CB -keuring en lekker mopperen (of niet)

A

Anoniem

Guest
De komende dagen/weken zijn we weer aan de beurt allemaal: de 18 maanden apk van onze minipeuters.

Hierbij een topic om de cm's en kilo's bij elkaar te zetten en even te mopperen over de adviezen die je krijgt, of om op te scheppen hoe goed je kleine het doet of hoe fijn je het cb vind. Leef je lekker uit!

Wij zijn zometeen om 11.00 uur aan de beurt, daarna zal ik de standen doorgeven.

Groetjes
Susan

iris hoeft voorlopig er niet heen.
ik krijg een telefonisch consult met 18 maanden. en zal dan te horen krijgen wanneer ze weer langs moet gaan.

weeg haar zelf thuis.
de weegschaal zegt. 11.6 kilo en 83 cm lang
groetjes petra

Hoi,

Hierbij de scores van Tess op 7-2-2008:

Gewicht:    11.7kg
Lengte:      84cm

Ze waren erg tevreden over haar ontwikkeling, ze loopt erg voor, dat wist ik ook wel zonder hun mening. Alleen een rot opmerking dat ze nog niet aan het puberen was maar dat het gewoon in het karakter zit van het kind (ze zegt echt heel vaak NEE!) Ben het er niet mee eens, maar heb mijn mand maar gehouden.

groetjes Nanda en tess

Wij hebben net deze week de 14 maanden APK achter de rug.
Amy is nu 77 cm en 9650 gr. (is van 17-12-2006).
We hebben nogal een zeikerige CB arts, en ze ligt mij absoluut niet. Helaas kon ik deze week niet mee, dus mijn man en mijn moeder zijn samen gegaan. En net dit keer was de arts natuurlijk vol lof over Amy, zwaar onder de indruk van alles wat ze al kon (ze is nogal vroeg met praten) en ze was gewoon heel tevreden. Dus mijn moeder zei later tegen mij dat ze die arts best mee vond vallen (ja, hehe, normaal gesproken doet ze ook niet zo aardig hahaha).

Amy heeft de BMR en MenC prikken gehad, en ze heeft zich kranig gedragen. Even gehuild bij de prik, en daarna gelijk weer vrolijk.

En we zouden wel weer een oproep krijgen voor de volgende afspraak.

Groetjes Lilian

Het is altijd leuk om te lezen hoe groot/zwaar onze ukkies zijn.. en wat volgens het cb anders kan.
Wij krijgen als goed is een kaartje in de brievenbus wanneer we moeten en dat moet rond de 20 maanden zijn hier.
Grappig dat het per regio zo kan verschillen

gr kaat

Daar zijn we weer

Onze puk is inmiddels

Lengte: 85,5 cm (iets boven het gemiddelde)
Gewicht: 12, 01 kg (iets onder gemiddeld)

Verder was alles goed, maar dat wist ik al (en ook dat ze drie blokjes op elkaar kan zetten, goh!), de verpleegkundige is een lieve schat en Sophie heeft haar heeeeel argwanend bekeken (je zag haar denken: jaja, jij maar lachen tegen me en voor ik het weet zit je weer spuiten in m'n arm te prikken) haha.

Ze ontwikkelt zich prima en alleen het feit dat ze inmiddels een paar 2 a 3 woorden zinnetjes maakt en een woordeschat heeft van zo'n  25 a 30 woorden, werd  als bijzonder  genoteerd (wist je dat de norm bij 18 maanden 3 woordjes is, exclusief papa en mama?).

Tegen de tijd dat ze ruim 2 is, zijn we weer aan de beurt.

Groetjes
Susan

Die norm ken ik ja, daarom ben ik zo benieuwd naar wat ze van Lydia zeggen met ruim 120 woorden en 5-woordenzinnen. Wij gaan volgende week, beetje laat omdat ik zelf mocht weten of ik nog wilde komen bij de vp ivm een conflict met de arts, waar ik dus ook niet meer heen ga. Haar gewicht zit nu tussen de 10,5 en 11 kilo (heb zelf een weegschaal)

Haha Rianne, ik moest inderdaad al aan jou denken (echt hoor), toen de vpk al zo verbaasd reageerde op de woordenschat van Sophie.....   Ben echt benieuwd wat er gezegd wordt bij jouw CB over de ontwikkeling van Lydia, want die gaat écht als  een speer (zéker als je bedenkt dat ze toch ook nog een flinke poos ziek is geweest en daar haar energie in heeft moeten steken).

Maar je houdt ons vast op de hoogte, toch?

Susan

Terug
Bovenaan