consultatiebureau

Ik ben vanmorgen weer naar het burootje geweest.
Geert was met de geboorte:
3860 gram
53 cm

Met 5 weken:
4515 gram
56 cm

Met 2 maanden:
4825 gram
60 cm

Met 3 maanden:
5425 gram
63 cm

Hij kreeg nu zijn 1e prikken en heeft vanmiddag een paar uur (!) echt heel hard gehuild. Zo zielig.
Verder vond de arts dus dat hij te weinig is aangekomen, maar ze wil het nog 1 maand aanzien. Geert is gewoon lang en mager maar hij is hartstikke tevreden!

Hier nog een meiske dat erg hard groeit!'

Lois bij de geboorte:
3810 gram
50 cm

Lois bij 4 weken:
4500 gram
54 cm

Lois bij 9 weken:
5555 gram
56,5 cm

Lois bij 13 weken:
6125
58 cm

Lois groeit in de lengte niet heel erg hard maar wel in de breedte!! Hahaha. En dat op bijna geheel borstvoeding! Ik ben hartstikke trots!

Liefs, Billie

Navara bij geboorte
3280  gram
lengte niet bekend.

met 1 maand
4040  gram
55 cm

met 2 maanden
4670  gram
56  cm

met  3 maanden
5635 gram
59 cm

met (ruim) 4 maanden
6470 gram
62 cm

Ze wordt een lekker dikkertje dap zo!! Met de prikjes gaf ze geen krimp. Ik keek de andere kant op, en dacht: waar   blijft die prik. Ik keek weer terug, en de verpleegkundige was al klaar. En met de tweede prik gaf ze 1 gilletje van een seconde. Ik was natuurlijk helemaal trots op mn meissie!

Gelukkig pas weer prikken met 11 maanden!

xxx
Petra

Jaja, we zijn net weer terug van het CB en ik moet toch wel constateren dat mijn dochter een geval apart is (nu zijn alle kindjes dat natuurlijk.. hihihi)
Krijgt ze net d'r 3e prikjes... gaat ze tijdens het prikken gewoon liggen lachen, alsof ze wordt gekieteld .... terwijl ze de eerste keer met prikken een beetje huilde en de tweede keer behoorlijk hysterisch zelfs... apart he?!

Maar goed met vijf en een kwart maand weegt onze dochter 7820 en ze is 65,7 cm lang haar hoofdje heeft een omtrek van 44,2 cm. Ze zat precies goed op de curve! Vorige keer zat ze er qua lengte een beetje onder, maar dat heeft ze nu dus weer mooi ingehaald.

Verder raadde ze aan om ondanks de verhoogde kans op allergieen te beginnen met bijvoeding, omdat Tessa het dus duidelijk aangeeft het te willen. Volgens de mevrouw van het CB is op het moment dat je kindje het aangeeft alles gewoon voldoende gerijpt... wij gaan dus vandaag of dit weekend ook de eerste hapjes doen :) Leuk, leuk, leuk!!

Anne

@ Anne: wat fijn dat alles wee goed was! En Tessa lacht gewoon tijdens haar rpikjes, hahaha. Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Lynn huilde gelukkig de laatste keer ook niet bij het prikken. Zou ze het wel gevoeld hebben in die dikke spekbeentjes? Hihi.

Lynn bij de geboorte:
3960 gram
52 cm
hoofdje 33 cm

Lynn 1 maand:
4790 gram
55 cm
hoofdje 36,3 cm

Lynn 9 weken:
6165 gram
58 cm
hoofdje 39 cm

Lynn 10 weken:
6405 gram

Lynn 14 weken:
7275 gram
62 cm
hoofdje 40 cm

Lynn 4,5 maand:
8315 gram
64,5 cm
hoofdje 42,5 cm

Groetjes,
Nelly.

lol.. ook tessa heeft van die dikke spekbeentjes, ik denk dat dat inderdaad wel scheelt voor de prikjes!

vandaag weer met Roos naar het CB geweest. Omdat ze last heeft van koemelkallergie mocht ik een keer tussendoor komen.

Roos is nu precies 5 maanden. Ze woog 6700 gram en was 64cm. Een fijn poppie dus, maar precies op de lijn. Ze doet het dus erg goed.
Van de CB-arts een verwijzing gekregen voor de kinderarts. De pepti die ze nu krijgt werkt niet voldoende. Waarschijnlijk moet ik overgaan op de nutramigen (heeft mijn andere dochter ook gekregen). Dit kan alleen door de kinderarts voorgeschreven worden. Afwachten dus wanneer we daar terecht kunnen. Wel een dure liefhebberij hoor. Omdat ik nog geen machtiging voor de pepti heb gekregen, mogen we alles zelf voorschieten (€ 25,00 per pak). Maar hopen dat de machtiging snel komnt. Kunnen we ons weer lekker uitleven in de stad hihi.

Groetjes,
Jacoline

Terug
Bovenaan