CB

Morgen moeten we voor de tweede keer naar het cb, ben erg benieuwd hoe groot en zwaar de kleine is nu! Kleertjes 56 passen al bijna niet meer....
Dan krijgt hij zijn eerste prikjes, dan zal wel een drama worden aangezien hij altijd zo goed kan huilen / krijsen.

Een trotse mama

Wat toevallig, ik moet morgen ook voor de tweede keer naar het cb met Loïs (04-07-08) en dan krijgt ze ook haar eerste inenting, snik! Ik heb er ook echt geen zin in! Zelf is ze heel stoer en huilde ze bij geen enkel prikje, behalve toen ze haar infuusje in het begin verkeerd prikte (grrrrr!!!). Maar ik vind het vreselijk om te zien! Zo klein zijn ze nog! En dan hoor je ook nog al die verhalen over het ziek worden na zo'n inenting... Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs,
Simone

Haay meiden

Ntuurlijk zijn die inentingen geen feestje, gelukkig is het zo over. Ter voorbereiding het zijn wel 2 prikken. Je kunt als troost de fles of borst geven.Ligt een beetje aan het tijdstip natuurlijk.
Over het algemeen valt het ziek worden heel erg mee. Ik heb 3 kinderen, waarvan Joah de jongste (3,5 maand) en ze zijn nog nooit ziek geweest na de prikken. Hooguit wat hangeriger en vooral meer slapen. Je kunt direct na de prik ff wat fietsbewegingen maken met de benen.
In mijn omgeving zijn de kidnjes ook niet ziek geworden van inentingen.

Maar een paracetamol vooraf geven (zo vaak gelezen op forums) is een beetje teveel van het goede (vind ik). Je weet namelijk niet hoe je kind reageert en zo zal je het ook niet weten. Nadien kan je natuurlijk wel een paracetamol geven als je kindje echt koorts krijgt.
Het is even afwachten hoe jullie kinderen zullen reageren.

Succes en sterkte morgen.

Groetjes Bianca

Hoi,

Ik ben toevallig net geweest met Tijn! Hij kreeg zijn 2e reeks inentingen. En echt, het valt reuze mee hoor. Tuuurlijk is het even huilen geblazen,maar dat is echt ook zo weer over. Ik weet natuurlijk niet hoe Tijn nu gaat reageren op de prikjes, maar de vorige keer was er niks aan de hand, alleen maar geslapen.
Mijn oudste dochter had ook nooit ergens last van gelukkig. Je kunt evt. van te voren de beentjes wat warm wrijven ofzo........
Suc6 morgen

Hoi,

Wij zijn vorige week geweest, voor de 1e x, maar wel gelijk prikken want hij was 2 maanden. Onze oudste zoon had alleen last van de 14 maanden prik, bij de andere prikken sliep hij meer op een dag. Onze jongste knul schreeuwde het na 3 uur uit, zo'n last had hij van zijn beentjes. Ik mocht ze niet aanraken, want dan krijste hij nog harder. Beetje lastig troosten dus.

Na de prikken heb ik hem gewoon lekker meegenomen in de draagzak. Dat troost ook. Hij viel gelijk in slaap.
Hier zijn de truitjes maatje 62 alweer te klein. Wat gaat het toch snel.
Groetje junimama.

Hoihoi,

Wij zijn vanmiddag weer op het cb geweest, voor de 4e keer alweer. Evy heeft voor de derde keer spuitjes gehad. Ze moest er even om huilen, maar eer we in de auto zaten was het alweer goed. Zijn we nog lekker even samen boodschappen gaan doen. Heeft thuis haar flesje gedronken en ligt nu lekker te huilen. Ze heeft er verder gelukkig geen last van.
Maar het blijft zielig, ook al weet je dat het voor de gezondheid van hun is. Ben dan ook wel blij, dat de volgende prikken pas weer met 11 maanden zijn. We hoeven nu ook pas weer over 2 maanden op controle.
Verder was alles goed met haar, ze groeit netjes met de lijnen mee. Niets te klagen dus.
Veel succes morgen.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoihoi,

Ik lees net mijn eigen stukje. Dommerik die ik ben.
Evy ligt natuurlijk lekker te SLAPEN en niet te huilen. Zou wat zijn, zeg, lekker liggen te huilen. Hihi

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Ben vanochtend naar het cb geweest en het viel reuze mee gelukkig. Mijn vriend en ik vonden het vreselijk om te zien (altijd even wennen zo'n eerste keer denk ik...), maar Loïs heeft maar even gehuild en daarna in de draagzak wat zielige snikjes. Thuis lekker flesje gegeven en nu ligt ze heerlijk te slapen (niet huilen hahaha, wat moest ik lachen om die post!!). En het mooiste is dat ze goed groeit! Hoe ging het bij jou mama 1978?

Liefs,
Simone

Terug
Bovenaan