Buisjes

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wij zijn net met Thijn naar de KNO arts geweest. Hij krijgt woensdag al buisjes..
Ik vind het allemaal maar niks..

Thijn is al sinds dat hij 4 maanden is aan een stuk ziek. Altijd oorontstekingen en bovenste luchtweginfecties. Onze huisarts deed er helemaal niks aan. Hoort er bij zeggen ze dan.. Eikel!!

Tot dat Thijn 4 weken geleden compleet was uitgedroogd en in het ziekenhuis terecht kwam. De kinderarts daar zei dat ze Thijn nu eens gaan behandelen en dat hij niet meer ziek hoef te zijn (eindelijk).. Dat is gebeurt..

We hebben een hele aardige KNO arts en hij zei dat ze eerst de buisjes gaan proberen omdat amandelen knippen nog te gevaarlijk is.(thijn is net 1 geworden)..

We moeten over 2 weken weer naar de kinderarts voor zijn gewicht.Thijn is van 28-12 en weegt 10 kilo en is 80 cm lang. Hij is dus veel te licht..

Heeft iemand van jullie ook ervaring met dit soort dingen. Weet niet goed wat nou wel goed en niet goed is..

Groetjes van een bange moeder..

Bianca

Hoi,

Julia krijgt ook buisjes, maar ook worden haar neusamandelen geknipt. Ze is ruim 14 maanden oud. Ze is/was ook regelmatig verkouden en heeft last van oorontstekingen. Na wat aandringen mochten we ook naar de KNO-arts. Die reageerde heel gemakkelijk en we konden meteen een afspraak maken voor de ingreep.
Ik heb van anderen gehoord dat de kinderen daar erg van opknappen. Ik hoop het.
Ik wist niet dat kinderen onder 12 maanden niet geholpen worden aan de amandelen.

Succes

Roos

Hoi,

Ja dat zei onze KNO arts. Thijn heeft (als ik het goed heb gehoord) maar ongeveer 1 liter bloed. Er is een groot risico voor nabloedingen bij een operatie van de amandelen. Als je dan maar zo weinig bloed hebt is dit heel gevaarlijk. Onze KNO arts heeft gezegd dat hij het liefst pas opereert bij een leeftijd van 3 jaar en als het niet anders kan bij 2 jaar. In de tussentijd is het rekken met buisjes. Als Thijn nou zo ziek zou zijn dat hij niet meer kan slikken is het verhaal anders maar zoals hij er nu tegenaan kijkt kan het nog heel lang duren (als de buisjes niet helpen)...

Wanneer wordt je kindje geopereerd? Thijn woensdag al.

Groetjes Bianca

Hallo,

Jeetjs, dit wist ik niet! Julia wordt dinsdag a.s. geopereerd. Er werd niet gesproken over de risico's. Eens nadenken of ik dit nog bespreekbaar  ga maken maandag. Eigenlijk zou ze de week erop aan de beurt zijn, maar we hadden aangegeven dat wanneer er een plekje vrij zou komen, ze ons dan wilden bellen.
Hè bah, soms wil je bepaalde dingen niet weten vantevoren!

Roos

Hoi,

Julia isvanmiddag geopereerd en heeft nu buisjes en de neusamandelen zijn eruit. Ik kan niet zeggen dat het mee is gevallen, maar de napijn is minimaal. Het was voor die arts echt lopende bandwerk. Het ging razendsnel. Julia moest wel huilen onder het mondkapje en ze moest, toen ze weer wakker was, ook meteen huilen. Er kwam ook bloed uit haar mond, neus en oren. Maar heel weinig maar het lijkt natuurlijk al snel heel veel. Na een uurtje voelde ze zich beter en heeft ze een uur geslapen. Daarna dronk ze een fles leeg, at een banaan en speelde alweer met een ballon. Thuis had ze veel eetlust en praatjes voor 10.
Het liep erg uit. Ze was om 11 uur aan de beurt en werd na half 12 pas opgehaald. Dus ze had de hele ochtend niets gehad.
 Nu ligt ze heerljk te slapen. Hoop dat ze nu minder vaak en heftig ziek zal zijn....

Succes morgen!

Roos

Hoi Roos,

Tja, het is eigenlijk wel goed gegaan. Ik vond het in slaap brengen verschrikkelijk en ben dan ook als een klein kind jankend weg gelopen.. Ik had er echt geen goed gevoel bij.. Toen hij terug kwam duurde het echt heeeeel lang dat hij weer wakker werd.. Vond het wel eng! Huilen toen hij wakker werdt. De rest van de dag wat hangeriger geweest. Ik had wel meteen het idee dat hij beter kon horen.

Nu gaat het echt super goed. Wat een verschil zeg! Hij gaat weer eten, speelt weer lekker en is veel vrolijker en alerter!

Merk jij ook zo het verschil?

Groetjes en bedankt voor je interesse!

Bianca en Thijn

hoi mama's,

Hoe lang zijn jullie kinderen verkouden geweest?
Ben net weer met iris bij de dokter geweest,ze is sinds ze 3 maanden is aan 1 stuk door verkouden ze heeft 3x oorontsteking gehad in een half jaar tijd toen zei onze huisarts dat het waarschijnlijk door haar neusamandelen komt en dat 3x echt de max was en ze der dus uit moeten.
Nu ben ik al 2x bij een vervangster geweest, echt een ...wijf en die praat er gewoon overheen.
Maaar ik ben op mijn strepen gaan staan en heb nu eindelijk een verwijsbrief!!
Volgende week donderdag kan ik met der naar de kno arts.
Het kan toch nooit goed zijn als een kind 1jaar lang constant verkouden is,ze kon littekens in haar oren zien van de vorige oorontsteking maar nu had ze het niet.
Graag jullie ervaring hiermee.

Groetjes cindy mama van iris 8-12-2006

Terug
Bovenaan