Bv of fv

ik ga voor flesvoeding, voel me helemaal niet prettig bij borstvoeding en als ik nu weer die verhalen hoor pff zit daar echt niet op te wachten. bovendien heb ik geen zin om te gaan kolven op mn werk. je wilt niet weten wat voor commentaar ik al heb gekregen als mensen hierom vragen. net of je een slechte moeder bent als je flesvoeding geeft ofzo belachelijk.

xxx

Dbby, dat is inderdaad echt onzin! iedereen moet het toch zelf weten? Je kind heeft niets aan één gestreste moeder en één lege maag.... dus.... :) en groot worden ze toch! :)

Hier nog een mama met een borstvoedingstrauma...
Ik wilde heel graag bv geven bij mn zoontje, net iets té graag denk ik. Was goed voorbereid en had vanaf de 20 weken last van melkverlies. In de zwangerschap dus! Hoe dan ook ik had melk voor 10 kids en mn zoontje kon mijn toevoer niet aan, het spoot er werkelijk waar uit! Als ik links bv gaf, deed rechts net zo hard mee en ik was echt aan alle kanten nat en moest de melk letterlijk opvangen. Als ik kolfde, had ik binnen een minuut 200cc. Er kwam op geen enkele manier verandering in, ben wel 10 keer bij de lactatiekundige geweest. Zelfs zij adviseerde me na 5 weken bv om te stoppen, zat tegen een depressie aan (sliep ook bijna niet meer) en na 2 borstontstekingen, 3 weken spruw, 2 kapotte tepels en een zoontje die aanvoelde dat zn mama diep ongelukkig was ben ik na 5,5 week gestopt. Heel cold turkey, met pillen van de huisarts. Beste beslissing van mn leven, ik kon ineens weer de deur uit (geloof me, met continu lekkende borsten ga je niet even ergens heen haha) en mn zoontje veranderde van een onrustige baby naar een tevreden baby. Hoe fijn?!?!

Voor mij dus flesvoeding, ga meteen starten met Nutrilon Omneo. Is ook hypoallergeen maar ook tegen krampjes. Heb zelfs zwart op wit gezet dat ik een bv wil geven en mn man weet t ook, want wie weet wat hormonen mij influisteren als ik 8 maanden zwanger ben. ;) enige moment dat ik het wel zou doen is als ons kindje echt te vroeg geboren wordt!

Bv is heel intiem, supergezond en mooi maar t moet wel vanzelf gaan: helaas is dat niet altijd t geval en daar hoor je de bv-maffia niet over! ;)

Groetjes

Jeetje charlotje, wat een verhaal!
snap heel goed dat je voor de fles gaat kiezen.
Mijn vk weet het ook al. Bij de intake kwam het tersprake. ze zei, ook ik zie dat je bij Thijs bv gegeven hebt, wil je dit nu weer.
Toen maar even uitgelegd hoe het zat en dat ik nu gelijk de fles wil gaan geven.

Ik ga ook voor de flesvoeding, het is mijn eerste maar ik ben totaal geen persoon van bv. Veel te bang dat de kleine te weinig binnen krijgt en daarnaast is mijn vriend chauffeur en niet veel thuis, dus de momenten dat ie dr wel is kan ie mooi de fles geven(goed voor de vader-kind band).
En ja, ik heb al heel wat over me heen gehad over fv.
Er moet geloof ik nix beters dan bv zijn, mijn kindje blijft altijd klein enz enz......
Ik heb ook bij de vk meteen duidelijk aangegeven:GEEN BV, ze snapte het. Ook omdat ik een lichte vorm van ADHD heb en me dus snel zorgen maak over de kleine....

Flesje, is wel zo makkelijk en mijn zoon wilde niet aan de borst, dus heb ik paar weken geloofd. Kon dat apparaat niet meer zien op een gegeven moment!!! Bah en dat geluid!

Nee, noem me dan maar makkelijk. Ik ga voor de fles. Geen stuwing, niks, heeeeeeerlijj!

Liefs

Ik ga ook bij dit 2e kindje een poging doen borstvoeding te geven. Bij de eerste liep dat eigenlijk best goed. Ben na 3 maanden gestopt. Ik vond het alleen helemaal niet idyllisch of zo. Ben er ook eigenlijk helemaal geen type voor. Maar de veronderstelde gezondheidsvoordelen geven voor mij wel de doorslag. Ik ga dit keer voor 6 weken. Ben benieuwd!

Gelukkig geen trauma overgehouden! Wel voelde ik mij belemmerd omdat ik niet makkelijk Meer iets kon doen wat ikzelf wilde. Onze man heeft 6wk bv gekregen en toen ben ik gestopt. Nu zal ik als het goed gaat weer beginnen met bv zolang ik het vol hou. Fles geven is voor de papa ook veel leuker.

Terug
Bovenaan