BV problemen

Nu deze keer ( het is de 5e) heb ik ook vreselijk pijn in mijn tepels gehad de eerste 3 weken (tot en met bloedende kloven) Wat hier heel goed hielp, was smeren met purelan. Ze bleven nog wel even gevoelig, maar inmiddels is ze bijna 3 maanden en heb ik nergens last meer van…
Je tepels zijn zoiezo gevoelig. En als je ziet hoever een baby je tepel naar binnen zuigt, is dat ook niet zo raar.

Je vertelde over het tongriempje, is er ook naar het lipbandje gekeken? Dat is iets wat vaak vergeten wordt… Daardoor hier ook veel problemen gehad met bv met ons 3e kindje. Nadat dat ook gekliefd was, werd bv geven bijna een feestje…
Ja, zijn beide gelaserd gisteren, die was ook te strak. Ik hoopte op iets van verbetering na de behandeling, heb wel vrij vaak gelezen dat moeders gelijk al verschil merkten.

Bloedende kloven heb ik ook gehad, aan de kant die niet eens het meeste pijn doet. Dat ik een paar weken pijn zou hebben, had ik wel verwacht, kan weinig aan mijn tepels hebben. Maar het werd alleen maar erger en ze worden erg vervormd en afgekneld door hoe ze drinkt. En als ik lees dat het wel weken tot maanden kan duren tot ze haar drinkgedrag verandert, zakt me de moed ook wel in de schoenen.

De tepel ver genoeg naar binnen zuigen is ook wel een ding. Dat doet ze ook niet. Mijn tepels zijn helaas ook vrij vlak, dus moet ook wel vervormen zodat ze hem kan pakken.
 
Ik zou (weer) een lactatiekundige inschakelen om je te helpen. Kraamzorg heeft in mijn optiek te weinig kennis, ook mede gezien de opmerking die jij van de kraamzorg kreeg.
 
Terug
Bovenaan