Covid-19 virus angst tijdens zwangerschap

@NicolleB ik heb toevallig morgen een groei echo staan (28 weken). Tot nu toe is deze nog niet afgezegd. Is wel in het ziekenhuis en daar hanteren ze wel andere regels. Dus ik hoop niet dat ik vandaag alsnog een telefoontje krijg. 

Wel bijzonder dat er echo's afgezegd worden. Vooral de 20-wekenecho en groeiecho's zijn gewoon van levensbelang voor een nieuw kind. Volgens mij valt het wel mee. Onze verloskundige doet ook meer controle's over de telefoon, maar ik heb niks gehoord over echo's die niet doorgaan.

Vanmorgen een mailtje gehad van het ziekenhuis. Afgezien van de 11 en de 20 weken echo's zijn alle echo's geannuleerd. Dwz ook de groei en liggingsecho's. Ook de niet dringende controles worden omgezet naar telefonische afspraken, zo word er ook gekeken of de 36 weken afspraken telefonisch kunnen plaats vinden.
Oftewel: eigenlijk kun je niets anders doen dan maar afwachten en hopen dat alles goed gaat in je buik en met de bevalling?. Ik begrijp de maatregelen, maar in tijden van deze maakt het me wel extra onrustig/angstig.

Correctie: indien de echo's medisch noodzakelijk zijn, gaan ze wel door.

Hoi allemaal,
Vind het persoonlijk wel spannend allemaal. Zelf ben ik een risico groep en dan ook nog zwanger 38+2. Hier zijn de afspraken telefonisch geworden. Moet bevallen in het ziekenhuis en nu licht verkouden. Ben heel benieuwd allemaal hoe het gaat. Morgen gelukkig een telefonisch afspraak om wat dingen te bespreken... Succes allemaal?

Hoi allemaal, ik ben 39 weken zwanger en ik heb geen controles meer.. die zijn geannuleerd. Ik vind t best wel een ding. Ik wil poliklinisch bevallen maar nu denk ik kan ik niet beter thuis blijven. Heb ook 2 andere kinderen rondlopen van 1 en 3.. ik vind dit echt een drama

Mij maakt het ook wel angstig, juist omdat er eigenlijk niet echt bekend is wat het virus nou eigenlijk doet. 
Goed voor jezelf en het kleine wondertje zorgen meer kan je niet doen. 

Ik probeer zoveel mogelijk thuis te blijven, en moet helaas wel verplicht naar werk omdat je als zwangere geen extra risico loopt. 

Ik ben bijna 32 weken en bij mij wisselt het heel erg. De ene keer ben ik wel angstig en de andere keer niet. Ik zie de ernst in van alles wat er nu op de wereld speelt, maar voor mijzelf zie ik het heel nuchter in. Zwangeren vallen niet onder de risicogroepen en ondanks dst er nog te weinig onderzoek is gedaan, wordt er wel gezegd dat het voor de baby geen ernstige gevolgen heeft. Daar hou ik mij dan ook aan vast, anders ga ik continu malen en dat is ook niet goed. Heb nu al zulke slecht nachten haha. Desondanks volg ik de adviezen wel op en blijf ik zoveel mogelijk binnen. Heb toch nog genoeg voor te bereiden haha. Wel zit ik in over kraamvisite.. ik beval als het goed is pas over 8 weken maar ik weet haast zeker dat deze ellende dan nog niet voorbij is. Mag kraamvisite dan wel langs komen en wil ik ze dan wel mijn baby geven om te knuffelen en vast te houden? Er zijn immers genoeg mensen die weinig tot geen symptomen hebben. En voor volgende week was er een babyshower voor mij geplant, ook die kan niet meer doorgaan. Alles bij elkaar heeft mij wel heel verdrietig gemaakt. Het is mijn eerste zwangerschap en ik jad een valse start met bloedingen en veel onzekerheid. Uiteindelijk een super makkelijke zwangerschap en nu op het laatste moment toch het gevoel alsof er een donkere wolk over mijn zwangerschap komt. En over de hele wereld..

Terug
Bovenaan