BV of KV

Hallo!
Ik ben 14 weken geleden bevallen van een zoontje dmv een keizersnede.
Ik ben direct begonnen met aanleggen en de borstvoeding kwam heel snel op gang.
Ik heb hierdoor prima borstvoeding kunnen geven.
Inmiddels ben ik uit praktische overweging overgegaan op flesvoeding, wat ook prima bevalt.
Succes ermee. Gr. Bloem

Hallo meiden,

Ik geef borstvoeding. Nu alweer 8 maanden. Ik wilde het heel graag i.v.m. allergiën en natuurlijk voor de gezelligheid. Ik heb een keizersnee gehad en omdat je dan toch helemaal niet mobiel bent in het begin, vond ik het goed te doen om borstvoeding te geven. Ik vond 6 maanden een hele prestatie en wilde dat graag gaan proberen en nu zijn wel al 8 maanden verder... Soms wil ik wel afbouwen, omdat ik het kolven op het werk zat ben en ik wil wel weer wat meer vrijheid, maar soms denk ik ook: het gaat zo goed, waarom zou ik stoppen, misschien krijg ik spijt. Hij drinkt 4 keer op een dag en is dik tevreden.

Groetjes,
Daniëlle

Hoi

Ik geef BV aan mijn 2e kindje, nu al 6 maanden. Vooral omdat ik het makkelijker vind dan kv. Bij mijn oudste is de borstvoeding na 4 weken mislukt ivm veel pijn en kloven. De kv die ik daarna moest geven vond ik zo'n gedoe, met afmeten, uitkoken, altijd maar zorgen dat je flesjes en poeder bij je hebt als je weggaat dat ik bij de 2e extra gemotiveerd was om weer bv te gaan geven. En gelukkig is het deze keer goed gelukt en doe ik het nog met heel veel plezier.

Groetjes
Caroline

weet wat je je op je hals haalt, De discussie over borstvoeding.
het maakt bij veel moeders (die vaak geen borstvoeding (meer) geven) erg veel emoties los.
Niet bij mij hoor, ik geef mijn mannetje al 10 maanden borstvoeding en ben ook van plan dat nog wel even te blijven doen.
Geniet lekker van je kindje en van het geven van borstvoeding, ga er zo lang mee door als jullie fijn vinden.
groetjes Martine

Ik had me van tevoren voorgenomen: ik geef bv en als dat niet goed gaat stap ik gewoon over op kv. De bv kwam (te) goed op gang (enorme stuwing) en in combinatie met vlakke tepels kon Esther toen niet meer aanhappen. Dat viel te verhelpen met tepelhoedjes. Ik had wel kloven, maar dat deed verder geen pijn. Alleen...Esther had er gewoon echt niet genoeg aan. Ze kwam steeds vaker, waardoor ik oververmoeid raakte (iedere 1,5 uur voeden aan een baby die dan al weer ligt te huilen van de honger is niet fijn) en de bv ook terugliep. Uiteindelijk vond ik het nog erg moeilijk om over te stappen, maar als ik zie hoe tevreden mijn meisje nu is met 6 voedingen (in plaats van 10 of meer!) en hoe goed ze het doet ben ik wel erg dankbaar dat kv bestaat!
Ik vind het ook erg dubbel. Wat ga ik bij een tweede kindje doen? Ik vond bv erg gezellig maar erg vermoeiend, vooral omdat alle zorg van jou afhangt. Ook krijgen kindjes met kv volgens mij veel makkelijker een ritme omdat je weet wat ze binnenkrijgen. Aan de andere kant heeft bv weer veel goede afweerstoffen, is het veel goedkoper en vinden kindjes het ook erg knus. Ik vind dus voor allebei veel te zeggen en geen van de twee keuzes slecht!!!

Groetjes,

Eveline

Weet je wat ik altijd zo jammer vind aan dit soort discussies? Je begint je vraag al met "ik wil het beste geven aan m'n meisje".
helemaal goed van je.
Maar weet je....Ik had heel graag bv willen geven maar wist dat dit niet kon i.v.m. een goedaardige tumor in één borst. Ik heb me erbij neergelegd en mijn zoontje vanaf het begin de fles gegeven.

Ik weet ook wel dat in borstvoeding de juiste stoffen zitten enzo, maar het doet elke keer wel nog pijn als mensen zeggen dat bv "het beste" is.

Mijn kleine jongen is bijna één jaar en groeit als kool op de nutrilon. Hij is blij en tevreden en zo gezond als een vis.

Lastige discussie dus.....

In mijn geval is voor ons allebei flesvoeding de allerbeste keuze.

Groet van San

hoewel het voor mij ook emotioneel een zwaar onderwerp is,moeten we er niet te zwaar aan tillen.hanna is gewoon nieuwschierig naar het "waarom".en ik vind het ook wel leuk om te lezen waarom het bij een ander wel of niet ging.geeft toch steun.
groetjes kari

Hallo dames,

Toen ik zwanger was van mijn zoon had ik nog niet echt over BV of KV nagedacht. Het leek mij allebei wel handig.Ik las in de krant een advertentie over LLL en ging naar een info avond. Daarna was ik overtuigd. Het zou BV worden. Het streven was om het minimaal 6 weken vol te houden. Gevolg: Mijn zoon heeft bijna 3 jaar BV gehad, en mijn dochter die nu ruim 3 is krijgt nog steeds. Zij heeft een aangeboren afwijking aan de urinewegen (reflux) waardoor ze elke dag antibioticum moet slikken om geen urineweginfectie te krijgen. Normaal gesproken breken kinderen na verloop van tijd door dit medicijn heen en moeten ze zwaardere medicijnen. Maar mijn dochter is nog nooit ziek geweest op een paar dagen verkoudheid na. De kinderarts is steeds weer verbaasd als ik op controle kom dat ze nou nog niet ziek geweest is. Als ze er  niet overheen gegroeid is als ze een jaar of 4 is moet ze geopereerd worden. Ik weet niet of haar sterke gestel veroorzaakt is door de BV, maar voorlopig krijgt ze zolang ze dat zelf wil nog  1 keer per dag BV!

Terug
Bovenaan