BV en nog geen menstruatie (ruim 8 maand)

Vandaag op gesprek geweest. De verloskundige meende dat het aan de borstvoeding ligt.. Het is mogelijk dat ik bij de stap naar 2 voedingen per dag wel ga menstrueren. Maar het kan zijn dat het dan nog steeds uitblijft. Ze gaf aan dat ze het goed vond dat ik zelf nog voedde en raadde me niet aan alleen hiervoor te stoppen.
Ze was zelf ook wat nieuwsgierig en heeft even een echo gemaakt. Maar 1 eierstok was goed te zien ivm mijn blaas. Die eierstok had wat eitjes. Geen van de eitjes was groter gegroeid wat aanleiding gaf te denken dat ik zou ovuleren. Als ik dat echt wilde weten moest ik na een week nog eens terugkomen. Ook de baarmoeder was gewoon klein en geen extra laag voor innesteling zeg maar. Alles leek netjes in rust.
Ik mocht wel gewoon foliumzuur gaan slikken. Maar het is vooral gewoon afwachten. Als ik na een jaar zou stoppen met bv en na 3 maanden nog niet menstrueert dan mocht ik aankloppen. 
Dus ja. Weinig nieuws.. Helaas. Vooral geduld hebben dus.. Laat dat nu niet m'n sterkste punt zijn. 

Sylvestertje ah jammer ergens denk ik? Wanneer ga je naar 2x voeden per dag? Dan kan het hier nog wel heel lang duren... Ik geef vaak ook in de nacht nog borstvoeding en ik denk dat mijn zoontje het op dit moment niet kan hebben als ik daar mee stop... 
Ik had gisterochtend en middag veel doorzichtig slijm. Mijn clear blue test geeft helaas nog steeds een knipperende smiley aan... Dus ik blijf toch testen tot donderdag. Goede kans dat het ook bij mij pas bij het stoppen van de voeding misschien pas komt... Ik heb ook geen menstruatie gehad.
Ik hoop voor je dat het toch snel komt dan je ovulatie! 

Ik zit nu op 3 keer voeden per dag. De middagvoeding maakt ze niet altijd heel veel van. Dus ik denk dat ik die als het lukt ga schrappen.
Ik geef geen nachtvoeding en meer alleen bij wijze van zeer hoge uitzondering (april en september een keertje). Ze slaapt namelijk al heel lang ''s nachts door.
Ik wil stoppen met kolven op de middag. En dan op de dagen dat ik thuis ben de borst nog wel aanbieden. Voor de opvangdagen heb ik nog flink wat vriezer voorraad. 
Onze dochter slaapt pas sinds zeer kort op haar eigen kamertje (+/- 1 week nu). Voor die tijd sliep ze nog bij ons. Misschien doet dat ook nog wat.
Helaas geen pasklare oplossing van, doe dit, dan ben je binnen een maand weer ongesteld. Dat had ik stiekem wel gehoopt. 
Nuja.. Afwachten dus... 
Respect dat je nachtvoeding en volhoudt hoor. 

Sylvestertje wow wat lekker dat je dochtertje ''s nachts doorslaapt! Ik hoop dat je, als het raak is, tweede ook zo makkelijk is. Mijn zoontje sliep een lange tijd door en nu helaas niet meer en ben ik dus in de nacht nog een paar keer voeden wel anders huilt hij heel hard.. Overdag geef ik ook nog wel zo 4 keer. Het klinkt alsof je wel snel iig over kan gaan op 2 voedingen per dag. Geef je ook water en thee en vast voedsel gaat zeker ook al heel goed? 
Bij mijn zoon gaat vast voedsel op zich wel maar niet altijd. Fruit eet die graag maar hij is heel snel afgeleid ook. 

Ze is echt een engeltje.. Wat dat betreft kan een tweede alleen tegenvallen :p. We voelen ons erg gezegend. 
Ze eet inderdaad graag vast voedsel. Ze krijgt 200 gram fruit (eigenlijk altijd op) verdeeld over ochtend en middag. 2 broodjes zonder korst en 200 gr groente (niet altijd op, vaak wel). Ze krijgt van mij er water bij. Geen thee eigenlijk. Daarnaast ook wat maispuffs. En dus nog 3 voedingen.
Ik kan niet zo goed tegen weinig slaap dus ben wel blij dat ze doorslaapt. 
Jij geeft zo te lezen nog best een aantal voedingen. Hoe eet hij zijn groente dan? En het broodje?
Wel echt balen dat hij niet meer doorslaapt. Hopelijk lukt het binnenkort weer! 

Ja James eet sinds gister wel wat meer. Gister had die bijvoorbeeld 1 boterham zonder korst, een kiwi, 2 baby koekjes, groente en wat aardappel (niet 200 gram dan) en een halve vijg. Hij is dus alleen heel snel afgeleid vaak met als ik hem eten geef.. En ja hij komt dus nog best wel vaak in de nacht. Ik hoop dat hij dat binnenkort idd anders gaat doen...
Ik hoop voor je dat jullie snel een tweede krijgen dan! 

Terug
Bovenaan