CB

Hej!

Ja leuk he, dat afwijkende prikgedrag van de Zweden (of NL'ers??)
Vaccinatieprogramma hier:
3 maanden, 5 maanden, 1 jaar en 5-6 jaar: DKTP, kinkhoest en Hersenvliesontsteking (hemophilus influenza type b)
1,5 jaar: BMR en 10 jaar (toevallig net een oproep voor Sverre gehad).
Geelzucht en Tuberculose alleen voor de risicogroepen, omdat het in Zweden nauwelijks voorkomt (net als in NL)
Met 8 maanden komt de zgn. BOEL prov (= onderzoek zicht, gehoor en contact)

Verder is er natuurlijk de controles door de wijkverplk. en dokter

Groetjes Pippi

Haay Pippi

Oh das heel anders dan hier. Danae moet binnenkort ook weer ff heen. Dat is voor haar 4e verjaardag. Moet ze ook een prik en doen ze 2e x ogentest.
In NL heb je nu direct de gehoortest als ze ook komen voor de hielprik.
Meiden krijgen ook nog een prik meer dan jongens geloof ik. Ik weet zelf nl nog dat ik in de 6e klas, nu groep 8, zefl met een vriendinnetje ben gegaan voor mijn laatse inenting.

Ach ja als je de mogelijkheid maar hebt tot vaccinatie vind ik. of je het wel of niet doet kan je dan zelf beslissen.
Moet er toch ook niet aan denken dat ze ernstig ziek worden door een kinderziekte.

gr Bianca

Afgelopen dinsdag geweest voor de eerste prikken, zielig. Meer voor mij dan voor hem heb ik het idee. Meneer moest even brullen en daarna was het klaar. Heeft er geen last van gehad, geen veranderingen gemerkt in ieder geval. Ik heb hem druppels gegeven van VSM, die voor een goed herstel na vaccinatie zouden moeten zorgen. Hij likte het in ieder geval lekker van zijn lepeltje.
Verder was hij 1500gr aangekomen en weegt nu 7200gr en is 60cm lang. Dat gaat dus goed. Maatje 62 wordt al aan de kleine kant (truitjes dan). En dit voor een mannetje van 9 weken!

Op naar de 3e maand met weer een prik, slik.

Gr Froukje

Tsjonge, wat een flinke baby's allemaal. Ik ben benieuwd hoeveel ons ventje vandaag weegt en lang is. Vorige keer was hij 61 cm en 5600 gram... Nu is hij 16 weken en krijgt hij zijn tweede prik. Hij had van de prik zelf in zijn ene beentje een hele harde schijf. Als ik dat aanraakte begon hij te huilen... zielig. Ook sliep hij slecht, want inbakeren mag 24 na de prik niet. Kheb het na een uurtje tobben toch gedaan en ben gewoon heeeeel vaak wezen kijken of hij geen verhoging kreeg (voelen in z'n nekje) Hij sliep wel buitengewoon veel. Kmoet trouwens ook naar de arts. Wisselt dat bij jullie ook af?

Hoi allemaal,

Gisteren met Stef voor de 2e keer naar het cb geweest. Hij is nu ruim 9 weken en is 58.5 cm lang en weegt 5210 gram. Allemaal lekker gemiddeld. De arts heeft ook nog even naar zijn oogjes gekeken, maar die zien er gewoon goed uit. De vorige keer kon de arts de oogjes niet helemaal goed beoordelen. En omdat mijn man aangeboren staar heeft, wilde ze er bij het volgende bezoek nog eens naar kijken. Ze dacht namelijk wat oplichtende sliertjes te zien, maar dat konden ook tranen zijn. Het zijn dus toch tranen geweest, dus niets aan de hand.
We maakten ons er ook niet druk om, aangezien Stef alles goed volgt met beide ogen. Wij wisten dus wel dat hij wel goed ziet.

Groetjes,
Susan

Hallo meiden,

Vanochtend weer naar het cb geweest en ze groeit goed! Loïs is 3 maanden (13,5 week), 62 cm en 6410 gram.   Omdat ze zo'n goede eter is, moeten we misschien de helft van de flessen met Forte gaan vullen en de andere helft Omneo... Daar ben ik een beetje huiverig voor omdat ze nu van alle pijnlijke darmen af is en ik niet wil dat ze daar opnieuw last van gaat krijgen door verandering van voeding. Maar ik zal het toch eens moeten proberen. Verder de 3de prik gehad en eigenlijk amper gehuild, dus ben enorm trots op haar!

Liefs,
Simone

vanmorgen bij het cb geweest.
Joris is vandaag 20 weken en heeft de derde inentingen gehad. arm manneke, volgens mij wist hij wat er ging gebeuren, want hij verstijfde al toen de wijkverpleegkundige hem neerlegde en de spuitjes ging pakken.
hij is nu 68,4 cm en 8200 gram. helaas mag ik hem nog niet bijvoeden ivm allergieen. ik kan beter weer een voeding extra geven, dus dan zit ik weer op 5 voedingen.
en we moesten hem meer op de buik leggen, eigenlijk doe ik dat zelden en dat was te zien, zijn hoofdje is wel al sterk, maar niet genoeg voor zijn leeftijd. dus dat zullen we dan maar braaf gaan  doen.

gr floor

Terug
Bovenaan