Buikslapers?

Hoi,
Lenthe(24-02) slaapt ook sinds ze 2 maanden oud is  op haar buik.Het cb is er faliekant op tegen, krijg het telkens te horen, maar ik kan haar moeilijk vastbinden.Moest maar slaapzakjes gebruiken, inderdaad met dit weer, gaf aan dat ik dat te warm vond maar ze zei dat ik dan dunnere slaapzakken moest gebruken dat zou best gaan.Enfin, ik vind het nog te warm en trouwens, ze blijft zich omdraaien naar haar buik....
(Zelfs de wipstoel is niet meer veilig.Ze gaat gewoon rechtop zitten en kukelt dan naar de zijkant....)
Kortom, ik laat Lenthe gewoon op haar buik slapen, ze heeft zulke sterke nekspieren nu met haar  5,5 maand....
Vorig jaar van m'n huisarts  begrepen waarom op de  buik slapen nu word afgeraden...elk jaar word er onderzoek gedaan naar de ligging van de babies die zijn overleden door wiegedood.Bleek vorig jaar dat 51 % overleed  terwijl ze op de buik lagen en 49 % op de rug, conclusie: buikslapen is gevaarlijk en word nu afgeraden.Zo was het een tijd terug precies  andersom en toen werd er aangeraden  je baby te laten slapen juist wel op de buik....Kortom, het zal er om hangen wat nou precies het veiligste is voor je baby...Ik zou maar kijken naar hoe sterk je baby in de nek is...
Groet Roos.

Hoi,

Ja ik herken veel in je verhaal miss mama. Myrthe hangt ook in dr wipstoel aan de zijkant eruit, vooral als ze een knuffel laat vallen en m op die manier probeert weer op te pakken.
De tip van aankleedkussen kunnen we nog proberen, maar nu draait zal op dr buik met aankleden, dus ik denk niet dat dat werkt.

Ze sliep al door toen ze 6 weken oud was, maar nu op dr buik wordt ze standaard tussen 4 en 5u wakker. Troosten en terug op dr buik leggen helpt vaak, maar vanmorgen heb ik dr op een gegeven moment weer ingebakerd en toen sliep ze gelijk verder.
Ik vermoed dat ze dan zat is op dr buik te slapen, maar terug draaien naar dr rug doet ze niet. (en dan kon ze al toen ze 6 weken oud was)

De eerste twee nachten dat ze in slaapzakje ging slapen accepteerde ze wel op dr rug te slapen, maar ja toen werd ze 3x wakker.
Ik weet dus ff niet wat ik moet doen. Want we willen graag doorslapen net als bij inbakeren, maar dat is niet veilig meer.

Liefs Reneke

Hoi,

Hier sinds deze week ook een buikslaper, maar gelukkig niet consequent.. Vind haar af en toe op de buik. Op de rug leggen heeft geen zin.. wordt ze wakker.
We hebben ook een slaapzakje, zelfs ingestopt maar dat maakt niets uit. Helaas draait ze in bed dus niet terug, terwijl ze in de box en op de grond alle kanten op kan. Wel helpt het bij ons beter met de deken over, ipv alleen een lakentje. Dus doen we vaak met inslapen de deken over en als ze slaapt het lakentje.
Soms draait ze namelijk op de buik maar kan ze dan niet in slaap vallen en dan is het krijsen geblazen.

Ga nu wel wat vaker bij haar kijken..
Groetjes,
Karlien

Hoi,

Hier sinds deze week ook een buikslaper, maar gelukkig niet consequent.. Vind haar af en toe op de buik. Op de rug leggen heeft geen zin.. wordt ze wakker.
We hebben ook een slaapzakje, zelfs ingestopt maar dat maakt niets uit. Helaas draait ze in bed dus niet terug, terwijl ze in de box en op de grond alle kanten op kan. Wel helpt het bij ons beter met de deken over, ipv alleen een lakentje. Dus doen we vaak met inslapen de deken over en als ze slaapt het lakentje.
Soms draait ze namelijk op de buik maar kan ze dan niet in slaap vallen en dan is het krijsen geblazen.

Ga nu wel wat vaker bij haar kijken..
Groetjes,
Karlien

Heey!

Mijn dochter blijkt ook een buikslaapster te zijn, vanochtend werd ze wakker op dr buikje, terwijl ze rond 6.00 nog gewoon op haar rug lag,
de laatste tijd lag ze s'avonds in bed flink te draaien en viel ze in slaap op dr zij, ben wel blij dat ze niet de hele nacht op dr buik slaapt, we  leggen de slaapzak altijd een stukje onder haar matrasje maar toch krijgt ze het voor elkaar om te draaien.

groetjes Chantal mama van Noa.

Terug
Bovenaan