cadeautip op geboortekaartje?

Je kunt er prima iets opzetten als je je daar prettig bij voelt...gaat erom wat jullie ervan vinden en niet wat een ander daarvan denkt toch..

Ik zou denk ik ook niet zo specifiek een bon van de prenatal vragen maar eerder algemeen naar kadobonnen. En inderdaad vragen de meeste mensen wel wat je graag wilt hebben!
 
He Bloijens en de rest,

Ik denk ook dat je gewoon jezelf moet zijn en als jij daar wat over wilt zeggen dan moet je dat gewoon doen. Wat maakt het nou uit wat anderen denken of zeggen. Die hebben toch altijd wel een mening. Als jij nou graag iets wilt hebben of echt al teveel hebt van een ander dan is dat beter om aan te geven dan op later termijn het proberen om te ruilen of niet te gebruiken.

Ikzelf ben kunstenaar van huis uit en mijn vent drummer, we zijn dus een beetje 'alternatief', maar ja als mijn moeder dan perse een mini joggingpak van nike wilt geven....tja, nou dan krijgt de kleine die lekker aan- ook al lijkt het mij niet het mooiste. ze groeien er toch zo weer uit :) hahaha
 
Ik zag pas ook een geboorte kaartje met daarop wat cadeau tips. Ik vond het niet storend hoor. Er stond bepaald soort speelgoed op zoiets als uitbreiding van houten trein-spoor van dat en dat merk, bouwblokken van dat en dat merk, poppenkleertjes voor die of die pop. Maar cadeaubonnen zijn natuurlijk ook welkom.

Ik zou er alleen niet zo'n stom rijmpje van maken, want daar heb ik persoonlijk een hekel aan.
 
Ik vind het zelf niet netjes. Als iemand het vraagt, dan kan je zeggen wat je graag zou willen hebben. En geld zou ik helemaal niet geven als cadeautje als ik op kraamvisite zou komen.
 
Hoi,

Ik had bij de geboorte van onze zoon bij elk geboortekaart een klein briefje gestopt, met daarop cadeautips geschreven. Bij elke kaart was dit anders. Vond het zelf geen probleem om kleertjes te krijgen maar zo voorkwam ik wel dat ik 20 setjes in maat 50 zou krijgen....


 
Persoonlijk vind ik ook niet dat je dat kan maken. Gewoon principieel niet, iemand geeft zelf wat die wil, je kan nou eenmaal niet in iemands portomonee kijken. Ik denk altijd maar zo "je moet blij zijn met wat je krijgt"En zoals al vaak genoemd is je kan het aangeven als ze vragen wat je graag wil.
 
Wij hebben 1 keer een kaart gehad met zo'n cadeautip erop, ik vond het erg storend. Daarnaast gaven die vrienden ook een kraamfeest. Je mocht dus samen met 30 anderen op komen draven terwijl de baby al 3 maanden oud was en dan werd je ook nog geacht een envelopje mee te nemen.

Je moet je wel bedenken dat je ook geboortekaartjes stuurt naar mensen die helemaal niet op visite komen. En mijn ervaring is inderdaad dat de meeste mensen vragen of je nog wensen hebt voor de baby. Mensen bellen toch altijd eerst voordat ze langs komen.

Maar ieder zijn smaak natuurlijk...
 
Ik vind echt dat je het niet kan maken om een kadotip op het geboortekaartje te zetten. Veel mensen vinden het juist super leuk om zelf iets uit de kiezen voor een nieuwgeboren baby'tje en ook al vind je niet alles leuk, die mensen hebben wel hun best gedaan iets leuks voor jullie baby'tje uit te kiezen! Daarnaast vind ik het ook niet mooi staan, zie je over 20 jaar het geboortekaartje terug, staat er een kadotip op! Persoonlijk vind ik dat veel te 'zakelijk' voor op een kaartje met zo'n bijzondere mededeling!
 
Terug
Bovenaan