Cambridge dieet

Lieve meiden,

Ik wil nog even iets met jullie delen en ik heb gelezen in een ander topic dat sommige dames hier ook ervaring mee hebben....

Ik ben ik 2009 begonnen (op aanraden van een vriendin) met het Cambridge dieet....Ik was na een zware schouder operatie en dus lang thuis zitten behoorlijk aangekomen en wilde daar wat aan doen!!

Ik had een hele fijne consulente gevonden in de buurt en ging vol goede moed van start. Ik wilde ongeveer 15 kilo afvallen en dat is me ook gelukt in een periode van ongeveer 6 weken!! Ik voelde me heel gelukkig en het was een boost voor m'n zelfvertrouwen...

Nu (eind) 2011 ben ik van die 15 kilo ongeveer weer 7 kilo aangekomen en ondanks dat ik mezelf niet dik vind (kledingmaat 40) wil ik toch een aantal kilo's weer kwijt. Ik heb nog wel een dieet gedaan met acupunctuur en dat ging wel aardig maar van lief en leed ging het toch weer ergens mis! Ik heb dus besloten om weer CB te gaan doen! Ik heb in 2009 CB 500 gedaan (480 calorieën) maar het vervelende was dat mijn hormoonhuishouding daardoor helemaal overhoop lag en ik 3 weken achter elkaar ongesteld was.

Ik heb vanmiddag een afspraak bij mijn CB consulente en ik ga waarschijnlijk CB 800 doen, iets meer calorieën en waarschijnlijk ook iets makkelijker vol te houden. Ik hoop dat als ik een aantal kilo's afval, ik misschien ook wat makkelijker zwanger wordt. Maar in eerste instantie doe ik het voor mezelf en mijn eigen gevoel. Ik voel me gewoon niet zo lekker in m'n vel en mijn huidige kleren zitten net even te strak.

Ik heb er zin in!! Misschien zijn er meer meiden die bezig zijn met afvallen en kunnen we elkaar een beetje steunen.

Nou meiden, ik ben benieuwd!

Liefs Lynn.

hoi lynn,

Nou ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn schoonzus tevens beste vriendin heeft het dieet onlangs gevolgd en zij is wel 25 kilo afgevallen en heeft nu ondertussen maat 38 en voelt zich stukken beter.
Wel had zij idd last van haar hormoonhuishouden, haar haar begon uit te vallen, dus dat was wel een nadeel.

Succes en het gaat je vast lukken.

Liefs Marja

Heee mede CB-er!! wat leuk iemand om ervaringen mee te delen!!
ik doe ook CB 800!! Gaat niet zo snel als de 500 maar je mag lekker blijven eten en je hele cylcus wordt niet omgegooid!! ben nu 2 week bezig en inmiddels 4.8 kilo kwijt!!!het is best vol te houden, vind ik!!
Ik doe het omdat ik misschien dacht dat ik daarom nog niet zwanger ben door me overgewicht! ben niet extreem ofzo maar wel te zwaar!!
heel veel succes en als je steun zoekt..ik zit ook op CB- forum!!
liefs

@Marja: Daarom ga ik nu ook CB800 doen, met CB500 was mijn hele hormoonhuishouding van slag en tja....dat willen we ook weer niet i.v.m onze kinderwens.

@Neomi: Ik las al bij een ander topic dat jij ook CB doet. Fijn om met iemand ervaringen te delen. Ik heb in 2009 ook op het CB forum gezeten en daar heb ik heel veel aan gehad! Zo leuk al die ervaringen en vooral steun! Ik ga denk ik dit keer niet weer op het CB forum, ik kan het allemaal niet bij houden ;-)
Mag ik je hier ook opzoeken als ik wat wil vertellen of vragen? Haha!! Het blijft natuurlijk een zwangerschaps forum maar ook dat leeft natuurlijk enorm bij ons!!

Dank jullie wel! Liefs Lynn

Hey,

Is het niet beter om gewoon niet te snoepen en minder te eten?? Maar wel gewoon je maaltijden te nemen? Zeker als je al maatje 40 hebt, waarom zou je dan een crashdieet doen? als ik lees dat je hormoonhuishouding op de kop kan komen te staan en je haar kan uitvallen, dan lijkt me dat niet echt gezond.
natuurlijk gaat het minder snel, maar je hebt ook geen jojoeffect daarna en het is niet slecht voor je baby als je toch ineens zwanger raakt.

Zomaar even een gedachte die in mij op kwam toen ik je stukje las.

Goed dat je wilt afvallen als je jezelf niet lekker in je vel voelt zitten!

Maar waarom kies je (zoals bloempje27 al zegt) voor een streng dieet voor die paar kilo? Ik zou er ook wel een paar kilo af willen hebben. Heb wel maat 38, dus echt nodig is het niet. Toch ben ik het laatste jaar 5 kilo aangekomen en die wil ik er graag weer af hebben.
Ik ben nu weer begonnen met sporten (denk dat ik oa door het stoppen aankwam) en snoep een stuk minder. Als ik tussendoor trek heb, ('s middags) eten we 's avonds wat eerder of neem ik een appeltje of wat ander fruit.
Verder eet ik niet meer na half 8 uur 's avonds. Nou ja, op feestjes wel, maar gewoon thuis niet.

Het gaat niet snel, maar je zet je lichaam niet op z'n kop en het resultaat is vaak blijvend. Ik ben in een maand nu 1,5 kilo kwijt.

Oh ja, maat 40 is geen belemmering om zwanger te worden, hoor! Het gewicht kan pas een rol gaan spelen als je een te hoog bmi hebt! Jij hoeft je daar met maat 40 echt geen zorgen om te maken!

Succes meid!

Liefs Daisy

Hai Daisy,

Ik heb eerder dit jaar al een ander dieet gevolgd waarbij ik wel mocht eten en bij mij is het zo: Eten doet eten. Ik weet dat CB voor mij werkt en daarom kies ik nu ook voor CB 800. Ik weet dat het soms zwaar is maar dit is voor mij dé manier!

Ik sport overigens wel 3/4 keer per week hoor (wij hebben gelukkig een eigen fitness ruimte thuis) dus dat is wel fijn (en makkelijk)

Het probleem zit hem bij mij in het 's avonds eten. Ik eet namelijk overdag goed: 's ochtends yoghurt, 's middags 2 boterhammen en een appel en 's avonds heel gevarieerd. Maar NA het avond eten.... nou, dan lust ik nog wel een koekje of 2! :)

Ik ga er gewoon voor en hopelijk bereik ik mijn doel(en) en ietsje slanker en zwanger!

Liefs Lynn

ps: mijn BMI is ongeveer 26.5 dus iets teveel (normaal is 25)

@Bloempje27: Ik begrijp je gedachten erachter hoor, het is ook best zwaar maar daarom ga ik nu ook het CB 800 volgen. Mijn consulente is volledig op de hoogte van mijn CB verleden en mijn kinderwens, ze denkt gelukkig heel erg goed met me mee!! Wat ik ook al bij Daisy schreef is het niet dat ik overdag teveel eet maar na het avond eten ga ik snoepen in de vorm van een koekje of 2 en dat is mijn valkuil. Gelukkig weet ik dat!

Thanks voor je berichtje! Liefs

Terug
Bovenaan