Claim ik de baby????

A

Anoniem

Guest
He hoi

Ik heb besloten dat waneer de baby geboren is ik en mijn vriend de enige zijn die de eerste dagen de baby vast houden.Ook wil ik dat alleen ik of mijn vriend de baby de fles geven.Nu hoor ik al van o goh claim je de baby nu al?Mijn zoontje ging de eerste dagen van hand naar hand en ik vond dit heel vervelend.Nu wil ik (en mijn vriend)het anders doen.kunnen we dit wel maken tegenover de familie?ze kunnen de baby toch ook in het wiegje of bij mij in bed bekijken???????????
Zijn er nog meer die dit voornemen hebben?

Dat is natuurlijk ieder voor zich.
Maar ik vind het eigenlijks een beetje raar overkomen. Mocht het een drukke en rottige bevalling zijn dat je baby moet rusten vind ik het begrijpelijk. Maar ik zou de baby dus wel laten vasthouden. Maar nogmaals dat is ieder voor zich en dat zullen ze ook heus wel begrijpen.

hoi hoi,

nee ik vind het niet raar kan me er wel iets bij voorstellen,

als ik net bevallen ben wil ik ook niet dat iedereen het gelijk in de handen heeft
IS VAN ONS hahahaha

opa en oma en peettante mogen wel , maar emt de kraam visite is het ook de bedoeling dat hij blijft zitten bij d egene die hem vast heeft en niet de hele kamer rond gaat , en ook niet uit bed gehaalt wordt voor visite dan gaan ze maar boven kijken.

meid je moet doen waar je je eigen prettig bij voelt en het is jullie kindje en jullie leven
en andere moeten zich maar aanpassen

heel veel succes en geniet van je kleintje dadelijk

groetjes moekje 29wkn

nee hoor, ik vind dat helemaal niet raar!
En hoezo claimen??? Het is toch jullie kindje en jij en je vriend bepalen wat jullie het beste vinden voor de eerste tijd (jaren hihi) van je kindje.

Bij onze oudste overkwam het me ook allemaal, eerst in het zhuis en later thuis toch ook, terwijl ik normaal best wel voor mezelf opkom. Nu gebeurde het dat onze knul uit de wieg getrokken werd terwijl hij net sliep, zomaar een pink van een ander in zijn mond had  en meer van dat soort dingen (oh leuk ook nog even bij die en die (3 jaar) op schoot, is zo leuk zo'n foto  etc etc)

Bij onze jongste hebben wij het dus ook anders gedaan, zeker omdat de oudste best onrustig werd. Kindjes die net geboren zijn komen vanuit een 'rustige' buik (noem het maar rustig al die borrelende darmen, hartkloppen van mama) in een onbekende omgeving, nieuwe (harde) geluiden, indrukken....das niet niks voor zo'n smurfje. Tuurlijk ze zijn niet van suiker en kunnen best wat hebben, maar om hem/ haar de eerste tijd wat uit al die handen te houden vind ik zeker niet gek hoor!!!

Mijn ouders hebben de jongste wel op de arm gehad in zijn super wakkere uurtje daarna kakten hij en ik enorm in en lagen wij boven.... slapen en waken in afwisseling met voeden. Mijn broers en schoonzusjes waren heel begrijpelijk. Kwamen even kijken, loerden ook even in de wieg, feliciteerden en gingen naar beneden voor een lekker bakkie.... ze zeiden direct: we bellen snel voor een afspraak en dan kletsen en kijken we wel bij!

Hij is de eerste weken ook niet bij anderen op de arm geweest dan papa&mama, ik gaf borstvoeding, dus het 'probleem' dat anderen dat willen doen hadden wij niet en eigenlijk heeft niemand er raar op gereageerd, kreeg zelfs wel opmerkingen: goh eigenlijk had ik dat ook moeten doen toen ik net bevallen was, wel zo rustig voor iedereen!

Dus lekker doen waar jullie je fijn bij voelen!

Wat een onzin, de baby claimen. Wie claimt de baby nou met zo'n uitspraak, jullie kindje is toch van jullie, julllie zijn de ouders en bepalen wat je ermee wil.

Onze eerste is ze ook alleen bij ons of bij opa of oma geweest de eerste dagen (opa en oma weigeren vond ik net te ver gaan maar niet continue op schoot). Maar broers, zussen, ooms, tantes, of nog erger, buren en kennissen, NIET DUS! Eline was erg snel van slag af, zelfs al was ze bij ons. En uit bed halen of wakker maken dat gebeurde dus gewoon niet. Je kan ook een kindje bekijken als het slaapt. Jakkie, al die vieze vingers bij zo'n pasgeboren hummeltje!

Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt en vooral voet bij stuk houden. Gooi het maar op de kraamhormonen, altijd een goed excuus!

Ingeborg

ik vind het beetje raar maarja wie weet ik heb maar 1 regel en dat is no matter wat er gebeurd dat IK de baby als eerste mag vasthouden (dus niet mijn vriend of moeder die bij de bevalling zijn) maar alleen IK al val ik een een coma   :p

Maareh je directe familie kan toch geen kwaad, onze beeb moet de eerste 2 dagen in de couveuze liggen dus zal zoiezo wel meevallen (ik vind het al erg genoeg dat dat moet dus hij verdiend alle extra knuffels van iedereen die die maar kan krijgen)

Als jij het niet wilt, moet je helemaal zelf weten natuurlijk maar het komt een beetje raar (en inderdaad claimerig over) maar JOUW wil is wet jij bent de mama en bepaald wat er gebeurd dus het is aan jou!

Hoi hoi,

ik heb mijn zoontjes de eerste 48 uur na de geboorte door niemand anders dan mijn man, mijzelf en de kraamzorg laten vasthouden. Ook al heb je nog zo'n makkelijke bevalling, voor zo'n kindje is het heel wat. Laat de baby eerst maar wennen aan de ouders. Ik geef je helemaal gelijk en zijn mensen het er niet mee eens, jammer dan!\

Groetjes van Marloes

hey hallo,
ik vind zeker dat je moet doen wat jou gevoel en brain je geeft.ik wilde de mensen niet telleurstellen en gaf dus mijn zoontje aan ieder die het wilde in handen ook de fles geven lijkt een kunstwerk voor vele te zijn en vragen ze dus ook gewoon mag ik de fles geven ...ik wilde niemand voor het hoofd slaan dus liet het ook allemaal toe.
Ik moet je zeggen het brak mij en mn zoontje op een gegeven moment op hij dronk slecht bij andere en was van slag als het bezoek weg was....ik ben er toen radicaal mee gestopt en geef hem alleen aan mensen in de armen als hij heel goed wakker is en als ze er om vragen ...vragen ze niets doe ik het ook niet....drinken doen alleen papa en ik nog maar en verder niemand anders.....en geloof me als je dat gewoon uitleg begrijpen ze je best is dat niet het geval dan hebben ze pech ....slaapt hij maak ik hem eg voor niemand wakker je baby is van slag en jij zit op hete kolen omdat je je er niet fijn bij voeld ....dus gewoon lekker doen wat jij het beste vind ik vind dat je groot gelijk hebt

groetjes en succes ;-)
mamavanTimo(8jaar) en Renzo (4maand)

Terug
Bovenaan