Cambridge dieet

Hoi,

Ik wilde even aan deze discussie toevoegen dat het volgen van een crashdieet (en dat is 800 calorieen per dag) ook negatieve gevolgen kan hebben voor je vruchtbaarheid. Op het moment dat je lichaam te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt kan dit het krijgen van kinderen bemoeilijken of zelfs uitsluiten. Echt overgewicht (BMI van boven de 30) kan negatieve gevolgen hebben voor je vruchtbaarheid, bij een BMI van 26,5 is dat redelijk onwaarschijnlijk.

Persoonlijk ben ik niet van deze dieeten. Ik geloof graag dat ze goed werken en dat je er snel veel van afvalt, maar blijvend afvallen gaat om het veranderen van je eetpatroon. Hoe wil je dat dan gaan doen als je wel zwanger raakt? Weer gewoon eten wat je ervoor ook at? Ik zal je zeggen, dan komen de zwangerschapskilo's er dubbel zo hard (weer) aan. Je lichaam gaat na een periode van extreem afvallen namelijk eerst reserves opbouwen om het kind te kunnen voeden (ookal denk je zelf dat je nog genoeg reserves overhebt).

Maar goed, veel succes. Misschien zou je de huisarts hierover eens kunnen vragen om informatie. Dat lijkt me op medisch vlak (tav zwanger raken) betrouwbaarder dan een gewichtsconsultente.

Mijn huisarts is ervan op de hoogte en die moest ook tekenen voor het volgen van dit dieet. Bij mij moest dit altijd in overleg met de huisarts.

Ik wil wel even duidelijk stellen dat dit dieet NIET slecht voor je is.....Als je dit hebt gevolgd, dan ga je een aantal weken heel rustig afbouwen zodat je na het dieet niet weer aankomt, Uiteraard moet je opletten met wat je eet maar ik denk dat je dat altijd moet doen als je aanleg hebt om zwaarder te worden.

Overigens zitten alle belangrijke vitamines en mineralen erin en is het een medisch goedgekeurd dieet!

Ik wilde helemaal niet dat dit tot een discussie zou leiden maar ik wilde alleen mijn ervaringen met jullie delen.

Ik volg het ook en krijg van mijn omgeving ook heel veel vragen en (ongevraagd) advies! Ik had dus wel een bmi van 33.1 en zit nu op een BMI van 31 dus hij zakt al mooi!
Mijn HA is geen tegenstander van het dieet anders had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan!Mijn consulente weet ook of van onze kinderwens! dus zodra ik (ooit) zwanger raak gaan we afbouwen!
Ik snap alle reacties heel goed van omstanders maar is wel soms moeilijk te horen omdat je heel gemotiveerd bezig bent en eigenlijk trots op jezelf bent maar het lijkt of niemand snapt! en het dieet de grond in boort!is gewoon moeilijk om te horen!
Lynn, je moet doen wat je wilt doen en wat jouw het beste lijkt!! Doe ik ook want een ander doet het niet!!Anders mag je me wel mailen...neomi85@hotmail.nl
Liefs

Hey meiden,

Ik wil jullie motivatie niet de grond inboren hoor!!! Zet m op dus. Een vriendin van mij is ook giga veel afgevallen met een dieet, maar die wilde toen niet zwanger worden. Voor de rest moet iedereen zijn eigen gevoel volgen!

ik hoop dat je snel bereikt wat je wilt!

xx

heey meiden....

zoals jullie wetenwil ook dolgraag de kilo's kwijt...
vroeg me alleen af hoe jullie dat doen met werk enz...
Ik ben namelijk bang dat ik het op die 800calorieen niet zal redden om van 9-6 in de winkel te staan en dan ook nog eens 3 kwartier terug te rijden...

@lynn Ik ben ook heel erg van s'avonds lekker koekje of 2 bij de koffie en ben verslaafd aan chocolade...
Maar bij mij scheelt het momenteel een hoop dat ik pas om 7 uur kan eten... heb ik daarna minder zin in wat....

liefs

Hai cloewja,

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren in mijn topic omdat ik me nogal onbegrepen voel maar goed...Ik wilde toch even reageren op jou bericht.

Ik sta zelf ook in een winkel en werk van 09:00-18:00 uur. Ik hou het prima vol ondanks dat je natuurlijk wel gaat knorren maar dat vind ik niet erg.

Ik drink sowieso 2,5 liter water per dag (erbij)
1ste pauze: halve shake
Lunchpauze: reep of shake
koffiepauze: halve shake
's avonds: soep of shake (eigen keuze)

Het is ook wel pittig maar je lijf went er ook aan.
Ik zit nu in m'n eerste week en ben nu eerst een schema aan het opbouwen waarbij mijn lijf gaat wennen aan minder calorieën en vanaf a.s donderdag/vrijdag ga ik compleet beginnen met het CB dieet zoals het hoort. Ook deze opbouw hoort bij het dieet (dat kan je afspreken met de consulente)

Ik eet sowieso pas rond 19:00-19:30 uur omdat ik niet in de buurt van mijn werk woon en vaak nog 1 uur onderweg ben naar huis.

Liefs Lynn

Terug
Bovenaan