Claim ik de baby????

hallo,

Ik heb ook besloten dit kindje niet gelijk aan iedereen te geven.
Bij onze tweede dochter hadden we een hele grote vriendengroep vooral van mijn man.
Ze kwamen allemaal gelijk en gaven mijn dochtertje aan elkaar door. Ik was net een paar uur uit het ziekenhuis
Ik stond met mijn mond vol tanden, maar omdat ik steeds niks zei zijn ze de eerste tijd heel brutaal gebleven en gingen ze haar gewoon verschonen zonder het aan mij te vragen etc..
Nu ben ik veel mondiger geworden en zal ik gelijk duidelijk zijn. Opa's en oma's en naaste familie mogen hem best even vasthouden als hij rustig is, maar geen ladingen vrienden meer. (ook niet meteen aan mijn bed de eerste dag!).
Gelukkig is mijn man het achteraf wel met mij eens dat dat niet echt leuk was.
Succes!
groetjes Daan

He hoi

Bedankt voor alle reacties.
Ik ben vergeten te zeggen dat uiteraard de opas en omas ik dit niet zal ontnemen en dat die als het goed gaat met de kleine haar rustig mogen vasthouden ik bedoel vrienden,buurtjes enz enz die anders ook bijna niet komen dat die maar geduld moeten hebben tot ze wat groter is.

En over de fles die houden we wel lekker van onszelf.

Ja bij ons komen de wat verdere familie toch altijd pas na 1-2 weken omdat ze zover weg wonen dat scheelt misschien is eigenlijk standaard regel in de familie dat je iemand in zijn kraamtijd beetje laat bijkomen ipv op bezoek gaat.

Verder mag directe familie bij mij alles (lekker handig) bij ons in de familie blijkbaar alleen maar makkelijke babies gehad die alles prima vonden, ik denk ook hoe je zelf ertegen aan kijkt dat dat je baby beinvloed als je er zelf nerveus van word, dan word je baby dat ook lijkt mij (zijn ze heel gevoelig voor) terwijl als je lekker nuchter in je vel zit en je het niet zo uitmaakt je dat ook aan je baby doorgeeft (meeste gevallen dan he je hebt uiteraard uitzonderingen)

Het is wel iets nieuws he zo'n kraamfeest? Ik zie het tegenwoordig heel veel maar ik vind het zo onwelkom overkomen dat ik dan meestal ook niet ga, als je me eerst niet op bezoek wil dan nu ook niet opeens omdat het JOU goed uitkomt denk ik dan. Ik heb ook een leven en een planning (en onze familie woont vaak op 2 uur afstand) dan plan ik liever zelf een middag in zodat ik het kan combineren met andere familie (zodat ik niet 4 uur aan het rijden ben voor paar uurtjes want ja heel de dag blijf je natuurlijk niet op kraamvisite)

Ik denk zoiezo dat als vrienden en familie wat rekening houden met de mama dat je helemaal geen probleem ermee hebt, vind het eerlijk gezegd ook beetje raar als je de tweede dag op de stoep staat en verwacht dat de familie helemaal op en top vrolijk is terwijl ze nog keimoe zijn (kan je dan ook verwachten) dus automatisch wacht ik altijd even voordat ik ga ...

Dit is een heel persoonlijke keuze voor iedereen. Als ons kleintje is geboren mag ze door iedereen worden beetgehouden. Ook de 1e dagen al.
Mijn neefje en zijn vrouw zijn in april voor het eerst ouders geworden en toen mijn oma daar op bezoek kwam mocht ze het kind niet eens aanraken.....daar kan ik zelf heel boos om worden. Bij mijn andere neefje en vrienden is het dochterje dezelfde avond door heel de familie vastgehouden en in de dagen erna door allerlei vrienden.
Dit willen mijn vriend en ik zelf ook.

liefs Suus

ik vind dit helemaal niet raar, heb zelf hetzelfde voornemen voor na de geboorte van de tweede. Juist ook de naaste familie zoals mijn schoonouders en mijn moeder, die meteen heel bezitterig naar mijn oudste gingen lopen graaien en het kind ook uit elkaars armen gristen heb ik zoiets van dat doen we dus niet meer. Jij en je man hebben (als enige) het volste recht om je kind te claimen hoor. Je hebt je kind toch niet op de wereld gezet voor de leuke familiekiekjes of wel?

Ik vind het ook niet raar hoor.
De mensen om je heen hebben altijd wel een uitgesproken mening.
Maling aan hebben,het is jullie kindje dus jullie bepalen wat er gebeurt,toch?
Bij ons mochten ze hem wel vasthouden maar geen heen en weer gezwier,dat wilde wij ook niet.
En....de fles werd alleen door ons gegeven!

Groetjes,Patrice

Terug
Bovenaan