Buisjes

Hoi Cindy,

Onze Thijn had voordat hij buisjes kreeg al 7 oorontstekingen gehad. Dit allemaal in zijn eerste jaar want thijn is pas geopereerd. De neusamandelen zullen ze waarschijnlijk niet verwijderen. je kindje is hier veel te jong voor. Vergeet niet dat amandelen verwijderen heel slecht is voor de weerstand en dat er niet bewezen kan worden dat ze dan niet meer ziek wordt. De amandelen kunnen beter nog even blijven zitten. Wel zullen ze waarschijnlijk buisjes gaan zetten. Dit is de meest voor de hand liggende oplossing en zal je ook helpen.

Het kan ook zijn (ik bereid je maar voor) dat ze helemaal niets doen. Als het nog niet erg  genoeg is sturen ze je gewoon weer naar huis. Wij werden meteen geholpen maar dat komt omdat er bij onze Thijn heel veel vuil achter zijn trommelvlies zat en het stond helemaal vacuum.

Ik ben wel van mening dat amandelen knippen een slecht iets is beneden de 2 jaar behalve als het echt niet anders kan. Het risico is MEGA groot!! Als ze een nabloeding krijgen kunnen ze er aan overlijden vanwege het weinige bloed wat die kleintjes nog hebben.

Ik raad je aan om voor de buisjes te gaan. Gewoon vragen. Amandelen zou ik niet doen. Is veel te gevaarlijk!

Ik hoop dat ik je geholpen heb. ALs je nog meer vragen hebt hoor ik het graag!

Trouwens, buisjes is helemaal niets ergs. operatie stelt niets voor!!

Groetjes Bianca mv Thijn 28-12-2006

hoi bianca,

Bedankt voor je reactie!
Bij mijn vriend zijn de neusamandelen al met 8 maanden geknipt en dat is ruim 38 jaar geleden.
Het maakt mij niet uit wat ze doen als mijn meisje maar weer lekker kan ademen.
Had jou zoontje ook constant een nare adem want dat valt mij bij iris heel erg op ze ruikt echt vies uit haar mondje,je kunt tanden poetsen wat je maar wil het gaat niet weg.
Als ze nou gewoon neusverkouden was zou ik het niet erg vinden maar het slaat altijd of op haar bovenste luchtwegen of op haar oren en dat is elke keer weer wachten tot de bom barst.
Dat ben ik echt zat.

groetjes cindy

quote: cindy28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-02-2008 12:18:09'));

hoi bianca,

Bedankt voor je reactie!
Bij mijn vriend zijn de neusamandelen al met 8 maanden geknipt en dat is ruim 38 jaar geleden.
Het maakt mij niet uit wat ze doen als mijn meisje maar weer lekker kan ademen.
Had jou zoontje ook constant een nare adem want dat valt mij bij iris heel erg op ze ruikt echt vies uit haar mondje,je kunt tanden poetsen wat je maar wil het gaat niet weg.
Als ze nou gewoon neusverkouden was zou ik het niet erg vinden maar het slaat altijd of op haar bovenste luchtwegen of op haar oren en dat is elke keer weer wachten tot de bom barst.
Dat ben ik echt zat.

groetjes cindy

Thijn had idd ook een slechte adem. Hij was ook elke keer ziek aan de bovenste luchtwegen en oren.

Ik hoop echt voor je dat ze haar zo snel mogelijk helpen!

Laat je wel even weten hoe het is gegaan bij de kno arts? Ben wel benieuwd!

Groetjes Bianca

hoi bianca,

Ik laat donderdag zowiezo iets weten!
Is thijn sinds hij de buisjes heeft nog ziek geweest of verkouden??

Groetjes cindy

hoi Bianca,

Ben vanmorgen bij de kno arts geweest en iris haar neusamandelen moeten eruit en ze krijgt buisjes.
Ik kon op de monitor meekijken in haar oren en ze zaten bomvol met smeer,ze moet ook niet goed kunnen horen want het zit potdicht zei de arts en der zat ook weer vocht achter.
Haar neusamandelen veroorzaken dit telkens vandaar dat ze die er ook uithalen maar is niet gebruikelijk werd mij verteld.
Ze mag de bmr prik nu ook niet hebben dus die ga ik nu even afbellen.
Het rare is dat je aan iris niets merkt terwijl dit echt pijn moet doen,de arts zei al dat het een flinke meid was.
Alleen s'nachts even jammeren maar niet zo erg dat ik eruit moet voor haar.
Ik hoop dat ze de 21ste ook zo flink is!!

Groetjes Cindy mama van Iris 8-12-2006

Hoi Cindy,

Nou wees blij dat ze iets gaan doen zeg..
Leuk trouwens dat je me op de hoogte houdt. Vind het toch wel fijn...

Thijn is idd nog wel ziek geweest. Nog steeds last van zijn longen en verkoudheid.

Ik moest vorige week met hem naar het ziekenhuis en de kinderarts zei dat het rechterbuisje er al bijna uit is.. K@tzooi... Kunnen we weer terug.. Kijk het nog wel aan hoor want het zit er wel nog in. De rotzooi kan er nog uit dus het is nog niet zover..

Wanneer wordt ze geholpen??

Groetjes Bianca

Hoi Bianca,

iris wordt volgende week donderdag geholpen.
Kun jij mij misschien wat meer vertellen hoe het in zijn werk gaat?
Vind alleen de narcose heel eng ben zelf in november nog onder narcose geweest en vond het helemaal niks, een voordeel iris weet van niks.
Ik hoor het wel van je.

groetjes cindy

Hoi Cindy,

Natuurlijk wil ik dat je uitleggen!

Je kindje krijgt smorgens een zetpilletje van je zodat ze wat rustiger is.

Je gaat met meerdere kinderen samen naar de POK (=poliklinische operatie kamer).
Zorg dat ze haar pjama al aan heeft is makkelijker. Ik zou die gewoon aanlaten thuis...

Je wordt een voor een binnen geroepen. Je legt ze op de tafel. Ze krijgt een kapje om en dan gaat ze rustig slapen. Is helemaal niet eng of zo. Je kunt wat tegen haar praten daar blijft ze rustig onder.. Ze brengen je dan naar de uitslaapkamer waar de andere kinderen liggen met de ouders en je krijgt wat drinken aangeboden. Voordat jij ook maar een slok van je thee of koffie hebt gedronken is ze al weer terug.

Het duurt dan even voordat ze wakker wordt en als dat zo is kan ze lekker bij je op schoot en nadat ze wat gedronken heeft mag ze weer naar huis.

Ik heb er zo'n drama van gemaakt (echt huilen daar...) maar het stelt niks voor!

Thijn zal er waarschijnlijk weer aan moeten geloven... heeft nu een oorontsteking en ze denken dat het ene buisje er nu al uit is. Moet morgen naar de kinderarts omdat hij ook weer flink aan het hoesten is en weer koorts heeft. Ik hoor het dan wel. Als ik dan naar de KNO arts moet dan vraag ik denk ik toch wel of dat ze de amandelen ook willen knippen... Ondanks mijn twijfels. een ziek kind is ook niet alles..

Als je vragen hebt dan laat het maar weten hoor!!
Ik hoop dat het zo duidelijk is voor je.. Maak je echt maar niet druk het valt echt 100% mee!

Groetjes Bianca

Terug
Bovenaan