BV en nog geen menstruatie (ruim 8 maand)

<p>Mijn menstruatie is nog niet weer op gang gekomen. Ik voed mijn dochter nog (maar) 3 keer op een dag. Op mijn werk kolf ik 1 keer. </p><p>Ik heb een kinderwens en wil graag voor een tweede gaan. Ik geef er echter liever niet de borstvoeding voor op. Ik wil graag het jaar halen. </p><p>Zijn er mensen met tips hoe toch een cyclus op te wekken? Ik heb op dit moment in elk geval geen merkbare cyclus. </p><p>Ik merk dat ik wel behoefte heb aan het weten of ik alweer vruchtbaar ben. We gebruiken nu geen anticonceptie. Ik heb nog nooit met een ovulatietest gewerkt. Is dat een goede methode om te kijken of er inmiddels wel wat gaande is?</p><p>Ik hou nu bij wanneer we seks hebben gehad en test nu ook maandelijks omdat je niet per se ongesteld hoeft te zijn geweest voordat je zwanger kunt raken</p><p>Iemand ervaring met deze situatie en tips, anekdotes of gewoon bemoedigende woorden?</p><p>Ik merk dat ik niet goed weet welke vragen te stellen maar ben er veel mee bezig maar heb niemand in een vergelijkbare situatie in mijn omgeving... Lastig dus. :) </p>

Geen ervaring of tips met ‘opwekken’ menstruatie. Zelf kreeg ik ook pas na 8 maanden mijn menstruatie. Geef ook nog steeds bv. Denk toch afwachten of met ovulatietesten kijken of hé hormonen weer herstellen. 
Misschien een gek idee maar juist wel met anticonceptie beginnen. Geen idee of dat je lichaam stimuleert?

Je vraag over borstvoeding en je cyclys kan ik niet beantwoorden, maar ik wil je als tip geven om je aan te melden bij het borstvoedingsforum op facebook en daar je vraag ook te stellen. Daar ziiten heel veel (ervarings)deskundigen.
Ik lees dat je je dochter graag een jaar wilt voeden. Realiseer je je wel dat bij een nieuwe zwangerschap de kans groot is dat je melkproductie snel terugloopt?

Bedankt voor jullie tips!
Wat betreft de productie. Heb begrepen dat het niet onmogelijk is als je vaker aanlegt. De ochtend en avondvoeding zijn in principe het belangrijkst. Ik heb gelukkig nog flink wat op voorraad in de vriezer. 
Mocht mijn cyclus op gang komen. Dan verwacht ik niet direct zwanger te zijn. Maar dan heb ik er iig beter zicht en hoop op.
Redden we het jaar helemaal niet, dan kan ik nog uitwijken naar flesvoeding. En terugkijken op al een hele mooie periode borstvoeding. 
Ik vrees alleen dat het zo'n vaart niet loopt met een nieuwe cyclus. 

8 maanden is zeker al een hele mooie periode! Vooral belangrijk dat je weet wat er kan gebeuren met je productie bij een nieuwe zwangerschap zodat je dat mee kunt nemen in je overweging. Jij bent de enige die kan beslissen wat voor jou belangrijk is.
Als je productie door zwangerschap terugloopt helpt vaker aanleggen helaas niet, de hormonen van de nieuwe zwangerschap hebben zoveel invloed daar valt niet tegenop aan te leggen. 

Ik ben na precies 8 maanden voor het eerst ongesteld geworden. Geef ook bv, toen nog wel 4 tot 6 keer per dag. Inmiddels is dochterlief bijna 11,5 maand en ben ik ongeveer 7 weken zwanger van de tweede. Niet helemaal gepland maar erg gewenst. Ik ben in die tussentijd twee keer ongesteld geweest dus bij de derde ovulatie was het raak. Toen gaf ik ook nog maar 3 voedingen per dag. Mijn productie is iets teruggelopen en het heeft anderhalve week behoorlijk pijn gedaan bij voeden. Ook heeft ze me een keer gebeten dus de smaak zal ook wel anders zijn. Zoals ik er nu tegenover sta blijf ik mijn dochter voeden en als ze tegen die tijd nog wil, ga ik misschien zelfs het 'tandem'voeden proberen. 
Ik denk dat je menstruatie vanzelf komt, ik zou gewoon blijven voeden zoals je nu doet. Grote kans dat het al onderweg is. Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!

Ik heb een bezoekje bij de verloskundige ingepland, gewoon om eens te kijken wat de situatie is en wat de opties zijn. Heb toch wel echt behoefte aan een 1 op 1 gesprek :).
Mocht ik zwanger raken dan wil ik daar de BV wel voor opgeven. We hebben immers al een hele tijd achter de rug. Maar wil liever niet met BV stoppen om zwanger te kunnen raken. 
Merk dat ik onzeker raak van het uitblijven van een cyclus :) was altijd erg onregelmatig. Ben bang dat ze een toevalstreffer was en wil daarom niet te lang wachten. Straks duurt het heel lang voordat het lukt.
Bedankt voor jouw verhaal, dat geeft me hoop :) 

Hey Sylvestertje!
Ik wilde precies ditzelfde topic openen dus ben blij dat jij het hebt gedaan. Ik heb een zoontje van 8 maanden nu en ben sinds 3 weken gestopt met de minipil... Ik heb mijn menstruatie nog niet gehad en we willen graag een tweede. Ik geef ook nog steeds borstvoeding denk zo 3 a 4 keer per dag en ook wel 3 keer in de nacht... Hij komt vaak in de nacht. Ik zou de bv op zich ook wel opgeven mocht het zover komen maar wil er liever niet voor een mogelijke zwangerschap mee stoppen
Als mijn zoon 1 jaar is ga ik wel stoppen dan vind ik het goed geweest en wil ik wel graag een tweede kindje..
Gebruiker10066454 heel erg bedankt voor je reactie! Hoe vaak drinkt je dochtertje nu? Ben benieuwd en gefeliciteerd met je zwangerschap! 

Terug
Bovenaan