BV eet en slaapritme 5 maanden?

Ik voed ook op verzoek, niet op Floors verzoek maar op het mijne, haha!
Floor wordt zelf namelijk niet wakker om te drinken, ze heeft volgens haar niet zoveel nodig.
Ik begin 's morgens om 8 uur, dan 12 uur, 15 uur, 18 uur en 22 uur.
Van het cb moet ze nog 5 voedingen tot ze 5 maanden is, dat duurt dus nog een maand.
Daarna ga ik 4 voedingen geven, ik denk dat dit geen probleem gaat worden.
Als ik moet werken begin ik trouwens om 7 uur, daarna 11 uur, en verder hetzelfde als hierboven staat.
Ik ga bijvoeden als ze 6 maanden is. Dan begin ik met groente tussen de eerste en de tweede voeding.
groetjes van Ruth

Hoi,

Ik geef om de 3 uur en laat er nooit langer dan 4 uur tussen zitten (vaak is ze zelf dan ook al weer gekomen) Ze heeft dit schema zelf aangegeven,  ik kan de klok er op gelijk zetten........ideaal.
Ik voed op verzoek. Nu heeft ze al 2 dagen gehad dat ze om 9.30 uur pas voor de eerste voeding kwam, terwijl de laatste de avond ervoor al om 19.00 uur was. Een enorme tuk dus. Dus ook al 2 dagen, 4x gedronken.

Ik zou ook niet kolven, tenzij het moet vanwege werk ofzo.
Maar als ze het zo moeizaam wegkrijgt, het is gerust goed om te oefenen, maar dat kan je ook 1 of 2 keer in de week. (Is je speen niet te klein???)    

In wat de andere mama's ook zeggen. Voed haar op een vast ritme, dan pakt ze dat vanzelf ook op. Dan voed je vanzelf weer op verzoek......!!

Succes!
Groetjes mama van Yana en Meike

Hier is 'ons' schema. Bent is volgende week 6 maanden en krijgt ook nog volledige bv. Hij zit pas sinds een week of 3/4 op 5/6 voedingen per dag. Tot de vijf maanden kreeg hij nog 7/8 voedingen per dag. Met 7/8 voedingen maakte ik hem wakker om 22u voor de laatste voeding, kwam hij nog een keer 's nachts (tussen 2-4 uur) en dan weer rond 6-7 uur. Nu pas de laatste weken slaapt hij van tien uur tot een uur of zes door. Ik maak het nog wel altijd wakker om tien uur.
Ik zou als ik jou was nog gewoon even doorzetten. Nu niet teveel willen sturen. Als je met 6 maanden bijvoeding gaat geven wordt alles toch weer in de war gestuurd en waarschijnlijk duurt het niet zolang meer voordat je kindje langer gaat slapen.

Judith

Hoi
Ook hier nog iemand die volledige borstvoeding geeft.
Ik probeer er wel een schema in te houden. En dit is ongeveer om de vier uur voeden. Vaak zou hij ook wel wat langer er tussen kunnen hebben vooral overdag, maar vanwege het warme weer, vind ik het wel zo prettig dat ik zeker weet dat hij genoeg vocht binnen krijgt.
Ons schema ziet er als volgt uit.
8 uur 12 uur 16 uur 20 uur en 24 uur en ook jammer genoeg nog 4 uur.
De fles van 20uur is afgekolfde melk met rijstebloem pap.
Ook Jordy volgt dit schema aardig. meestal begint ie wel om de vier uur te mekken. Ik hou me trouwens niet precies aan het schema hoor, want als ik een dagje weg ga dan maak ik me er ook niet druk om en dan wordt het flesje pap vaak later op de avond geven en dan geeft ik dan gewoon bv. Vanwege de makkelijkheid zodat ik niet met flesjes en dingen hoef te slepen haha.
Scheelt een hoop rompslomp dat borstvoeding haha
Jordy is nu net vijf maanden en wil zeker volledige voeding blijven geven tot en met zes maanden. Dan langzaam afbouwen tot dat hij alleen in de ochtend en in de avond krijgt. En ik zie wel hoelang ik dat vol hou...voorlopig geniet ik nog, van het lekker samen zijn. Toch een soort teambuilding he dat bv geven haha en hij groeit er ook nog lekker van!

groetjes Diana

mijn berend is nu ook 5 mnd en krijgt volledige bv. hij zit ook niet echt in een strak schema (hangt heel erg af van hoe actief hij is geweest, hoe warm het is etc.)

overdag drinkt hij om de 3,5 a 4 uur (laatste voeding rond 23.00, eerste voeding rond 6.00), maximaal om de 4,5 uur.

Dit kleine beetje schema hebben we er alleen maar in kunnen krijgen door te zorgen dat hij overdag het grootste deel van de melk binnen krijgt (dus om de x uur (desnoods) wakker maken voor een voeding)

over gekolfde melk:
hij drinkt de gekolfde melk (die uit de vriezer komt) trouwens ook zeer langzaam, maar wellicht smaakt die melk gewoon minder lekker. Ik vind zelf die ontdooide melk een 'zeperig' smaakje hebben, maar dat schijnt op zich geen kwaad te kunnen. Berend krijgt de melk stukken makkelijk  uit de fles als de melk echt lekker warm is (dus warmer dan die melk-opwarm gevallen aangeven). Misschien een idee voor Nora?

Hier ook BV en kindje van bijna 5 maanden. Ons schema ging eigenlijk redelijk vanzelf, ze had op regelmatige tijden honger en is en goeie slaper, zo konden we ook makkelijk de tijd tussen de voedingen steeds meer rekken zodat we het aantal voedingen konden minderen. Ze sliep ook al snel door 's nachts, we hebben echt mazzel. We voeden elke 4 uur, en dan is het steeds 2 uur wakker en 2 uur slapen en dan weer voeden. De voedingtijden: 7.00 (borst), 11.00 uur (210 ml gekolfde melk),  15.00 uur (210 ml gekolfde melk), 19.00 uur (borst) en 22.30 uur (borst en dan direct weer slapen).

Wat betreft die nachtvoeding: heb weleens de tip gelezen om voor de nacht een fles met flesvoeding te geven, of rijstebloempap  omdat dat minder snel verteert en ze dan minder snel weer honger krijgen. Minder drinken s' nachts leidt dan misschien wel tot meer drinken overdag? Of had iemand anders die tip al gegeven?

groetjes,
Anna

dag dames,

Ik voed al sinds het begin op verzoek. En daarom verschilt het ook elke dag. Nora wil vaak overdag niet drinken en zet het dan op een heftig krijsen (heeeel hoog en heel hard). Ze wordt dan helemaal overstuur en bezweet als je haar dan toch wilt voeden. Dus doe ik dat niet, ook al zit er dan zoveel tijd tussen. Voor haar bloedsuikerspiegel maakt het niets meer uit, want ze is al ouder dan 3 maanden. De wijkverpleegkundige denkt dat zij het dag en nacht rimte wat het eten betreft om gooit, omdat ze liever bij mij aan de borst drinkt. Maar vaak gaat het flesje ook prima. Je kunt daar niets van zeggen. Ik moet kolven, omdat ik 4 dagen per week werk....En op die manier krijgt zij 1 keer per dag een flesje met afgekolfde melk (nu dan 2 keer door die papfles, die trouwens begint te werken ). Ik lees dat vele van jullie ook nog steeds op 6 voedingen zitten per dag. Ik zou gewoon fijn zijn als ze naar de 5 voedingen zou willen, het wordt namelijk wat zwaar met mijn werk erbij. Maar we houden wel vol hoor. Het is in ieder geval fijn om te lezen hoe het met de andere BV moeders gaat.

grz miepke

tja, afbouwen naar 5 voedingen lukt hier helaas ook nog niet.  

voorheen kolfde ik elke dag nog een keertje extra (voor de broodnodige voorraad in de ijskast), maar daar ben ik al wel mee gestopt, beetje afbouwen he he eindelijk...

Terug
Bovenaan