Claim ik de baby????

Nou, ik vind het helemaal niet raar. Ik heb me hier ook ontzettend druk over gemaakt voor de bevalling van ons zoontje, maar helaas werd hij met de vacuumpomp geboren en werd ons aangeraden hem zoveel mogelijk met rust te laten (hij had een soort van kater werd ons uitgelegd), dus alleen bij papa, mama en de kraamhulp. Nou, dat kwam mij ergens wel goed uit, want ik moest er niet aan denken om hem van hand tot hand te laten gaan! Nu ik weer zwanger ben denk ik er weer over na; hoe ga ik dat straks toch doen? Opa's en oma's en die ene tante kan ik nog net verdragen, maar meer echt niet! Ik ga denk ik idd ook gewoon tegen mensen zeggen: Sorry, liever een volgend keertje. De fles daar peins ik nog niet over, dat is iets van paps en mijzelf!

x

Ik vind het ook geen raar voornemen, het is toch jou kindje?!!!
Bij mij word het ook ons 1e kindje, en ik wil het ook alleen door directe familie laten vasthouden, in dit geval de opa ´s en oma ´s en mijn broertje.
Het is ieder zijn eigen keuze. Doe waar je jezelf het prettigst bij voelt!
En het is JOU kraamtijd, niet die van anderen.
liefs diana

Nee hoor ik vind dat helemaal niet raar! Het is jullie babytje hoor! Je moet doen waar je je goed bij voelt en als je niet wilt dat iedereen hem vast heeft zou ik dat niet doen.
Ik heb ook wel moeite met het idee dat iedereen eraan zit dus als er bezoek komt kan het best zijn dat ik hem vast houd als ie wakker is en als ie slaapt lekker in zijn bedje laat liggen.
Ik heb vooral moeite met dat mensen hem op gaan pakken enzo terwijl ie lekker ligt daar wil ik meteen wat van zeggen!
Ook wil ik als ie net is geboren wel de ouders bellen enzo maar ze hoeven er niet meteen aan te komen zeker niet als het nacht is, we wachten ook een paar uurtjes met bellen.
Nou hoop ik alleen dat mijn man zich er ook aan houd want hij zei laatst nog tegen mij dat je iemand niet kunt verbieden om te komen! Nou als ze een beetje respect hebben dan begrijpen ze wel dat we de eerste paar uurtjes voor onszelf willen hebben.

xxx meimams
(5 dagen overtijd)

Hey meiisie!
Nou ik geef je groot gelijk hoor!!!!! Toen mijn zoontje geboren was hebben de opa's en oma's hem vastgehouden en mijn broer even, maar verder ook niemand. Ik gaf borstvoeding dus dat was makkelijk, maar voor de rest konden ook alle kraamvisite hem bekijken als ie in de box lag of in bed. Ik ben er ook absoluut niet voor dat zo'n kindje heel de kamer rondgaat... En zeker niet als ie lekker sliep of zo, dan liet ik hem echt gewoon slapen. Ik heb er ook wel eens commentaar op gehad hoor, maar het is jouw kindje en je moet doen wat jij/jullie goed vinden of denken te doen...
Succes! Gr. Anne-Marie (29,1 zw. van de tweede)

Hoi,

Ik vind dat iedereen het zelf moet weten.
En de eerste 24 uur na de bevalling is het beter je kindje zoveel mogelijk te laten liggen.
Dus dat dan alleen jij en je man hem oppakken is normaal.

Ik heb directe famillie hem wel laten vasthouden de volgende dag.

Alleen bij mij werd ook een keer de kleine gewoon uit m,n armen gepakt zonder te vragen.
Die kennisen van ons kwamen binnen en ze hadden nog niet eens gefeliciteerd.
En zij oo wat lief en pakte het zo uit m,n armen.
Ik stond op dat moment letterlijk met m,n bek vol tanden.
En heb er niks van gezegd toen maar goed.

ik ga bij deze ook gewoon eerst 24 uur rust en dan directe famillie mag het wel vasthouden.
opa,s en oma,s zijn eigenlijk net zo blij en trots op hun kleinkind als wij.
Dus ik vind dat ik het hun niet mag ontnemen.

maar goed iedereen moet hetzelf weten.

groetjes

Ik heb het zelf een keer meegemaakt als bezoek dat het kindje niet "gezien, vastgehouden" mocht worden  en het is heel raar omdat mensen toch verwachten dat ze het in ieder geval een keer over het hoofdje mogen aaien of over het buikje, vasthouden willen sommige mensen niet eens, en dat is echt zo raar en vreemd als het dan niet mag. Je voelt je ook totaal niet welkom op die kraamvisite moet ik eerlijk zeggen... De sfeer is dan ook heel raar. Ik snap dat je je kindje de eerste 2-3 dagen voor jezelf wil hebben. Maar ik denk dat de eerste 2-3 dagen alleen de opa's en oma's, tantes en ooms komen en je allerbeste vrienden. Die gun ik zeker wel dat ze ons kleine wezentje vasthouden, geen probleem. Die zullen ook zo trots zijn.  De rest komt toch pas later meestal. Ik ken de verhalen niet zo die ik hier hoor dat ze het kindje uit je hand trekken (gelukkig). van ons mag in ieder geval iedereen ons frummeltje vasthouden die het wil. Ik zou er trots op zijn, misschien in sommige gevallen angstig (mijn 3 jarig nichtje haha) maar verder geen probleem.

Maar het blijft ieder zijn keuze uiteraard...

Gr Miranda (11 wkn zwanger)

Hoi verdrietigmeisje,

ik vind het helemaal niet raar. Aan bovenstaande discussie ontbreekt nog het argument dat je kindje raar ruikt  als je het terugkrijgt (naar parfum van "vreemde" mevrouwen). Vonden wij heel naar....

Ik denk wel dat de belangstelling van (verdere) familie en vrienden minder is bij een tweede, tenminste, hier bleef het in de kraamweek extreem rustig.

Heb je al overwogen een kraamfeest te houden? Na een week of 6 mag iedereen dan komen, en bij tig man mag ie natuurlijk niet van hand tot hand!
Verder is het misschien een idee om de geboortekaartjes ietsje later op de bus te doen?

Groetjes, mama van Sarah en Lotte, 39+6

Ik vind het absoluut niet raar!
En dan nog moet iedereen het helemaal zelf weten!

Onze dochter lag de eerste paar dagen in de couv. en achteraf ben ik daar best blij om. Heerlijk rustig voor haar. Niet steeds van hand tot hand.

Mijn vriendin is een paar weken geleden bevallen en die gaf hem wel weg maar merkte al snel dat hij daardoor heel onrustig werd.
Dus die gaf hem daarna ook niet meer zo snel weg.

Zeker ben ik een voorstander van het feit dat jij en je vriend zelf jullie baby de fles gaan geven. Doe dat ook in alle rust. Ik ging vaak lekker weg uit de drukte en in alle rust gaf ik mijn dochtertje de fles.
Blijf zowie zo je kraamperiode lekker veel op bed liggen. Laat je lekker verwennen door je vriend en de kraamhulp. Je zult merken dat zeker de mensen met kinderen dit echt wel zullen begrijpen. Leg het ze gewoon uit.

Doe waar jij je lekker en goed bij voelt en claimen... Jou kind, toch?

Terug
Bovenaan