdat ze slaapt hahaha.
ik durf het gewoon niet aan s'nachts. nathalia doe haar hoofdje nog vaak niet opzij. overdag kan ik haar in de gaten houden, s'nachts niet.
wat je wel kan doen ( laat het cb het maar niet horen) is touwtjes aan der slaapzakje doen en haar vastmaken s'nachts.

succes ermee.

groetjes, do

Hoi Reneke

Dean slaap al vanaf 2 maanden op zijn buik. Hij was een heel onrustig slaper handjes en beentjes de lucht in(heb hem in ook ingebakerd in een swaddleme inbakerdoek) en op zijn buik ging dat niet. In het begin vond ik het ook heel eng ging ook de hele tijd kijken. toen hij 3 maanden was draaide hij zich al om dus dan lag hij zelf al op zijn buik.
Ik heb hem nu in een puckababy slaapzak en daar doet hij het goed in. Ik leg hem wel op zijn rug als hij savonds gaat slapen maar als ik een half uurtje later ga kijken ligt meneer toch op zijn buik. overdag leg ik hem op zijn buik in bed.

Zolang ze zelf met haar hoofdje draait is het goed.

groetjes Danielle

Hey hallo,

Hier ook een buikslaper!!
Jordy ligt al vanaf 10 weken op zijn buik.
Hij kreeg een plat hoofdje door zijn voorkeurspositie  en ze adviseerde op het CB om hem meer op de buik te leggen.
Alleen sliep meneer veel langer op de buik overdag dan 's nachts op de rug .
We zijn hem toen 's nachts ook op de rug gaan leggen en hij heeft vanaf die tijd dus ook doorgeslapen.
Nu moet ik wel zeggen dat hij  al de eerste dag zijn hoofdje kon optillen en kon draaien.

Groetjes Wen

Hoi,

Yordi slaapt nu sinds dat hij ongeveer 5,5 maand was ook op de buik.
Sinds dat hij kon omrollen is hij op de buik gaan slapen.
In het begin ook vanalles geprobeerd, ook door slaapzak onder matras te stoppen, maar dan wist hij zich ook nog om te draaien.
Vond het in het begin ook dood eng en ben ook regelmatig wel eens gaan kijken, of hij indd nog ademde.
Maar sinds dat hij op de buik is gaan slapen, slaapt hij wel veel langer dan anders.
deed eerder alleen maar haze slaapjes en die zijn nu voorbij.
We leggen hem wel altijd op zijn rug in bed, maar als ik even later kijk, ligt ie heerlijk op zijn buik te slapen.
Ik laat hem maar lekker, want hij is nu oud genoeg en sterk genoeg dat hij zijn hoofdje opzij draait en niet met zijn gezicht in het matras ligt.
Ik en me man zijn ook allebei buikslapers, dus laat hem ook heerlijk slapen zo.
Heel soms ligt hij ook wel op zijn rug te slapen, maar tegenwoordig is het nu iedere keer op zijn buik.

Liefs marielle

Hoi,

Toch een geruststelling dat ik niet e enige ben met die angst haha.
Vanaf dat Myrthe 6 weken was, sliep ze overdag wel op dr buik en kon toen al dr hoofdje goed omdraaien.
En nu ook hoor, ze drukt zich zelfs helemaal omhoog met dr armen.
Tis meer mijn idee dat ik het eng vind dan dat er ook echt iets is.
Dank jullie wel.

Liefs Reneke

hoi

ja ook wij hebben een buikslaper.dit sinds een week of 2.maar ja je schikt wel en ja ook wij gingen steeds kijken.we hebbeneen babysleeper gekocht maar daar wurmt ze zich tegenwooordig zo uit helaas dat ding was duur!!ik heb wel gezorgt dat alle dekentjes uit haar bedje zijn.we hebben er nl wel al een keer eronder vandaan moeten halen.dat was ons te eng.

maar nu langzaam gaat bij mij de angst weg.

en we slapen ook wat beter,

groetjes

Terug
Bovenaan