BV of KV

Hoi,
ik heb bv gegeven aan mijn dochtertje 2 jaar en 3 maanden. En het ging alles behalve vanzelf. Door de 6 verschillende kraamhulpen met allemaal andere ideen enz was het in het begin moeilijk.

Daarna bleek ze allerlei allergieen te hebben en heb ik 14 maanden een heel streng dieet moeten volgen. En daarna steeds proberen of het al kon (iet eten)

Maar ondanks dat heb ik bv gegeven met heel veel plezier en ga het bij een volgende ook weer proberen. Want ik besef erg goed dat het niet van zelf sprekend is dat je bv geeft. En mama's die kv geven voel je niet schuldig of wat dan ook iedereen wil het beste voor zijn of haar kind en soms is dat kv hoe moeilijk of vervelend dat ook is.

Mijn zoontje krijgt momenteel afgekolfde BV, want hij kan de tepel niet pakken (alles geprobeerd, zowel hij als ik werden er helemaal gefrustreerd van dat het niet wilde lukken, we zaten beide te huilen...). Ik ben zelf allergisch, dus ik ben bang dat hij ook iets krijgt, een belangrijke motivatie voor BV. Maar het kolven is zwaar (plus dat je alsnog flesjes aan het geven bent!) en kost veel extra tijd. Voorlopig houd ik het nog vol.

Maar ik weet nu al dat ik ga overstappen op KV als ik weer ga werken. Want kolven gaat echt niet op mijn werk (veel te druk, ben ieder moment oproepbaar en ik werk 50 uur in de week). Nu weet ik wel dat er allemaal regels zijn dat mijn werkgever mij in de gelegenheid moet stellen om... Maar ik heb in de praktijk gemerkt bij collega's dat er nul komma nul medewerking is... Je moet als kolvende moeder als een bitch je tijd opeisen en letterlijk werk in de schoot van collega's dumpen. Het idee alleen al geeft me veel te veel stress. Ik weet dat ik dat niet kan en niet wil! Dan maar geen BV meer... Het moet wel een "werkbare" situatie zijn. Mijn zoontje heeft meer baat bij een ontspannen moeder dan BV....

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

Hallo

Ik heb jullie reacties gelezen, en vind het jammer
dat sommigen beginnen over :weet wat je op je hals haalt met deze
discussie!
Het is nl niet mijn bedoeling om iemand op zn ziel te trappen
qua wat voor keuze je maakt met voeding.

Het is nl niet zo dat ik een hekel heb aan KV...daar
worden baby's immers toch ook groot van!
Ik weet dat je met BV niet altijd de keuze hebt over het verloop
ervan...ik heb het vaak genoeg om me heen gezien met familie
en vrienden die moesten ophouden vanwege diverse redenen.
Van te weinig voedingsstoffen tot depressies.
Ik ben elke dag weer opnieuw blij als mn meiske goed heeft gedronken
en denk soms elke dag is mooi meegenomen!

Als BV niet lukt is dat natuurlijk pijnlijk, vooral als je het heel graag wou!
En denk niet dat je gefaald hebt! Soms kun je gewoon niet anders.

Ik wou ook geen aanstoot geven met dat ik BV het beste vind voor mijn meiske!
Begrijp dat dit mijn eigen mening is...en als BV niet genoeg  of niet wilde dan de
KV het beste zou zijn!
Je wilt het beste voor je kind..maar voor iedereen is dat iets anders.

Ik wil jullie bedanken voor jullie mening en verhalen, en heb respect voor jullie
keuze en omstandigheden!

Groetjes
Hanna

Terug
Bovenaan