Wij hebben gekozen voor de NIPT zonder nevenbevingingen. Zwanger geraakt van eerste ICSI in natuurlijke cyclus en wou hierdoor toch graag de NIPT.
Er zijn mensen op tegen, en die meteen vragen “wat als het dit is.. haal je het dan weg?” Ik heb toen aangegeven dat ik dat niet ga bespreken, dit vind ik privé en wou ik dan alleen bespreken met mijn partner.
Je moet je eigen gevoel volgen, ik had heel sterk het gevoel dat ik het wou (ondanks mijn bloedprik angst) mijn partner vond het niet persé nodig, maar omdat ik het wou gaf hij aan dat we het dan moesten doen.
31dec. Bloedgeprikt, en zaterdag 5Jan. De uitslag dat alles goed is! Ik zag het niet aankomen dat de uitslag zo snel al binnen was, heb er dus niet eens om kunnen stressen. Na het telefoontje straalden mijn man & ik van oor tot oor.
* Nevenbevindingen wou ik trouwens eerst wel, maar na wat uitleg toch er niet voor gekozen. De reden: ze gaven aan dat als ze wat hebben gevonden(chromosoom teveel bijv.) dan kan het in de baby zitten, in de navelstreng, of in mij (maar uit het zich niet) Dan volgen er 6 weken ongeveer aan onderzoeken, en heb je veel onzekerheid/stress, en na het lezen online zag ik ook verhalen dat er uiteindelijk niks mis was. Dit is wat mij verteld is in elk geval.