cb geweest! GRRR!!! en yeah!

@smootylama het kan natuurlijk zijn dat haar gewicht te hard gaat en de rest normaal groeit..

bij ethan groeit namelijk alles gelijk op denk dat ik daarom nog altijd niets heb gehoord daarnaast krijgt ethan alleen groente en fruit en voor de rest bv en dat mag gewoon op verzoek

ja haar gewicht zit boven de lijnen en haar hoofdomtrek en lengte zit netjes op de lijn.
ja en alicia is 7 maanden.
het enige dat we als dieet hebben mee gekregen is dat de flessen maximaal tot 210 gevuld mogen worden. en dat ze groente, fruit brood en een danoontje mag. en daarbiuten mag ze 1 koekje per dag het liefst nog om de dag

maar dat deden we eigenlijk al

Zou de adviezen van het cb dit keer toch eens goed na gaan vragen meid. Dieet klinkt belachelijk. Krijg je dan wel hulp van een diëtiste? Zo niet, zou ik het niet doen. En dat ze willen dat je kruipen en lopen gaat stimuleren is helemaal een raar advies. Elke fysiotherapeut en kinderarts zou dit af raden. Ze gaat het vanzelf doen. Ik zou het zeker niet gaan stimuleren. En zeker als ze nog niet zelfstandig gaat zitten. Ze rolt net pas terug en dan de volgende fase in pushen. Ik zou het echt even bij een fysiotherapeut navragen als ik jou was.

@smoothy, jongens horen zowiezo zwaarder te zijn als meisjes, die hebben een andere groeicurve!

Nou ja zeg, serieus, danoontje??? wat is dat voor een bureau om te zeggen dat ze dat mogen met 7mnd, belachelijk!
En een koekje? lijkt eerder alsof ze willen dat ze nog meer aankomt???
Het woord dieet vind ik zowiezo stom voor een kind, je mag een kind niet eens op dieet zetten, hooguit de voeding aanpassen en dus eetgewoonte veranderen!

Ik vind het stimuleren van lopen ook nog veel te vroeg, als een kind het zelf doet, ala, dan houd je het niet tegen, maar stimuleren?
Billenschuivers hebben vaker (hoeft dus niet) meer moeite met motoriek en kruipen stimuleerd de werking van de verschillende hersenhelften!
Onze oudste was een billenschuiver en zijn motoriek is nog steeds vrij matig :p

Succes ermee

@supertje we krijgen geen hulp maar als ze de volgende maand nog zoveel is aangekomen wel. want haar lijn liep heel rustig omhoog en schoot daarna ineens omhoog. en dat is niet de bedoeling. nu gewoon simpele afspraak dat ze maar 1 koekje mag en niet meer dan 210 in de flessen.
nou dat doen we al maargoed. ik kijk het wel aan 4 november.

@mj danoontje bedoelen ze een yoghurt toetje mee en met een koekje mag ook een rijstewafel zijn of een extra korstje brood. en het stimuleren van lopen doen wij ook niet dat doet ze zelf al. ze loopt langs de tafel heen enzo als ze erbij komt. en kruipen stimuleren we wel maar ze heeft er de kracht gewoon nog niet voor.

ja yoghurt is natuurlijk geen danoontje idd ;-)

Ik snap alleen nog steeds niet hoe ze wel de kracht kan hebben zichzelf op te trekken tot staan en zelfs te ´lopen`, maar niet de kracht heeft om te kruipen!

Terug
Bovenaan