cadeautip op geboortekaartje?

Ik ben nogal een controlfreak en daarom zou ik graag zo min mogelijk kleertjes willen ontvangen van ons kraambezoek.
Nu had ik bedacht dat het misschien handig is om de cadeautip op het geboortekaartje te zetten?
Ik zou namelijk graag Prenatalbonnen ontvangen. Met kleertjes zijn we natuurlijk altijd blij, maar die hebben we zelf al erg veel.
Wat vinden jullie ervan?
 
Je kan het er altijd opzetten toch? Iets van: "u zou ons erg blij maken met een cadeaubon van Prenatal". Sommige mensen vinden dit storend omdat je niet om cadeaus mag vragen. Ikzelf vind het altijd fijn als ik weet waar ik iemand blij mee kan maken. Feit blijft dat uiteindelijk iedereen wel aankomt met een cadeautje hoe klein ook.

Overigens is mijn ervaring dat je helemaal niet zoveel kleertjes krijgt, maar juist knuffels. Ik kwam zowat om in die dingen na de geboorte van mijn eerste. De derde heeft inmiddels ookal een greep gedaan uit de restanten hiervan.

 
ik vind kleertjes altijd best persoonlijk. Ieder zijn smaak is anders. Dus juist een bon, lijkt me! Ik vond die zin van Juulke echt helemaal goed. Het zou mij niet storen als ik de kraamvisite was. En als ze iets anders, persoonlijks willen geven, kunnen ze dat altijd nog beslissen toch..
 
Ik heb die zin van Juulke ook even opgeschreven hahahaah. Ik ben precies hetzelfde... Kleertjes wil ik graag zelf kopen voor onze uk puur vanwege mijn moeilijke smaak!
 
Mijn ervaring is dat veel mensen echt wel vragen wat je graag wilt hebben. Je kan dan altijd nog aangeven dat je graag een "bon" wilt hebben. Ik zou niet specifiek vragen om een prenatal bon, puur omdat je dan de vrijheid voor iets anders weghaalt. Wij hebben bijvoorbeeld ook een bon van de V&D gehad, ook prima toch?

Ik vind ook dat je juist erg goed voor de bevalling kan zeggen (als het ter sprake komt) dat je geen kleertjes wilt om die en die reden... ik heb juist aangegeven dat ik graag kleertjes wilde hebben (ik zei dan iets van "we hebben weinig kleertjes gekocht, want die wil ik graag krijgen van de visite omdat we nu nog niet weten of het een jongen of een meid is en dan heb ik straks niet alleen van die cremekleurige "zoete" pakjes voor zowel jongens als meisjes" of iets in die trant). Gevolg is dat we wel veel kleertjes hebben gehad. Ik dacht ook dat ik een hele specifieke smaak zou hebben, maar ik kan eerlijk zeggen dat ik maar 1 pakje heb gehad dat ik echt niet mooi vond. De rest was leuk. De meeste mensen pakken zo'n hint echt wel op.
 
Heb er nog niet zo over nagedacht, bij mn zoontje vroegen veel mensen het ook wat we leuk vonden.

Misschien dat wij er bij de 2e gewoon een envelopje opzetten, het geld wat je krijgt kan je bijv ook op een spaarrekening zetten als je er geen kleertjes van koopt of die al hebt.


 
Terug
Bovenaan