Covid-19 virus angst tijdens zwangerschap

Lieve dames,
het is ook allemaal spannend. Vooral omdat we niet weten hoe en wat het verloop is van deze hele onzekere tijd. Daarbij komt dat het verloop van een zwangerschap ook niet met een schaartje te knippen is. 
ik ben nu zelf 38/2 en het rommelt al een paar dagen. Ook dat kan nog wel ff duren. Ik heb mezelf voorgenomen om alles rondom het virus over me heen te laten komen zoals het is. Uiteraard blijven we zoveel mogelijk thuis en buiten houden we afstand. Maar een keuze hebben we niet. 
angst brengt je verder weg dan je zou willen. Al is die niet altijd te voorkomen. Probeer voor ogen te houden wat je zou doen als er geen virus was en we moeten het doen met de maatregelen die er nu zijn. Hoe jammer ik het ook vind. Het is nu zo. 
sterkte allemal!

Belangrijk voor de zwangere onder ons
in combinatie met Covid-19:

https://www.negenmaandenbeurs.nl/blogs/artikel/uitgangspunten-voor-zwangere-werknemers/

Ik ben nu bijna 38 weken zwanger. Wat ik zelf erg jammer vind is dat kraamvisite niet welkom is. En dan met name voor de naaste familie. Mijn ouders worden voor het eerst opa en oma en kunnen hun kleinkind niet eens in de armen sluiten :( Raamvisite zie ik niet zo zitten. Vind Ik te confronterend. Verder heb ik over een thuis bevalling na gedacht maar toch besloten om bij mijn standpunt te blijven: poliklinisch in het ziekenhuis.
En hopen dat ik en mijn man niet ziek worden want ik zou het echt verschrikkelijk vinden als hij niet bij de bevalling aanwezig zou kunnen zijn!

Ik ben nu bijna 38 weken zwanger. Wat ik zelf erg jammer vind is dat kraamvisite niet welkom is. En dan met name voor de naaste familie. Mijn ouders worden voor het eerst opa en oma en kunnen hun kleinkind niet eens in de armen sluiten :( Raamvisite zie ik niet zo zitten. Vind Ik te confronterend. Verder heb ik over een thuis bevalling na gedacht maar toch besloten om bij mijn standpunt te blijven: poliklinisch in het ziekenhuis.
En hopen dat ik en mijn man niet ziek worden want ik zou het echt verschrikkelijk vinden als hij niet bij de bevalling aanwezig zou kunnen zijn!

Heel herkenbaar. Ik werk zelf op een basisschool & heb de afgelopen weken geen fysiek contact gehad met kinderen. Als de scholen weer open gaan zal dit natuurlijk anders zijn. Ik merk dat ik daar best bezorgd over ben. Gelukkig nog een aantal weken om aan het idee te wennen.. Vind het best gek dat zwangere vrouwen eigenlijk altijd als 'kwetsbaar' gezien worden en nu ineens niet.. 

Veel sterkte!

Terug
Bovenaan