BV eet en slaapritme 5 maanden?

Onze Nora heeft eigenlijk overdag bijna geen ritme, of ze gooit het om de week om. We willen graag dat ze een beetje een ritme krijgt en ook naar 5 voedingen overdag gaat (oftewel 's nachts niet meer eet). Ik lees nu veel over eet en slaapritmes op dit forum, maar niet van moeders die volledig BV geven.

Nora eet nu als volgt:

02.00 uur: 20-30 minuten
05.00 uur: 15-20 minuten
07.30 uur: 15 minuten (ja ik krijg weinig slaap)
+/- 12.00 uur: 1 flesje afgekolfde melk van 170 cc (vaak in tweeen gesplitst, want mevrouw eet moeizaam)
+/- 17.00 uur: 5 -10 minuten (eigenlijk wel elk uur tot 20.00 uur en steeds een beetje)
+/- 20.00 uur: 15-20 minuten
22.00 uur: 20 minuten (we proberen sinds gisteren afgekolfde melk met rijstebloem, maar zonder succes).

Wat doen al die andere BV moeders?

grz miepke

Hoi,

Oei, moeilijk te zeggen hoor. Yanick (bijna 4 maanden) krijgt ook volledige bv. Het enige ritme dat hij heeft is 's avonds tussen 20:00 en 22:00 slapen en wakker worden tussen 5:00 en 7:00 (met af en toe een 'foutje' om 3 uur, hihi). Overdag drinkt hij 5 , 6 of 7 keer, ongeveer om de 3 uur (maar soms ook maar 2 uur ertussen en soms 4).

Ik heb helemaal niks gedaan om hem ritme op te leggen. Heb alleen maar op verzoek gevoed en laat hem alles zelf bepalen. Wanneer en hoeveel hij drinkt en wanneer en hoe lang hij slaapt (soms 45 minuten, soms 2 uur). Sinds ongeveer 3 weken gaat het nu zo, daarvoor dronk hij vaker en ook 'snachts nog 1 keer. Ik heb dus de mazzel dat hij dit ritme helemaal zelf heeft gevonden.

Het valt me op dat jouw kindje overdag vrij lang tussen de voedingen heeft zitten. Misschien kan je proberen overdag wat vaker aan te leggen zodat hij/zij (sorry!)  's nachts wat minder hoeft? Of eens proberen een paar dagen helemaal op verzoek te voeden ofzo.

Succes in ieder geval!
groetjes, pauwtje

Hoi hoi,

ik geef ook volledige bv,ik voed  op verzoek
verdag meestal 3 uur er tussen soms 2 uur ligt ook aan het weer.
hij gaat tussen 23:30 en 24:00 slapen,dan is hij meestal tussen 7:00 en 8:00 wakker.
Als ik wil leg ik hem bij me op bed en dan slapen we uit tot 10:30.
Hij heeft het zichzelf aangeleerd.
Overdag slaapt hij ook geregeld kleine slaapjes heel soms een wat langer slaapje.
Hij is 3 maanden oud.
Wij hebben er dus niks voor hoeven doen,ik kan dus niet echt tips geven.

groetjes Merel

Hallo!

Ik geef zelf geen bv meer, maar ik weet wel dat ik van de kraamverzorgster de tip kreeg om op verzoek te voeden maar niet meer dan 4 uur ertussen te laten ivm verwisseling van dag/nacht ritme en als het ritme een keer "mis" gaat, de volgende dag om 7uur opnieuw beginnen. Je kunt dan alsnog op verzoek geven, als de kleine minder dan 4 uur ertussen houd ook prima, dus een beetje op verzoek, een beetje op schema zeg maar.

Succes ik hoop dat je wat meer rust gaat krijgen!

Groetjes,
Nymue

Hallo, Desmond is morgen 14wk oud. En ons ritme is: 20:00 uur 20:15 uur laatste bv. Dan maak ik hem wakker om 8:30 uur ongeveer na een half uur ligt hij weer in bed soms iets langer. Dan weer wakker maken om 12:30 en om 16:30 weer de borst en rond 20:00uur weer de laatste! Heerlijk...4x de borst per dag. Vanaf het begin spuugt hij veel dit is niet erg met bv en hij groeit goed.
Eerst kreeg hij op verzoek en ook overdag zonder te huilen om de 3uur als hij wakker was. Dacht zelf hij mag ook wel een keer huilen om de voeding. zodoende krijgt hij 4x pd de borst en nog niet huilen. Want als ik hem om die tijden niet wakker maak slaapt hij gewoon door. Desmond is een vrolijk brabbelende jongen. En spugen gebeurt nog steeds.
Suc6
Groetjes Natasja

Zat je verhaal nog effe te lezen. Waarom kolf je eigenlijk af?? Dit is toch anders dan zo aan de borst leggen. Kost ook minder tijd overdag. Je weet nu met de fles hoeveel ze binnen krijgt en ze drinkt langzaam, is ze dan niet gewoon vol.... Probeer gewoon wat zo kun je er alleen achter komen.

Natasja

Hier ook bv:

half 8, 11 uur, half 3, half 6, half 9
als ze niet in slaap kan komen om 9 uur krijgt ze half 10 nog een inslaapvalborst

Zo ongeveer de tijden dan he, soms wil ze en half uur eerder, soms later.
Maar meestal pak ik haar om deze tijden, ook als ze er niet om vraagt. Ik moet toch echt gevoed hebben voor ik de oudste naar school breng half 9 en weer haal om 12 uur.

Ik zie dat je er 4 1/2 en 5 uren tussen laat zitten. Ja, dan denk ik dat ze 's nachts inhaalt wat ze overdag niet krijgt? Probeer eens op hetzelfde aantal voedingen te blijven, maar dit overdag dichter opelkaar te geven.

Terug
Bovenaan